تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب : 69276
زیست آنلاین: در حالی که، گاز طبیعی تولید دی اکسید کربن کمتری نسبت به منابع سوخت فسیلی دارد، باز هم راه حلی مناسب برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی نیست.
گاز طبیعی گرمایش جهانی را وخیم تر می کند
به گزارش زیست آنلاین، در اوایل ماه مارس،  رای ۶-۱ دموکرات ها  در شورای شهر نیواورلئان موجب تصویب و ایجاد یک نیروگاه بزرگ جدید گازی شد. انتظار می رود در آینده ای نزدیک، در شهرستان Orange County  نیویورک، یکی دیگر از نیروگاه های جدید گاز به خط لوله جدید متصل شود. در حالی که مخالفان محلی  محیط زیست و فعالان جامعه، سخت در حال مبارزه هستند، تقریبا هر روز، یک قطعه جدید از زیرساخت های طبیعی گاز افزایش می یابد.
گرم شدن کره زمین یک خطر واقعی است و نمی توان عوامل به وجود آورنده آن را به طور کامل از بین برد، در بهترین حالت تنها می توان آسب های ناشی از آن را محدود نمود.
متاسفانه تلاش های تبلیغاتی صنایع نفت، تحقق این محدودیت را به تعویق انداخت، اما در نهایت مطالعات و شواهد نتایجی عینی مانند آتش سوزی، سیلاب ها و حوادث هوایی، هزینه های اجتناب ناپذیری به بار آورد .
بسیاری از صاحب نظران ادعا کردند که  گاز طبیعی می تواند جایگزینی پاک برای سایر سوخت های فسیلی باشد. و با  پذیرش این ایده، شاهد افزایش شدید استفاده از گاز طبیعی بودیم.
در واقع استراتژی ضروری مقابله با  گرم شدن جهانی در آمریکا موجب جایگزینی گاز طبیعی با  نیروگاه های زغال سنگ شد.
اما باید بدانیم در حالی گاز طبیعی تولید دی اکسید کربن کمتری نسبت به منابع سوخت فسیلی دارد، باز هم راه حلی مناسب برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی نیست.
دی اکسید کربن سوخت های فسیلی منابع اصلی گازهای گلخانه ای است، اما یک مورد دیگر که منابع آلاینده در مقادیر کمتری، نسبت به کربن تولید می کنند اما بسیار تاثیر گذار است متان می باشد. در واقع می توان گفت، متان به عنوان مولفه اصلی گاز طبیعی شناخته شده است. هر متان که در اثر عبور از فوران به جو نشت کند، این سیاره را به طور موثری گرم تر می کند. به طوری که اگر بیش از ۲ یا ۳ درصد نشت داشته باشد، تغییرات آب و هوایی حاصل از آن به مراتب بدتر از زغال سنگ است.
به نظر می رسد که مکان های زیادی برای نشت متان وجود دارد. به عنوان مثال، مطالعات نشان می دهند، زمانی که یک لوله را متصل می کنید، میزان نشت حداقل ۳ درصد و احتمالا بالاتر است. این بدان معناست که آمریکا میزان انتشار کربن خود را کاهش داده است، اما تنها به دلیل افزایش چشمگیر میزان انتشار متان، بدترین استراتژی ممکن را برای مبارزه با تغییرات اقلیمی و در کاهش گرمایش جهانی، انتخاب کرده است. / منبع: greenbiz


 

https://zistonline.com/vdcjm8em.uqehazsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما