تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 69288
زیست آنلاین: کالیفرنیا باید رهبری جهان را برای کاهش استفاده از سوخت های فسیلی در اختیار بگیرد.
برنامه های زیست محیطی مدون کالیفرنیا
به گزارش زیست آنلاین، کالیفرنیا یک رهبر مشهور جهانی در زمینه آب و هوا و سیاست های بکار برده در انرژی های پاک است.
برای دستیابی به اهداف کاهش دراز مدت گازهای گلخانه ای و پایان دادن به وابستگی به سوخت های فسیلی، دولت کالیفرنیا، برنامه انتقال به ۱۰۰ درصد منابع تجدید پذیر و غیر آلاینده  را در دستور کار خود قرار داده است. 
در حال حاضر، کالیفرنیا در رتبه ششمین اقتصاد بزرگ جهان قرار دارد و به طور قابل توجهی در تلاش است تا برای رسیدن به توسعه پایدار، جهت کاهش هرچه بیشتر گازهای گلخانه ای، تنها تا تا سال ۲۰۵۰، استفاده از انرژی هسته ای را به صفر برساند. 
در حقیقت کالیفرنیا از سال۱۹۹۰ آغاز به کار نمود و جهت رسیدن به کاهش  ۴۰ درصدی منابع آلاینده در نظر گرفت که تا سال ۲۰۳۰ به افزایش ۵۰ درصدی  استانداردهای تجدید پذیر (RPS)، افزایش بهره وری انرژی تولید و توزیع شده، حمل و نقل الکتریکی و دیگر برنامه های  مهم زیست محیطی بپردازد..
علاوه بر آن  برخی دیگر از اهداف آن ها  برای رسیدن به کاهش  ۸۰ درصدی گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۵۰ برنامه های مدون پایه ریزی شده بود.
اما متاسفانه در حال حاضر، دولت هیچ قانون موقت چندجانبه انرژی پاک را در اختیار ندارد و بعد از پیروزی های بسیار، ممکن است در راه سقوط قدم بردارد.
یکی از مهم ترین اهداف مشخص برای شروع دوباره کالیفرنیا، متعهد شدن به تامین ۱۰۰ درصد تولید برق بوسیله منابع تجدیدپذیر و بدون استفاده از کربن است.
با توجه به افزایش سریع انرژی های تجدید پذیر، که تنها در حدود ۱۰ درصد از تولید برق دولتی در سال ۲۰۰۴ را تشکیل دادند، تعداد زیادی از شهرها و شرکت های محلی کالیفرنیا به دنبال خرید ۱۰۰ درصد انرژی های تجدیدپذیر می باشند. همچنین سود آوری قابل توجه انرژی الکتریکی تجدید پذیر و فناوری هایی مانند ذخیره سازی، در صورتی که کالیفرنیا برای انجام این کار اقدام نماید،  به طور کامل در چند دهه آینده، قابل اجرا خواهد بود.
کمیسیون خدمات عمومی شهری کالیفرنیا گزارش می دهد که خدمات دولتی ممکن است در حال حاضر در مسیری قرار داشته باشد که یک دهه زودتر به ۵۰ درصد برسد و در عین حال، می دانیم که انرژی پاک، موتور اقتصادی نیز هست و برای نیم میلیون نفر در سطح ایالت اشتغال ایجاد کرده است./ منیع: renewableenergyworld

https://zistonline.com/vdcc4iqe.2bqo48laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما