تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 69300
زیست آنلاین: به نظر می رسد حداقل بر روی کاغذ، محدودیت دی اکسید کربن پیش بینی شده اتحادیه اروپا برای خودروهای جدید در سال ۲۰۲۰ موفقیت آمیز باشد.
اتومبیل های پاک در اروپا
زیست آنلاین، تقریبا تمام خودروسازان اروپایی در تلاش اند تا  میزان انتشار دی اکسید کربن از خودروهای خود را به ۹۵ گرم در هر کیلومتر برسانند. اتوموبیل های اروپایی تقریبا به هدف پاک بودن رسیده اند، اتفاقی که  اتحادیه اروپا قبلا آن را اعلام کرده بود.   ۹۵ درصد خودروها تا سال ۲۰۲۰ و ۱۰۰ درصد تا سال ۲۰۲۱ سازگار با قوانین خواهند بود.
اما اگر امروز به اتومبیل ها موجود در جاده های اروپا نگاه کنید، به نظر می رسد بعید باشد که این هدف در طول تنها ۲ سال آینده تحقق پیدا کند. به طور متوسط میزان انتشار دی اکسید کربن، در سال ۲۰۱۶،  برای خودروهای معمولی  مقدار  ۱۱۸ گرم در هر کیلومتر بوده است و میزان آن برای خودرو های SUV (شاسی بلند و یا ماشین های سنگین)، ۱۳۲ گرم در هر کیلومتر است.
بنابراین این مدل ها باید سریعا به روز شوند. اما در سال گذشته، تنها شش عدد از ۵۰ مدل برتر خودرو در اروپا ارتقا یافت و چندین اتومبیل جدید پلاگین نیز در دسترس قرار گرفت.
اما این سوال پیش می آید که با این حال، چگونه می توان انتظار داشت که تا سال ۲۰۲۰،  تقریبا تمام مدل های جدید جایگزین شوند؟ 
به همین دلیل است که در سال آینده، ۲۱ مدل جدید با سوخت کارآمد تر و تولید کربن کمتر، راه اندازی خواهند شد. و تا سال ۲۰۲۰، تعدادی از مدل های باتری برقی تا پنج برابر افزایش خواهد یافت.
اما طبق گزارش منتشر شده توسط گروه حمل و نقل سبز، تحت عنوان حمل و نقل و محیط زیست، بسیاری از این مدل ها می توانند امروز در مسیر حرکت قرار گیرند.
به طور معمول در یک سال ، هفت مدل از ۵۰ مدل برتر، ارتقا خواهد یافت. درحالی که امسال فقط چهار مورد به روز رسانی می شود،  اما سال آینده، ۱۴ مدل ارتقا خواهد یافت./ منبع: forbes

https://zistonline.com/vdchvxn-.23nwvdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما