تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۳۰
کد مطلب : 69347
زیست آنلاین: به گفته دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، ایالات متحده می تواند با اطمینان ۸۰ درصد از تقاضای برق خود را با تولید انرژی خورشیدی و باد تامین کند.
اقدامات توسعه انرژی خورشیدی پیشرفت بزرگی را در نیوجرسی رقم زد
به گزارش زیست آنلاین، در حال حاضر، پنل های خورشیدی، سقف ساختمان پارکینگ مرکز دانشجویی UCI را پوشش می دهد. مطالعه جدیدی که توسط Steven Davis، استاد دانشکده علوم زمین انجام شده و در مجله انرژی و علوم محیط زیست منتشر شده است، نشان می دهد که ایالات متحده می تواند ۸۰ درصد از تقاضای برق خود را با منابع تجدید پذیر انرژی خورشید و باد تامین کند.
محققان بر این عقیده هستند که  تامین  ۱۰۰ درصد تقاضای برق تنها با انرژی خورشیدی و باد، نیاز به ذخیره انرژی چند هفته ای برای جبران تغییرات طبیعی این دو منبع خواهد داشت و به سادگی تنها با گسترش و نصب تاسیسات تجدید پذیر فراهم نخواهد شد.
در این راستا Steven Davis، بیان کرد که سوال اصلی این است که ما چگونه می توانیم  با تغییرات روزانه و فصلی خودمان مقابله کنیم؟
تیم ما بالغ بر ۳۶ سال، (۱۹۸۰ تا ۲۰۱۵) داده های هواشناسی ایالات متحده U.S. را برای درک موانع ژئوفیزیک اساسی جهت تامین برق،  تنها به وسیله  انرژی خورشیدی و باد تحلیل کردند.
Davis ادامه داد: ما تغییرات انرژی خورشیدی و باد را در هر زمان و فضا مورد بررسی قرار دادیم و آن را با تقاضای برق U.S. مقایسه کردیم. آنچه که ما متوجه شدیم این است که ما می توانیم با اطمینان ۸۰ درصد از برق خود را از این منابع به دست آوریم، اما با ساخت یک شبکه انتقال، می توانیم تقاضای برق کشور را در حدود ۱۲ ساعت، ذخیره نماییم.
محققان اظهار دارند که چنین گسترشی درافزایش قابلیت های انتقال یا ذخیره سازی نوعی سرمایه گذاری بسیار مهم بوده اما تا حدودی غیر قابل تصور به نظر می رسد.
او افزود، محققان ما تخمین زده اند که هزینه مورد نیاز خطوط انتقال جدید، می تواند صدها میلیارد دلار باشد، و ذخیره سازی این مقدار برق با ارزان ترین باتری های امروز، احتمالا بیش از یک تریلیون دلار هزینه خواهد داشت، البته نتایج فوق العاده این سرمایه گذاری عظیم در دراز مدت مشخص خواهد شد.
امروزه تولید برق مبتنی بر سوخت فسیلی حدود ۳۸ درصد از انتشار گاز دی اکسید کربن در ایالات متحده را شامل می شود. آلودگی ۲ CO عامل اصلی تغییرات اقلیمی جهانی است. Steven Davis، بیان کرد که او از پیشرفت هایی که انجام شده است و چشم انداز آینده راضی است و ادامه داد: این واقعیت که ما می توانیم ۸۰ درصد از قدرت خود را به تنهایی از باد و خورشید دریافت کنیم، واقعا دلگرم کننده است. در حالی که " پنج سال پیش بسیاری از مردم شک داشتند که این منابع می توانند بیش از ۲۰ یا ۳۰ درصد باشد.
همچنین خاطر نشان کرد، فراتر از این عدد برآورد شده (۸۰ درصد)، میزان ذخیره سازی انرژی مورد نیاز برای غلبه بر تغییرات فصلی و هواشناسی به سرعت افزایش خواهد یافت./ منبع: sciencedaily

 

https://zistonline.com/vdciypaq.t1a352bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما