تاریخ انتشار :شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 69376
زیست آنلاین، در حال حاضر جریمه های  قابل پرداخت برای شرکت های نفتی به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار می رسد.
دادخواست های تغییر آب و هوا منجر به پرداخت جریمه های سنگین خواهند شد
به گزارش زیست آنلاین، دولت بولدر و دو ناحیه کلرادو شرکت های نفتی را متهم به پرداخت هزینه های مربوط به تغییرات آب و هوایی کرده اند.
اخیرا، در یک تظاهرات مردمی، نزدیک به ۱۰۰ شهروند نسبت به وضع موجود اعتراض نموده و خواستار اقدام مقامات محلی در این خصوص شدند. در نهایت نمایندگان دو ناحیه کلرادو و شهر بولدر با دادخواست علیه دو شرکت نفت موافقت نمودند .
در این اعتراضات بیان شده است که سیل های سنگین، آتش سوزی و امواج گرما از نتایج مهم فعالیت های این شرکت ها هستند و بر تمامی سطوح کشور تاثیر گذار هستند و کسانی که باعث آسیب می شوند باید مسئولیت هزینه ها را بپذیرند.
هفته گذشته، یکی از تحلیلگران شرکت کلرادو، که مطالعات مربوط به سازگاری تغییرات اقلیمی را مورد بررسی قرار داده بود، اظهار کرد در حال حاضر هزینه قابل پرداخت برای این شرکت ها به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار می رسد، علاوه بر آن بهبود زیرساخت ها و نصب تهویه مطبوع برای مجاظت و جلوگیری از تغییرات بیشتر آب و هوایی در آینده، باید در اولویت قرار بگیرد. چراکه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای یک مسئله جهانی است و در اقتصاد و زندگی ما بسیار تاثیرگذار است.
حامیان صنعت نفت می گویند نکته مثبت این امر این است که قوه قضایی این صنعت را تعطیل نکرده اند و تنها هزینه های انطباق را به اشتراک گذاشته است.
این پرونده های حقوقی توسط وکلای مربوطه و کاملا جدی و قانونی در حال اجرا و رسیدگی است. در واقع، پرونده های مربوط به تغییرات آب و هوایی از جمله موضوعات پرطرفدار و مهم در زمینه محیط زیست است که دولت های فدرال و ایالت ها همواره در تلاش اند تا حقوق فردی و شهروندی را در برابر برخورداری از آب و هوایی امن میسر سازند.
این شکایات و رسیدگی دادگاه ها، موجب محدود کردن فعایت های بیشماری از شرکت های نفتی شده است و اثرات آب و هوایی ناشی از شرکت های نفتی دیگر را نیز تحت کنترل قرار داده است. / منبع:  huffingtonpost
 

https://zistonline.com/vdcaieni.49no015kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما