تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۳۰
کد مطلب : 69397
زیست آنلاین: مراسم افتتاح نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۲ کیلو وات یکشنبه دوم اردیبهشت‌ ماه در ساختمان مرکزی منطقه هفت برگزار شد.
شهرداری منطقه هفت به شبکه سیستم خورشیدی متصل شد
به گزارش زیست آنلاین، در مراسم افتتاح نیروگاه خورشیدی منطقه هفت که همزمان با روز جهانی زمین پاک انجام شد، رئیس مرکز محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، شهردار و قائم مقام منطقه هفت و جمعی از فعالان محیط زیستی حضور داشتند. 
ابتدا سمیه حاجوی، شهردار منطقه هفت درباره دلایل افتتاح این نیروگاه توضیح داد و گفت: به دلیل افزایش جمعیت و استفاده از سوخت ‌‌های فسیلی، میزان آلاینده‌ ها در شهرها رو به رشد است. با توجه به اینکه ایران برای کاهش گازهای گلخانه‌ای از جمله دی‌اکسید کربن به پیمان کیوتو پیوسته است، به سازمان‌ها و نهادها از جمله شهرداری و مرکز محیط زیست ابلاغ شد که در صورت امکان، انرژی‌های تجدیدپذیر را جایگزین سوخت‌های فسیلی کنند. مهندس عدالتخواه در منطقه هفت پیگیر این اقدامات هستند. 
شهردار منطقه هفت در پایان تاکید کرد: منطقه هفت سایت‌های انرژی تجدیدپذیر را جایگزین استفاده از سوخت‌های فسیلی می‌کند چرا که دل مان برای محیط زیست می‌سوزد و دوست داریم محیط زیست پاکی داشته باشیم.
در ادامه صدرالدین علیپور، رییس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران  با اشاره به اینکه در بحث محیط زیست گرفتار تئوری شده و از اقدام جا مانده ‌ایم، اظهار داشت: در هیچ کشوری به اندازه ایران درباره محیط زیست بحث نمی‌شود، با این حال در زمینه  آب، خاک و هوا دچار بحران هستیم. مساله محیط زیست، امروز، از تشریفات تا ریاست دچار بحران شده است. این مساله دغدغه و چالش اصلی امنیت شهر تهران است. 
علیپور‌ با اشاره به جلساتی  که منجر به این افتتاحیه شده است، افزود: سعی کردیم که در پایان دوره چهار ساله کاری کرده باشیم که موجب بالارفتن سطح زندگی شهروندان شود. متاسفانه در عملکرد شهرداری شاهد آن بودیم که در ۱۰ سال اخیر سه هزار تن به میزان جمع‌آوری پسماند اضافه شد که نشان دهنده این است که ما هیچ برنامه‌ای برای جمع‌آوری زباله و پسماند نداریم.
در ادامه حامد دریاباری، مدیرعامل شرکت کومینزیدک درباره سابقه کارکرد این شرکت و ویژگی‌های نیروگاه افتتاح شده توضیحاتی ارائه کرد و گفت: پروژه در طول دو روز اجرا و به مرحله بهره‌برداری رسید. در حال حاضر کنتور آن وصل است و بهره‌برداری صورت می‌گیرد.
در پایان کاوه خدامه، مدیرعامل شرکت امید سامه با بیان پیشینه ۱۰ ساله فعالیت شهرداری در استفاده از نیروگاه‌های برق خورشیدی اظهار کرد: باید توجه داشت که همین نیروگاه با مقیاس کوچک، حرکت بزرگی است. چرا که در کشوری مانند آلمان، نیروگاه‌های کوچکی که روی سقف خانه‌ها ساخته شد، منجر به تولید انرژی مازاد شد. این در حالی است که طبق برآورد انجام شده حتما در تابستان امسال با کمبود برق مواجه خواهیم شد. 
 

مراسم افتتاح نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 12 کیلو وات

https://zistonline.com/vdcd5s09.yt0nn6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما