تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 69496
زیست آنلاین: جشنواره گلهای هلند با بیش از هفت میلیون گل و هشتصد گونه گل لاله،  هلند را یکی از برترین مکان‌ های پرورش گل در سراسر جهان است.
جشنواره گل های کوکنهوف هلند
به گزارش زیست آنلاین، واژه هلندی   Keukenhofبه معنای باغچه آشپزخانه، یکی از پارک های بسیار زیبای هلند است که در جنوب شهر آمستردام در نزدیکی لیسه و لایدن واقع شده است، که امروزه به عنوان مشهورترین جشنواره گل لاله در جهان شناخته می شود و هر ساله با شروع فصل بهار (فرودین ماه ) به مدت ۲ ماه (۲۲ مارس تا ۲۰ مه)  برگزار می شود.
باغ گل کوکنهوف هلند، بزرگترین باغ گل جهان است و اغلب شامل بهترین گل های رنگی  لاله، زعفران، نرگس (لاله یا نرگس زرد) و سایر گل های پیازدار هلندی می شود. در این جشنواره بیش از ۸۰۰ نوع گل لاله وجود دارد و برخی از این گل ها آن چنان زیبا و خوش رنگ هستند که در غرفه های سرپوشیده این باغ نگهداری می شوند .
این باغ برای اولین بار، در سال ۱۹۵۰ برای بازدید عموم افتتاح شد و بر طبق آمار در آن زمان، با استقبال ۲۳۶۰۰۰ بازدیدکننده موجه گردید، در طول ۶۷ سال گذشته این باغ به یک جاذبه مشهور جهانی تبدیل شده است، به طوری که سالانه در حدود ۷ میلیون پیاز لاله در محوطه‌ این باغ که  به وسعت ٨٠  هکتار است، کاشته می‌شوند و به طور میانگین در این دو ماه حدود ۷۰۰ هزار نفر از این باغ زیبا و مناظر بدیع موجود در آن بازدید می‌کنند.
امسال نیز ۶۹ امین دوره این جشنواره با موضوع عاشقانه در گل‌ها (Romance in Flowers)  در روزهای آغازین فصل بهار شروع شده و تا ۲۳ اردیبهشت ماه نیز جریان دارد.
همچنین در این باغ راهنمایانی وجود دارند که در مدت ۶۰ دقیقه و در طول نمایش باغ، با هزینه همراهی ۱۳۵ یورو توضیحات مربوط را در به زبان های مختلف از جمله انگلیسی، آلمانی و غیره در اختیار بازدید کنندگا خارجی قرار می دهند.
می توان گفت، بازدید از این موزه برای علاقه مندان به گل و گیاه و باغبانی سفر یک روزه و سرگرم کننده ای به حساب می آید.

https://zistonline.com/vdcd9o09.yt0nn6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما