تاریخ انتشار :جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 69518
زیست آنلاین: کنفرانس بین‌المللی معماری منظر خاورمیانه با موضوع "‌منظر در گذار" در تاریخ ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت سال جاری در محل سالن الغدیر وزارت راه و شهرسازی برگزار خواهد شد.
تهران میزبان کنفرانس بین‌المللی معماری منظر خاورمیانه
به گزارش زیست آنلاین، آرمین پرهیزی راد، نماینده ایران در فدراسیون بین‌المللی معماران منظر و نایب رئیس کنفرانس توضیحاتی را درباره‌ی این رویداد به خبرنگار زیست آنلاین ارائه داد.
وی گفت: این کنفرانس را شاخه‌ی خاورمیانه‌ی فدراسیون بین‌المللی معماران منظر (ایفلا) با همکاری انجمن متخصصان فضای سبز و منظر ایران برگزار می‌کند. منطقه‌ی خاورمیانه یکی از پنج منطقه‌ی جهانی ایفلاست. کنفرانس منظر در گذار نخستین کنفرانس بین‌المللیِ منظر در خاورمیانه خواهد بود که در آن متخصصانی از نقاط مختلف دنیا گرد هم می‌آیند تا درباره‌ی تازه‌ترین یافته‌ها درباره‌ی روند تغییرات محیط و منظر گفتگو کنند. جستجوی راه‌کارهای نو برای پاسخ به تغییرات ناشی از عوامل اقلیمی و نیروهای اقتصادی-اجتماعی جزو اهداف اساسی این رویداد است. کنفرانس منظر در گذار به دنبال ترویج رویکردها و روش‌هایی جامع‌نگر و میان‌دانشی‌ست که در آن، فراتر از  نگاه‌های یک‌سو‌نگر و رشته‌ای، به محیط و منظر به عنوان موضوعی چندوجهی و چندعملکردی نگریسته می‌شود. سازمان‌ها و دانشگاه‌های زیر حمایت خود را از کنفرانس منظر در گذار اعلام کرده‌اند: 
دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه امام خمینی قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه شهید رجایی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو، دفتر نمایندگی دایمی ایران نزد فائو و اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی. پرهیزی راد افزود: علاقه‌مندانی از ۱۲ کشور با ارسال مقاله یا ارائه‌ی سخنرانی در این کنفرانس شرکت کرده‌اند. در کنفرانس بین‌المللی معماری منظر خاورمیانه علاوه بر سخنرانی‌های سالن اصلی، شاهد برگزاری چهار نشست تخصصی خواهیم بود:
۱-    شهرهای مثمر پایدار، این نشست تخصصی با همکاری اتاق ایران برگزار می‌شود و در آن صاحب‌نظران به بررسی رویکردهای نو در زمینه‌ی توسعه‌ی شهری با تاکید بر شهرهای مثمر به بحث و گفتگو می‌پردازند. جناب آقای دکتر پیروز حناچی مدیریت این پنل را بر عهده دارند.
۲-    توسعه و زیرساخت‌های انرژی، در این نشست، که با همکاری وزارت نیرو برگزار می‌شود، صاحب‌نظران و مدیرانی از حوزه‌های آب و انرژی درباره‌ی رابطه‌ی سکونت‌گاه‌های انسانی و محیط‌های فرهنگی و طبیعی با زیرساخت‌های آب و انرژی سخن می‌گویند. مدیریت این نشست را آقای دکتر بهرام طاهری، مشاور محترم وزیر نیرو، بر عهده دارند.
۳-    میراث کشاورزی سنتی جهانی، این نشست تخصصی، که به موضوع میراث کشاورزی اختصاص یافته، با همکاری بنیاد میراث کشاورزی جهانی (WAHF) برگزار می‌شود. مدیریت پنل را دکتر پرویز کوه‌افکن، معاون سابق فائو و رئیس بنیاد میراث کشاورزی جهانی بر عهده دارند.
۴-    منظر و زیرساخت‌های ارتباطی عنوان پنل دیگری‌ست که با همکاری وزارت راه و شهرسازی برگزار می‌شود. از سخنرانان این پنل می‌توان از دکتر مهمت آکدوگان کارشناس ارشد هبیتات نام برد.
نایب رئیس کنفرانس منظر خاورمیانه ادامه داد: در روز اختتامیه بیانیه‌ی رسمی کنفرانس قرائت خواهد شد. این بیانیه در حکم نخستین سند رسمی منظر خاورمیانه به امضای اعضای منطقه‌ی خاورمیانه‌ی ایفلا می‌رسد.
وی هم‌چنین سخنرانان کلیدی مراسم را به شرح زیر معرفی کرد:
خانم دکتر آنا گریختینگ، استاد سابق شهرسازی دانشگاه هاروارد و عضو هیات علمی دانشگاه قطر، 
دکتر پرویز کوه‌افکن، از مدیران ارشد فائو و بنیان‌گذار بنیاد جهانی میراث کشاورزی.
 آقای دکتر توتونیتزیچ، رئیس آموزش ایفلا، آقای دکتر لودویک از آلمان متخصص حوزه‌ی پساصنعت.
وی در پایان این نکته را افزود که در این کنفرانس سعی کرده‌ایم پکیج‌های مراسم سبز باشند و محتوی آن‌ها بازیافتی بوده و یا قابل بازیافت باشند که در این خصوص از جمعیت امام علی از خانه دروازه غار کمک گرفته‌ایم.
 

https://zistonline.com/vdcivwaq.t1a3z2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما