تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۳۰
کد مطلب : 69661
زیست آنلاین: بریتانیا و پنج کشور دیگر به خاطر عدم رسیدگی به مقررات آلودگی هوا و انجام اقدامات غیرقانونی به بالاترین دادگاه اروپا ارجاع داده شده اند.
انگلیس در مورد آلودگی هوا دادگاهی شد
به گزارش زیست آنلاین، دادگستری (ECJ) اعلام کرده است اگر اگر انگلیس و پنج کشور دیگر به سرعت در حل مشکل آلودگی هوا اقدام نکنند، جریمه چند میلیون دلاری بر آن ها اعمال خواهد شد.
توسط کمیسیون اروپا در ماه ژانویه به کشورهای عضو (انگلستان، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایتالیا و رومانی) در این زمینه هشدار نهایی داده شده است. 
در حال حاضر، سمیت هوا باعث بیش از ۴۰۰،۰۰۰ مرگ زود هنگام در سراسر اروپا می شود.
دی اکسید نیتروژن، که عمدتا از طریق وسایل نقلیه دیزلی تولید می شود، از سال ۲۰۱۰ در اکثریت قریب به اتفاق مناطق شهری در انگلستان غیرقانونی بوده است اما طرح های بازدارنده در سال ۲۰۱۷ به صورت جدی اعمال شدند و متخلفین را محکوم نمودند.
در نهایت، وزرای دادگاه انگلیس برای سومین بار در ماه فوریه، در دادگاه عالی به وکلای محیط زیست Client Earthدر کشور های عضور اخطار داده و از اجرای تدابیر سختگیرانه تا پایان سال ۲۰۱۸ خبر دادند.
Karmenu Vell رئیس کمیسیون محیط زیست اروپا، گفت:  ما زمان زیادی را انتظار کشیده ایم و دیگر نمی توانیم صبر کنیم، اعتقاد من این است که زمان بندی بسیار سریعتر در خصوص این امر به بهبود وضعیت محیط زیست و شهروندان خواهد انجامید.
رئیس کمیسیون همچنین  اظهار داشت که شش ایالت عضو باید همانطور که در قوانین اتحادیه اروپا مورد نیاز است ،در اسرع وقت، موفق به ارائه "اقدامات معتبر، موثر و به موقع برای کاهش میزان آلودگی " بشوند. 
البته در مقابل، جمهوری چک، اسلواکی و اسپانیا پس از اینکه هشدار نهایی در ماه ژانویه به آنها داده شد، اقدامات جدیدی را  در جهت کنترل و کاهش آلودگی انجام دادند."
Dr Maria Neira مدیر امور بهداشت عمومی سازمان بهداشت جهانی، گفت: آلودگی هوا باید فورا مورد توجه قرار گیرد، در حالی که آلودگی هوا بدون مرز همه را در معرض خطر قرار می دهد، بیشترین آسیب پذیری و تاثیر پذیری را بر روی زنان باردار، کودکان، سالمندان، کسانی که پیش از این بیمار یا فقیر دارد./ منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdchz-n-.23nw-dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما