?> کشف سلاح جنگی از متخلفان عرصه محیط زیست | زیست آنلاین
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 69790
زیست آنلاین: حمل صلاح جنگی توسط متخلفان محیط زیست از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶ با کاهش ۳۲ درصدی رو به رو بوده است در حالی که حمل سلاح غیرمجاز ۲۲ درصد افزایش داشته و میزان سلاح مجاز نیز از افزایش ۱۳ درصدی برخوردار بوده است.
کشف سلاح جنگی از متخلفان عرصه محیط زیست
به گزارش زیست آنلاین، جمشید محبت خانی، فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست، در اردیبهشت ماه امسال، ضمن تشکر از تلاش های پرمخاطره محیط بانان جهت حفاظت و حراست از سرمایه های ملی و منابع طبیعی کشور افزود: با اقدامات موثر یگان حفاظت سازمان محیط زیست، سلاح های غیر مجاز کشف شده در طول یک سال یعنی از سال ۹۵ تا ۹۶، از تعداد ۹۲۵ مورد به ۱۱۲۰ قبضه رسیده است و این بدان معنا است که با وجود افزایش نظارت های موجود در این زمینه حمل این سلاح ها افزایش ۲۲ درصدی داشته است.

محبت خانی همچنین اظهار کرد: سلاح های مجاز قبضه شده نیز از رشد ۱۳ درصدی برخوردار بوده است. به طوری که از تعداد ۳۲۸۲ در سال ۹۵ به ۳۷۱۷ قبضه سلاح در سال ۱۳۹۶ افزایش پیدا کرده است.
اما گزارشات همچنین نشان داده است که  حمل صلاح جنگی توسط متخلفان محیط زیست از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶ با کاهش ۳۲ درصدی رو به رو بوده است.
فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست همچنین افزود: تعداد متخلفین نیز رشد چشمگیری داشته است به طوری که  بر اساس آمار در سال ۱۳۹۵ تعداد آن ها در عرصه محیط زیست  ۱۱ هزار و ۶۵۴ نفر متخلف گزارش شده بود اما پس از گذشت یک سال تعداد این متخلفین به ۱۳ هزار و ۳۹۵ مورد رسید، در حقیقت می توان اظهار داشت تعداد آن ها نیز با توجه به اقدامات صورت گرفته شده به جای کاهش، از رشد ۱۵ درصدی برخوردارشده است، علاوه بر آن، از رشد ۴۲ درصدی تعداد کل تخلفات ثبت شده نیز خبر داد و گفت در سال ۱۳۹۵  در حدود ۸۵۴۶ مورد تخلف به ثبت رسیده بود ولی این درحالی است که این مقدار در سال ۱۳۹۶ به ۱۲ هزار و ۲۴ مورد، رسید.
محبت خانی در آخر از تعداد اخطاریه های زیست محیطی خبر داد و گفت: در مقایسه با ۳۱۶۹ اخطار در سال ۱۳۹۵ و با وجود ۴۵۵۳ مورد اخطار در سال ۱۳۹۶ در میزان اخطار ها نیز رشدی ۴۴ درصدی وجود داشته است.
به نظر می رسد با وجود اخطار ها و پیگیری های مداوم  یگان حفاظت سازمان محیط زیست همچنان بر تعداد و تخلفات مجرمین محیط زیستی اضافه شده است و انتظار می رود بتوان با ایجاد قانون های جدی تر و فراهم آوردن ضوابط و شرایط سخت تر و ایجاد فضای آموزشی کارامد تر تا حدودی از شدت این جرایم در سال های آتی کاست.


 

https://zistonline.com/vdcaw0ni.49noo15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما