تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 69902
زیست آنلاین: در نشست کمیته فنی مطالعات محیط زیستی  بر بیان اهمیت و ضرورت پروژه ها، بررسی کارشناسی و تفکیک شفاف وظایف طراحی، اجرایی و نظارتی توسط نهادهای متفاوت تاکید گردید.
برگزاری جلسه کمیته فنی مطالعات محیط زیستی(غربالگری) پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران
به گزارش زیست آنلاین، کمیته فنی مطالعات محیط زیستی (غربالگری) پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران با حضور نمایندگان کمیسیون های شورای اسلامی شهر تهران، نمایندگان معاونتهای حمل و نقل و ترافیک ، خدمات شهری و محیط زیست و فنی و عمرانی توسط مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، ویژه "پروژه های معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران" در تاریخ دوشنبه ۲۱ خردادماه برگزار شد. 
این کمیته براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر الزام شهرداری تهران به انجام مطالعات توجیه فنی، اقتصادی، زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی و ارائه برنامه زمان بندی برای کلیه طرحها و پروژه های شهرداری تهران انجام شد. در این مصوبه تصویب اعتبارات پروژه‌ها در شورای اسلامی شهر تهران را منوط به انجام و تایید این مطالعات شده است. 
سید محمود میر لوحی عضو شوای اسلامی شهر تهران در این جلسه با اظهار خرسندی از برگزاری جلسه کمیته فنی غربالگری محیط زیستی پروژه های عمرانی، ابراز امیدواری کرد و گفت: تشکیل منسجم و منظم جلسات کمیته فنی بر پایه فرایندهای دقیق و شفاف از الزامات تحقق اهداف این کمیته محسوب می گردد. 
وی در راستای اصلاح مسیر اجرای پروژه های عمرانی بر بیان اهمیت و ضرورت پروژه ها، بررسی کارشناسی و تفکیک شفاف وظایف طراحی، اجرایی و نظارتی توسط نهادهای متفاوت تاکید کرد.
همچنین افزود انتظار می رود که نماینده کمیسیون ها، با حمایت جدی و موثر اعضای کمیسیون ها در جلسات حضور داشته باشند. همچنین اعضای جلسات کمیته غربالگری در فراهم کردن بستر و ایجاد ظرفیت برای حضور جامعه مدنی و انجمن های زیست محیطی تلاش کند.


صدرالدین علیپور، رییس مرکز محیط زیست وتوسعه پایدار، ضمن تشکر از اعضای کمیته، با توجه به زیان‌های اقتصادی ناشی از توقف پروژه‌هایی که پیامدهای محیط ‌زیستی آنها پس از شروع پروژه مشخص می‌شد، بر ضرورت انجام مطالعات زیست محیطی قبل از شروع پروژه تاکید کرد و این مطالعات را از مولفه‌های پارادایم اقتصاد متعالی امروز جهان که همان اقتصاد سبز است، دانست. 
علیپور در ادامه با توجه به اهمیت یکپارچه نگری در ارزیابی‌ها، ضمن تاکید به بررسی انواع ارزیابی‌های زیست‌محیطی، اجتماعی و اقتصادی به صورت همزمان و یکپارچه، پایش و نظارت بر روندها و فرایندهای اجرایی پروژه‌ها را مهم و کلیدی دانست. 


در این جلسه، پروژه های احیاء و ساماندهی رودخانه ها، و مدیریت آب های سطحی با توضیحات مدیران فنی پروژه از معاونت فنی و عمرانی و سازمان مشاور فنی و مهندسی و بررسی کارشناسی اعضاء کمیته فنی بررسی گردید. 
در پایان، رئیس مرکز محیط زیست وتوسعه پایدار حسن توجه اعضای کمیسیون برنامه‌ریزی اجرایی شورای اسلامی شهر تهران به مسائل محیط‌زیست را فرصت دانست و بیان کرد: شهرهای پایدار جهان بر اساس مولفه‌های زیست‌محیطی طراحی و انتخاب می‌گردند.

جلسه کمیته فنی مطالعات محیط زیستی (غربالگری) پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران

https://zistonline.com/vdcf01dv.w6d1xagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما