تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 74149
بخش صنعت اصفهان برای ممانعت از توقف چرخ تولید قراردادهای متعددی با مجموعه آبفا به منظور ایجاد شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه و تامین پساب لازم این مراکز منعقد کرده است.
موج مناسبی در صنایع استان اصفهان به منظور استفاده از پساب ایجاد شده است
به گزارش زیست آنلاین، از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، هاشم امینی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تاکید بر اینکه کم آبی و خشکسالی فرصت خوبی را برای اصلاح شیوه مصرف آب در استان ایجاد کرده است، گفت: مردم در بخش شرب به خوبی متوجه شده‌اند که دچار کمبود آب هستیم و بایستی روش‌های مصرف خود را اصلاح کنند و بدمصرفی آب را در رفتار روزانه خود کنار بگذارند.

 

قرارداد ۳۰۰ میلیاردی فولاد مبارکه برای احداث شبکه فاضلاب ۹ شهر
وی افزود: در بخش صنعت نیز صنایع با توجه به این شرایط ورود خوبی به حوزه مدیریت و اصلاح الگوی مصرف داشته‌اند و خوشبختانه اقدامات خوبی در این بخش صورت گرفته است به طوری که در حال حاضر فولاد مبارکه اصفهان یک قرارداد ۳۰۰ میلیارد تومانی منعقد کرده است و مقرر شده تا شبکه فاضلاب ۹ شهر و تصفیه‌خانه‌های مربوطه را احداث کند و آبفا نیز به ازای آن پساب در اختیار این مجموعه قرار بدهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان یادآور شد: اردیبهشت‌ماه امسال بخش مبارکه این پروژه متصل شده است و پساب را به فولاد مبارکه اصفهان رسانده‌ایم و تا اواسط تیرماه نیز پساب شهرستان لنجان را به این مجموعه خواهیم رساند.

امینی با اشاره به اینکه پساب تصفیه‌خانه شاهین شهر در اختیار پالایشگاه و نیروگاه اصفهان قرار گرفته است، اضافه کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته پالایشگاه اصفهان تا دو ماه آینده آب فرایند خود را از پساب فاضلاب و از طریق تصفیه تکمیلی تامین خواهد کرد.

وی افزود: فروردین‌ماه امسال هم کلنگ تصفیه‌خانه نیروگاه اصفهان به زمین زده شد و این مجموعه به عنوان یک نیروگاه آب بر پروژه انتقال فاضلاب و احداث تصفیه‌خانه تکمیلی پساب را در دستور کار قرار داده است.

 

استفاده از پساب برای ممانعت از توقف چرخه تولید صنعت/ سهم ۲۰۰ میلیون مترمکعبی صنایع استان برای استفاده از پساب
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه صنایع استان ورود مناسب به حوزه بازچرخانی و استفاده از ظرفیت پساب داشته‌اند، ادامه داد: در شرایط خشکسالی فعلی کشور این مراکز برای ممانعت از توقف چرخه تولید صنعت استفاده از پساب تصفیه شده را در دستور کار فعالیت‌های خود قرار داده‌اند.

امینی تصریح کرد: با تصمیم شورای عالی آب مقرر شده تا صنایع استان تا سقف ۲۰۰ میلیون مترمکعب از ظرفیت پساب برای مصارف خود استفاده کنند که خوشبختانه طی دو سال اخیر بخش صنعت استان ورود بسیار خوبی به این حوزه داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان یادآور شد: هم اکنون قراردادی با مجموعه ذوب آهن اصفهان در حال انعقاد است تا بخشی از فاضلاب شهرهای ایمان شهر و فولاد شهر هم در اختیار این بخش قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه موج مناسبی در صنایع استان به منظور استفاده از پساب ایجاد شده است، گفت: بخش صنعت اصفهان برای ممانعت از توقف چرخ تولید استفاده از پساب فاضلاب شهرها را به شکل جدی دنبال می‌کند و در مناطقی که چنین امکاناتی موجود نباشد درصددیم تا با احداث شبکه فاضلاب پساب را جمع آوری و به بخش صنعت برسانیم.

امینی همکاری صنایع استان در این حوزه را فرصت مناسبی برای وزارت نیرو دانست و افزود: به هر حال مجموعه آبفا بودجه کافی برای توسعه شبکه‌های فاضلاب در اختیار ندارد که درصددیم با استفاده از ظرفیت اعتباری صنایع در حوزه بازچرخانی پساب و فاضلاب قدم‌‌های موثرتری در راستای استفاده بهینه از ظرفیت‌های آبی برداریم./منبع: انرژی امروز

https://zistonline.com/vdceoz8f.jh8eei9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما