تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۳۶
کد مطلب : 78465
زیست آنلاین، اکنون سه ماه است که ما هیچ پنلی نداریم تا تجهیزات را تامین کنیم. به همین خاطر پروژه های ما در استان البرز، قزوین و کرمان خوابیده است و اگر نتوانیم تا ۱۰ روز آینده پنل و تجهیزات را تامین کنیم ۷۰ درصد نیروهای ما تعدیل خواهند شد.
تعدیل 70% نیروی انسانی در صورت عدم تامین تجهیزات خورشیدی
به گزارش زیست آنلاین، متین رضائیان، فعال بخش خصوصی و مدیر شرکت سولار گستر البرز، در میزگردی با موضوع «گذر از خاموشی های تابستان ۹۸ با تکیه بر انرژی های تجدیدپذیر» از سلسه ميزگردهای زیست آنلاین با رويكرد توسعه كم آب بر در پيوند اقتصاد - محيط زيست - جامعه، اظهارداشت: ما از سال ۹۰ در زمینه انرژی خورشیدی کار کرده ایم و شروع کارمان نیز با برق روستایی و تعهدمان برق دار کردن روستاها بوده است.

وی افزود: اولین پروژه در گیلان انجام شد که با وجود بارندگی زیاد در این استان جواب داده است و تولید ما از سال ۹۰ تا کنون افزایش داشته است و امسال توانستیم ۱۵۰ واحد روستایی را برق دار کنیم. برای هر خانه روستایی ۵ کیلووات سیستم خورشیدی نصب کرده ایم و به جای اینکه دولت هزینه زیادی صرف کند تا برق را به روستاها ببرد با کمترین هزینه این کار را انجام داده ایم و برای نگهداری آن نیز به خود روستاییان آموزش داده شده است.

فعال خصوصی حوزه نیروگاه خورشیدی تصریح کرد: ما تا سال ۹۶ این پروژه ها را اجرایی کرده ایم. حمایت دولت ابتدا از مراکزی مثل مدارس و مساجد شروع شد. ما در برخی مدارس استان های البرز، قزوین و گیلان سیستم های ۵ کیلوواتی نصب کردیم اما آن زمان دولت برق را نمی خرید، فقط کمک می کرد یعنی ۵۰ درصد آورده دولت و مابقی از سوی شخص تامین می  شد که توجیه اقتصادی خوبی برای شخص نداشت.

رضائیان خاطر نشان کرد: ما از سال ۹۰ تا ۹۶ دو مگاوات تولید برق داشتیم اما از سال ۹۶ که دولت خرید تضمینی را اعلام کرد ۸ مگاوات اجرا کرده ایم.

آقای رضاییان، فعال بخش خصوصی در انرژی های تجدیدپذیر در نشست گذر از خاموشی های تابستان 98 با تکیه بر انرژی های تجدیدپذیر

وی اضافه کرد: در دو سال گذشته پروژه هایی نیز با کمک یکی از سازمان ها برای مددجویان اجرا شد، بدین ترتیب که مددجو مالک یک سیستم خورشیدی بر بام خانه شده و تامین مالی این طرح توسط بانک انجام می شود. مددجویانی که تا دیروز چشم شان به کمک ها خوش بود، می توانند خود تولید کننده برق خورشیدی و فروشنده آن به شبکه برق باشند و درآمد ماهانه کسب کنند.

وی ادامه داد: اکنون با توجه به وضعیت حاکم بر ارز، هزینه های تمام شده سرمایه گذاری و تولید برق تجدیدپذیر توجیه اقتصادی خود را از دست داده است.

وی با اشاره به مساله نبود تجهیزات کافی خاطرنشان کرد: نیروی شاغل در مجموعه ما در چند سال اخیر از ۶ نفر به ۸۰ نفر رسیده است اما اکنون سه ماه است که ما هیچ پنلی نداریم تا پروژه ها را تجهیز کنیم. به همین خاطر پروژه های ما در استان البرز، قزوین و کرمان متوقف شده است و اگر نتوانیم پنل و تجهیزات را تامین کنیم تا ۱۵ روز آینده ۷۰ درصد نیروهای ما تعدیل خواهند شد.

https://zistonline.com/vdcjixea.uqeomzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما