تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 78493
مدیر عامل شرکت آبفای یزد در خصوص EC آب موجود در شهرهای استان، اظهار کرد: کیفیت آب منابع محلی به شدت در حال تنزل است و به دلیل EC بالا منابع تامین محلی در اکثر شهرهای استان با وجود اختلاط آب انتقالی با منابع مذکور با EC بسیار بالا آب در شبکه مواجه هستیم که به ناچار در این شهرها آب‌شیرین‌کن‌ها و ایستگاه‌های برداشت آب ایجاد شده است.
کیفیت آب منابع محلی به شدت در حال تنزل است
به گزارش زیست آنلاین، علی اسلامی در دومین نشست تخصصی مدیران ارشد شرکت‌های آب و فاضلاب شرق کشور که با موضوع احصاء مشکلات و ارائه راهکارهای بهره‌برداری و چگونگی پیاده‌سازی مدیریت دارایی‌ها به میزبانی شرکت آبفای استان یزد برگزار شد با اشاره به وضعیت تامین و توزیع  آب شرب استان یزد، خاطرنشان کرد:‌

 

وی با بیان این که استان از لحاظ اقلیمی روی کمربند نیمه بیابانی جهان قرار گرفته است، افزود: میزان بارندگی در استان ۹۳.۵ میلیمتر در سال و در شهر یزد ۶۰ میلیمتر است و آمارهای هواشناسی در ۳۵ سال اخیر حاکی از افت بارندگی در این اقلیم است.

 

مدیر عامل آبفا یزد جمعیت استان تا پایان سال گذشته، ۹۸۸ هزار و ۷۵۵ نفر بوده است، یادآور شد: در حال حاضر استان یزد با ۱۴ شهر و بیش از ۳۰۱ هزار خانوار ، دارای ۳۹۸ هزار و ۲۸۵ فقره انشعاب، ۱۴۸ حلقه چاه در مدار و ۱۸۴۲  لیتر بر ثانیه آب انتقالی است.

 

اسلامی با اشاره به موضوع کاهش میزان آب انتقالی به استان، گفت: این موضوع یکی از اتفاقات بد برای استان در سال جاری بود. در فروردین‌ماه ۱۸ درصد، اردیبهشت ماه ۳۲ درصد و در خرداد ۵۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش آب انتقالی به یزد داشته‌ایم ولی خوشبختانه در مقابل ۹ درصد کاهش مصرف داشتیم که این نشان‌دهنده همکاری و درک مردم نسبت به شرایط آبی استان دارد.

 

وی، میزان مصرف آب در ماه‌های گرم نسبت به ماه‌های سرد را به دلیل شرایط اقلیمی خاص استان، دمای بسیار بالا، خشکی شدید و همچنین استفاده از کولرهای آبی دو برابر عنوان کرد و گفت: برای جبران کمبود آب در تابستان مجبور به استفاده از آب چاه‌های موجود هستیم.

 

اسلامی در خصوص سرانه مصرف در استان گفت : میزان سرانه مصرف خانگی با احتساب جمعیت غیر رسمی و شناور به حدود ۱۳۰ لیتر به ازای هر نفر در روز کاهش یافته که با توجه به شرایط اقلیمی خاص استان یزد کاملا مناسب و قابل توجه است.

 

مدیر عامل آبفای یزد در ادامه‌ی این نشست به تشریح اقدامات صورت گرفته توسط این شرکت در رابطه با سازگاری با کم آبی از جمله اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، حفر و تجهیز چاه‌های جدید، ویدئومتری و بهسازی چاه‌ها، شناسایی چاه‌های کشاورزی با کیفیت مطلوب و اتصال آن به شبکه آبرسانی، خرید و نصب و بهسازی سیستم‌های آب شیرین کن، افزایش ایستگاه‌های برداشت آب شیرین و کنترل انشعابات پرمصرف پرداخت./ منبع: انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcaeyn0.49nao15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما