تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 78729
زیست آنلاین: با جایگزینی منابع انرژی و آب از شبکه اصلی انرژی های تجدید پذیر، می توان به یک شیوه زندگی پایدار دست یافت.
زندگی پایدار در گرو تغییر سبک زندگی
به گزارش زیست آنلاین، اگر کمی بیشترفکر کنیم در می یابیم امروزه تکنولوژی به نوعی در در زندگی مان رسوخ کرده است، به طوری که می توان گفت در دنیای آن کور شده ایم، و در صورت ادامه این روند پیش رو باید اذعان داشت، نمی توانیم بدون آن زندگی کنیم.
گوشی های هوشمند، اتومبیل ها و سایر تکنولوژی های پیشرفته، منابع آب و انرژی را تحت تاثیر قرار داده است به طوری که می پنداریم هر روز و شب به وجود آن ها متکی هستیم، حال این سوال پیش می آید که چگونه می توان بدون وابستگی بر آن ها زندگی خود را با کسب آرامش و آسودگی سپری کرد؟

کاهش وایستگی به تکنولوژی های روزانه به این بدان معنا نیست که ما ملزم به کاهش کیفیت زندگی مان خواهیم بود. بلکه در این گزارش بیان خواهیم کرد که چگونه با جایگزینی منابع انرژی و آب از منابع تجدید پذیر، می توان به یک شیوه زندگی جایگزین و پایدار دست یافت، که در آن همه سطح نیاز بشر نیز تامین گردد.
در ادامه  با همکاری Flogas، متخصصان Canisters LPG، شما با چگونگی این شیوه زندگی پایدار آشنا خواهیم کرد:

تغییر سیستم های قدرت از نیروگاه های حرارتی به تجدید پذیرشبکه های اصلی برق می تواند انرژی مورد نیاز خود را از یک سیلندر گاز یا انرژی خورشیدی تامین کند. همان طور که می دانید، انرژی خورشیدی یک نوع قابل اعتماد از قدرت است که میتواند هر ساله حدود ۳،۴۰۰ کیلو وات ساعت برق آزاد تولید کند.
حتی در سطوح مصارف خانگی نیز می توان از سیستم پنل های خورشیدی استفاده کرد که انرژی ۳-۴ کیلوولت را تولید می کند، علاوه بر آن، که پنل های خورشیدی ۲ کیلو وات تا ۳ کیلو وات نیز وجود دارند که می توانند انرژی کافی برای خانه های با جمعیت و مصرف کمتر را نیز تامین گردانند. یک سیستم خورشیدی ۳ کیلوولت در حدود ۵۰۰۰ پوند - ۶۰۰۰ پوند هزینه خواهد داشت که با توجه به میزان برق آزاد که در طول عمر خود  خریداری خواهید کرد، یک سرمایه گذاری صحیح به شمار می رود.
در خصوص استفاده از انرژی های تجدید پذیر، لازم به ذکر است که داشتن یک سیستم پشتیبان همیشه یک مزیت محسوب می شود، به خصوص هنگامی که از شبکه اصلی برق خارج می شوید، زیرا پنل های خورشیدی در شرایط و آب و هوای ابری متوقف می شوند بنابراین بهتر است توربین های داخلی خانگی نیز به عنوان یک سیستم پشتیبان نصب شوند که ۵kW تا ۶kW انرژی تولید می کنند. 

انرژی پاک

کم کردن هزینه ها تا حد امکانبه منظور کاهش هزینه های انرژی می توان، لامپ های LED را جایگزین لامپ های رشته ای نمود. این راه حل ساده  موجب کاهش ۷۵٪  هزینه های الکتریکی شما خواهد شد؛ از هر گونه لوازم الکتریکی که لازم نیست، رهایی یابید و اطمینان حاصل کنید که تمام لوازم الکتریکی در منزل دارید، مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

دستیابی به سیستم فاضلاب تامین آب همواره یک موضوع ضروری محسوب خواهد شد، به ویژه اگر شما نزدیک به یک منبع طبیعی آب زندگی نکنید. حفر چاه می تواند بین ۱۰ تا ۲۰ هزار پوند هزینه داشته باشد که البته این موضوع به عمق چاه بستگی دارد و اینکه آیا چاه به عنوان یک منبع آب آشامیدنی کاربرد داد یا به منظور سایر اهداف داخلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
نکته ای که می بایست مورد توجه بیشتری قرار بگیرد این است که  از آب مورد استفاده در شستن ظرفها، غرقاب، دوش و حمام، این آب می توان دوباره استفاده نمود. با یه برنامه ریزی دقیق می توانید به راحتی یک چرخه آب کوچک در خانه ایجاد کنید.

تغییر شیوه زندگی

راه کار های کاهش زبالهیک راه کار اصلی برای کاهش تولید زباله و هدر رفت انرژی این است که همواره بر میزان مواد غذایی، انرژی و آبی که مورد استفاده قرار می دهید، به طور منظم نظارت داشته باشید. این موضوع بسیار مهم است و اگر اعمال نشود، ممکن است وابستگی شما به این موارد به سطوح غیر قابل کنترل برسد و بر توانایی شما در زندگی تأثیر بگذارد.
راه های زیادی برای کاهش تولید زباله و هدر رفت انرژی وجود دارد، که شامل موارد زیر می شود:

دوش گرفتن در کوتاه ترین مدت زمان ممکن
استفاده از روشنایی طبیعی تا حد امکان
خاموش کردن چراغ پس از خروج از یک اتاق.
استفاده از ضایعات مواد غذایی به منظور تولید کمپوست برای ایجاد یک خاک غنی برای رشد و حاصلخیزی بیشتر خاک
شرکت در کارگاه های آموزشی که به شما اجازه می دهد بیشتر در مورد نحوه تعمیر هر گونه وسایل یا شیوه های متنوع کشاورزی یاد بگیرید.
کسب مهارت تکنیک هایی مانند شکار و ماهیگیری برای گرفتن غذای تازه، و کشت سبزیجات در حیات خانه که موجب کاهش وابستگی شما به سوپرمارکت هایی که معمولا به آنها رانندگی می کنید، خواهد شد.

تغییر سبک زندگیتغییر سبک زندگی یا lifestyle در نگاه اول بسیار ترسناک به نظر می رسد، اما به راحتی می توانید با انجام تمرین های کوچک و ساده از یک زندگی وابسته به تکنولوژی گذر کنید، و از انجام اشتباهات زیاد و روزمره خود بپرهیزید.
 

https://zistonline.com/vdccomqm.2bq4i8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما