تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۳۰
کد مطلب : 78740
در نشست هم‌اندیشی کنفرانس شیمی در دانشگاه امیرکبیر ۴ معضل مهم صنایع در زمینه بازگرداندن پساب به چرخه مصرف اعلام شد.
۴ معضل مهم صنایع برای پساب
به گزارش زیست آنلاین، دکتر زاهد احمدی دبیر  شیمی صنعت امروز در نشست هم اندیشی این کنفرانس با اشاره به آسیب‌های زیست محیطی پسماندهای صنعتی، گفت: بسیاری از کشورهای در حال توسعه با دفع پسماند به صورت استاندارد با چالش مواجه هستند و ایران نیز با این چالش مواجه است.

وی ادامه داد: بر این اساس دپارتمان شیمی دانشگاه امیرکبیر با همکاری انجمن شیمی ایران کنفرانس شیمی صنعت را برگزار می‌کند.

وی اولین دوره این کنفرانس را در دانشگاه شریف با رویکرد ارتباط دانشگاه با صنعت عنوان کرد و ادامه داد: دومین دوره در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی با رویکرد تولید مواد دارویی و سومین دوره این کنفرانس در دانشگاه جیرفت با رویکرد توسعه علوم پسماند برگزار شده است.

احمدی با بیان اینکه حلقه مفقوده میان صنعت و دانشگاه وجود دارد، خاطر نشان کرد: درصدد هستیم تا با برگزاری این کنفرانس در اسفندماه ارتباط سازنده میان این دو بخش ایجاد شود.

به گزارش ایسنا مدیریت آب، بازگرداندن پساب به چرخه مصرف، استفاده از فناوری‌ها در واحدهای تصفیه‌خانه صنایع و ضرورت تولید فناوری‌ های کاربردی از جمله معضلاتی است که از سوی صنایع در این نشست مطرح شد.

دکتر وحید حدادی اصل نیز در نشست هم‌اندیشی کنفرانس شیمی -صنعت با رویکرد پساب و پسماند که امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، با اشاره به چالش‌های آب در کشور، افزود: این چالش‌ها در کشور وجود دارد و به اعتقاد من با راهکارهای علمی قابل حل است.

وی با تاکید بر این‌که بزرگنمایی مشکلات موجب هدایت دستگاه‌ها به سمت دانشگاه‌ها می‌شود، اظهار کرد: بر این اساس در اسفند ماه امسال، چهارمین دوره کنفرانس شیمی - صنعت با رویکرد پساب و پسماند در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار می‌شود.

پساب

حدادی برگزاری این کنفرانس را زمینه‌ای برای تبادل نظر میان دانشگاهیان و بخش‌های صنعتی دانست و خاطر نشان کرد: برخی از صنایع موفق به رفع معضل پساب شدند که این کنفرانس بستری برای تبادل تجربیات است.

رییس دانشکده شیمی دانشگاه امیرکبیر دانشگاه‌ها را محل تولید و انتقال فناوری دانست و گفت: در حوزه پساب دو موضوع "کدام صنعت موفق به رفع معضل پساب شده" و "کدام مشکل به دست دانشگاه‌ها رفع می‌شود" مطرح است که در این کنفرانس در این خصوص بحث و تبادل نظر می‌شود.

https://zistonline.com/vdcfxede.w6dcjagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما