تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 78925
زیست آنلاین: در نیمه اول مهر ماه ۱۳۹۷، گروههای محیط زیستی  با مناسبتهای مختلف ملی و جهانی این ماه همگام شده و برنامه های خود را تنوع بخشیدند. ساخت و زیباسازی اماکن تفرجگاهی با حفظ محیط زیست تا آموزش وفرهنگسازی همراه با سیاحت از جمله این برنامه ها بود.
قرار سبز محیط زیستی ها در نیمه اول مهر 1397
در نیمه اول مهر ماه ۱۳۹۷، گروههای محیط زیستی  با مناسبتهای مختلف ملی و جهانی این ماه همگام شده و برنامه های خود را تنوع بخشیدند. ساخت و زیباسازی اماکن تفرجگاهی با حفظ محیط زیست تا آموزش وفرهنگسازی همراه با سیاحت از جمله این برنامه ها بود.
مانیز به رسم هر هفته تلاش داریم در قرارسبز رسانه‌ای برای تمام فعالان محیط زیست کشور باشیم.

۱. قرار سبز در روستای حَسنی پاچر استان فارسمحیط زیستی ها در روز کودک، کیسه پارچه ای به کودکان اهدا کردند
صد و هفتاد و چهارمین برنامه ی تشکل پاکسازان طبیعت فارس با حضور ۴۰ نفر از اعضا گروه به فرهنگسازی و همچنین پاکسازی رودخانه حَسنی پاچر با همراهی بخشدار و دهدار این روستای زیبا اختصاص یافت. همچنین بمناسبت گرامیداشت روز و هفته جهانی کودک بعد از پاکسازی رودخانه به کودکان روستا کتاب داستان و کیسه های پارچه ای اهدا شد. گفتنی است که زباله های جمع آوری شده توسط دهدار روستا به سایت زباله انتقال یافت.

قرار سبز در روستای حسنی

۲. قرار سبز در شهر شوشتر استان خوزستانانجمنهای محیط زیستی از مناطق حفاظت شده شوشتر بازدید کردند
تور گردشگری محیط زیستی بهمراه برنامه بازدید از منطقه حفاظت شده کُرایی با همت اداره محیط زیست و گردشگری شوشتر و با مشارکت انجمن های محیط زیستی شهرستان های شوشتر انجام گرفت. در این برنامه ضمن حضور در روستای تاریخی رهدار و بررسی بافت روستایی آن، جاذبه های توریستی منطقه حفاظت شده، آب بند منطقه و پاسگاه محیط بانی مورد بازدید قرار گرفت. دوربین کِشی با هدف بررسی زوایای مختلف منطقه و مشاهده گونه های مختلف گیاهی و حیات وحش از دیگر بخش های این برنامه بود.

قرار سبز در شهر شوشتر

۳. قرار سبز در شهر آبدانان استان ایلامدبستان نیلا از لیوانهای یکبار مصرف خداحافظی کرد
با همت انجمن بانوان طبیعت آبدانان، در راستای حفظ محیط زیست و کاهش پسماند دانش آموزان دبستان نیلا در شهر آبدانان از لیوان وبطری های دائمی استفاده می کنند.

قرار سبز در ایلام توسط دانش اموزان

۴. قرار سبز در منطقه بلاغ حک استان مرکزیمقامات محلی شازند برای تاثیر بر گردشگران، با محیط زیستی ها همراه شدند
منطقه گردشگری سراب بلاغ حک با همراهی فرمانداری و اداره محیط زیست شازند و حضور ۵۰ نفر از اعضای موسسه زیست محیطی محافظان طبیعت، از زباله پاکسازی شد. این برنامه با هدف تاثیر بر گردشگران حاضر در منطقه برگزار شد.

قرار سبز در استان مرکزی

۵. قرار سبز در شهر شوشتر استان خوزستانجلسه محیط زیستی ها با شهردار شوشتر در راستای حفظ محیط زیست برگزار شد
نشست اعضای انجمن هواداران کارون زلال و طبیعت دوستان سبز و زیبا با شهردار شوشتر و معاون وی برگزار شد. در این نشست به بررسی چالش ها و مسائل مختلف محیط زیستی شهرستان پرداخته شد و حاضرین ضمن بیان دیدگاهها، پیشنهادات و راهکارها، پرسشهایی نیز مطرح کردند.

قرار سبز در استان خوزستان، جلسه

۶. قرار سبز در شهر لاهیجان استان گیلاندبستانی های گیلان هم به پویش جمع آوری درب بطری پیوستند
دانش آموزان دبستان حامی لاهیجان که در سال تحصیلی گذشته تحت آموزش های محیط زیستی انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان قرار گرفته بودند به همکاری با پویش جمع آوری درهای بطری پلاستیکی پرداختند.

بیشتر بخوانید: قرار سبز هفته اول مهر ماه ۱۳۹۷

قرار سبز در استان گیلان توسط دانش اموزان

۷. قرار سبز در شهر بادرو استان اصفهانکوهنوردان بادرودی به کمک شهرداری آمدند
مصالح ساختمانی تهیه و بسته بندی شده توسط شهرداری نطنز جهت مرمت اثر تاریخی و با ارزش گنبدباز، توسط کوهنوردان گروه دوستان کوهنورد بادرود و باشگاه کوهنوردی شاهین نطنز، به بالای قله انتقال یافت. در این برنامه که با مشارکت حدود ۳۰ نفر از کوهنوردان برگزار شد، بیش از ۲۰۰ کیلوگرم ماسه به بالای قله انتقال یافت.

قرار سبز در استان زیبای اصفهان

۸. قرار سبز در شهر بهبهان استان خوزستانبهبهان همچنان برای تبدیل شدن به شهر بدون زباله تلاش می کند
محوطه زیر پل مارون، توسط ۳۰ نفر از اعضای پرتلاش گروه رفتگران طبیعت بهبهان از زباله پاکسازی و ته سیگار ها نیز جمع آوری شد. این گروه تلاش می کند تا پایان سال جاری، شهر بهبهان را به شهری بدون زباله تبدیل کند.

قرار سبز در بهبهان استان خوزستان

۹. قرار سبز در دشت سولدوز استان آذربایجان غربیسمنهای آذربایجان غربی از تالابهای منطقه حراست می کنند
انجمن های محیط زیستی منطقه نقده در آذربایجان غربی در راستای حفظ و حراست از تالاب های این استان از جمله تالاب های دشت سولدوز نقده کماکان فعالیت های محیط زیستی خود را انجام می دهند. دشت سولدوزواقع درشهرستان نقده ۱۸ تالاب فصلی ودایمی ازجمله سه تالاب بین المللی دارد که درتمام فصول سال پذیرای گردشگران بویژه گروههای پرنده نگر داخلی وخارجی میباشد.

قرار سبز در آذربایجان غربی

۱۰. قرار سبز در شهر رشت استان گیلانمحیط زیستی ها کارگاه آموزشی حیات وحش را به دبستان بردند
به مناسبت روزجهانی زیستگاهها و هفته جهانی حیات وحش دومین کارگاه آموزشی زیست محیطی در دبستان غیردولتی پسرانه هوشمند دانیال نبی با همت انجمن بوم بانان گیل و دیلم، شهرستان رشت با نمایش فیلم و کشیدن نقاشی پیرامون حیوانات مورد علاقه و زیستگاه آن ها و همچنین پرسش و پاسخ پیرامون این موضوعات برگزار شد.

آموزش سبز در میان دانش اموزان گیلانی

۱۱. قرار سبز در شهر بم استان کرمانکرمانیها فرهنگ دوچرخه سواری را احیا کردند
با همت اعضای موسسه مردم نهاد یاوران ندای زمین، برنامه فرهنگ سازی دوچرخه سواری در بم انجام شد. دوچرخه سواران در این برنامه از باغ شهر جهانی بم تا ارگ کهن بم را رکاب زدند.

قرار سبز در شهر بم استان کرمان

۱۲. قرار سبز در شهر بهبهان استان خوزستاندوچرخه سواران به داد هوای خوزستان شتافتند
دوچرخه سواری برای رسیدن به هوای پاک، شعار صد و بیستمین برنامه گروه رفتگران طبیعت بهبهان بود. در این برنامه تعدادی از اعضای گروه، حدفاصل باغ ملی تا پارک بعثت را رکاب زدند.

قرار سبز شهروندان بهبهانی در استان خوزستان

۱۳. قرار سبز در منطقه اشترانکوه استان لرستانآثار نامهربانی از اشترانکوه پاک شد
انجمن اوج سبز زاگرس و هیأت کوهنوردی شهرستان ازنا با همکاری اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان به اتفاق جمعی از کوهنوردان ازنا در قالب دو تیم، زباله های بجامانده در کوه را پاکسازی کردند. در این دو حرکت خودجوش که با جمع آوری بیش از ۶۰۰ کیلو زباله همراه بود، تیم اول (متشکل از انجمن اوج سبز زاگرس و تعدادی از کوهنوردان همیار محیط زیست)، ارتفاعات ۳۸۰۰ تا ۴۱۵۰ متری منطقه چال کبود و خط الرأس قله سنبران تا قله گل گل و تیم دوم (اعضای هیأت کوهنوردی ازنا)، مسیر کوهنوردان تا پناهگاه گل گل و اطراف آنرا پاکسازی نمودند. لازم به ذکر است که هفته های گذشته، مسیر قله و پناهگاه کول جنون نیز توسط انجمن اوج سبز و کوهنوردان ازنایی پاکسازی شده بود.

بیشتر بخوانید: قرار سبز هفته دوم مهر ماه ۱۳۹۷

قرار سبز در لرستان

۱۴. قرار سبز در شهر پلدختر استان لرستانمحیط بانان اینبار در کلاس کودکان به حفاظت محیط زیست پرداختند
به مناسبت هفته کودک با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کلاس آموزشی و کارگاه نقاشی با موضوع آب و تالاب در شهرستان برگزار شد. در این برنامه که با حضور رییس و کارشناسان اداره محیط زیست شهرستان پلدختر برگزار شد، رییس این اداره راجع به اهمیت حفظ محیط زیست، آب و تالاب مطالبی بیان و پس از آن کارگاه نقاشی در بین دانش آموزان  با محوریت آب و تالاب برگزار و در پایان نیز به نقاشی های برتر و منتخب جوایزی اهدا شد.

قرار سبز میان دانش آموزان پل دختر


 

https://zistonline.com/vdcamon0.49nau15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما