تاریخ انتشار :جمعه ۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : 79260

دعوت شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از مردم برای نصب پنل

 مردم برای نصب پنل در بام منازل خود شتاب کنند
دولت برق را از تولیدکنندگان خانگی به ۱۰ برابر نرخ فعلی خریداری می کند بنابراین از مردم و بخش خصوصی می خواهیم فرصت را مغتنم شمرده و به نصب صفحات خورشیدی در منازل و واحدهای خود برای تولید برق مبادرت کنند.
دعوت شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از مردم برای نصب پنل
به گزارش زیست آنلاین، حسین صبوری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در گفتگو با «زیست آنلاین» درباره موانع  شرکت های توزیع برق برای خرید برق سرمایه گذاران و تولیدکنندگان خانگی انرژی خورشیدی گفت: انرژی تجدیدپذیر رویکرد جدیدی در کشور است که طی ۷-۶ سال گذشته شروع و حرکت به سوی این انرژی ها اجتناب ناپذیر است.
وی افزود: دولت و وزارت نیرو مشوق هایی برای جلب سرمایه گذاران دارند و شرکت توزیع برق تهران بزرگ هم آمادگی دارند تا در چارچوب های تعیین شده با سرمایه گذاران و تولیدکنندگان خانگی برای تولید برق تجدیدپذیر عقد قرار داد کند.
به گفته وی، ما از تولیدکنندگان خانگی برق را به ۱۰ برابر نرخ دولتی خریداری می کنیم و از مردم، واحدهای تجاری، اداری و بخش خصوصی می خواهیم با این امتیاز بزرگی که برای آنان قائل شده است فرصت را مغتنم شمرده و به نصب صفحات خورشیدی در منازل و واحدهای  خود برای تولید برق مبادرت کنند.

بیشتر بخوانید: قیمت برق خورشیدی برای مصارف خانگی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ افزود: این سرمایه گذاری قطعا در کوتاه مدت بازگشت سرمایه خواهد داشت و به حفظ محیط زیست کمک خواهد کرد. 
صبوری تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ برای خرید برق از مشترکان هیچ محدودیتی ندارد و قرارداد ۲۰ ساله برای این کار منعقد خواهد شد.
وی همچنین در نشست خبری از کاهش محسوس تلفات شبکه توزیع برق خبر داد و تصریح کرد: در شهر تهران میزان تلفات از ۹ درصد در سال ۱۳۹۲ به ۴/۶ درصد تا پایان امسال خواهد رسید که عدد بزرگی است و منافع مالی زیاد اقتصادی و زیست محیطی دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ همچنین درباره مشترکان بد مصرف گفت: ۷۶ درصد مشترکان شهر تهران مشترکان خانگی هستند که ٨٠ درصد این مشترکان، در حد الگو مصرف که ماهانه ٣٠٠ کیلوات ساعت است، مصرف می‌کنند. ۲۰ درصد مشترکان هم الگوی مصرف استاندارد را رعایت نمی‌کنند.
به گفته وی، هنوز برنامه‌ای برای افزایش تعرفه برق به ما ابلاغ نشده است. پس از تایید هیات دولت و به محض ابلاغ شناسایی مشترکان پرمصرف برق تهران از سوی وزارت نیرو، این کار به راحتی انجام خواهد شد و تعرفه   ۲۰ درصد مشترکان پرمصرف به‌صورت پلکانی افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: برق تجدید پذیر گران نیست، برق فسیلی یارانه می گیردانرژی خورشیدی


مقام مسئول در وزارت نیرو همچنین مدیریت مصرف برق تهران بزرگ برای  سال آینده را ۶۵۰ مگاوات بیان کرد و افزود: علاوه بر این برای سال آینده با ۲۰ میلیارد تومان هزینه ۵ میلیون لامپ ال.ای.دی دستگاه های دولتی تعویض خواهد شد که سهم به سزایی در کاهش مصرف خواهد داشت. 

بیشتر بخوانید: ظرفیت تولید برق تجدیدپذیر به ۶۵۰ مگاوات رسیده استوی درباره آخرین وضع اجرای مصوبه هیات دولت درباره استفاده ۲۰ درصد مصرف انرژی دستگاه‌های دولتی از صفحات خورشیدی تولید برق، گفت: براساس این مصوبه، بهای برق ادارات دولتی با نرخ خرید انرژی‌های خورشیدی در نظر گرفته می‌شود. اگر دستگاه های دولتی این کار را انجام ندهند، ۲۰ درصد برق مصرفی آن با قیمت ۸۰۰ تومان در هر کیلووات ساعت محاسبه می‌شود.
 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به ارتقاء شاخص‌های خدمات‌رسانی در سطح کشور به ویژه در شهر تهران، گفت: یکی از کارهایی که امسال انجام داده‌ایم، ارائه‌  خدمات غیرحضوری در شهر تهران بوده که در فاز اول بیش از ۹۰ درصد خدمات فروش و پس از فروش مشترکان از طریق سامانه‌های ۱۵۲۱ انجام می‌شود.همچنین براساس تدابیر در نظر گرفته شده در آینده نزدیک، ارائه  خدمات غیرحضوری را به ۱۰۰ درصد خواهیم رساند که این مساله تاثیر زیادی در کاهش تردد و حضور مردم در مراکز خدمات رسانی برق خواهد داشت. 


 

https://zistonline.com/vdcdzx05.yt0n96a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما