تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 79396
شهردار لندن، برنامه طرح سازگاری شهرها با تغییر ۱.۵ درجه‌ای دمای هوا را در دستور کار دارد.
طرح سیستم حمل و نقل بدون کربن در اولویت برنامه شهر لندن
به گزارش زیست آنلاین، صادق خان، شهردار لندن، برنامه جدید سازگاری با تغییر دمای ۱.۵ درجه‌ای برای مبارزه با تغییرات آب وهوایی را اعلام می‌کند.

محققان عنوان کردند: برای اینکه لندن تا سال ۲۰۵۰، به شهری بدون کربن تبدیل شود باید در طراحی ساختمان‌ها و سیستم‌های انرژی آن تغییراتی ایجاد شود.

کارشناسان اظهار کردند: در جهانی که گرمای کره زمین، ازدیاد جمعیت و کاهش متعارف منابع انرژی در حال وقوع است، وجود ساختمان‌ها و شهرک‌هایی با انتشار دی‌اکسیدکربن صفر درصد به عنوان یکی از راه‌های پیش رو برای بازگشت تعادل و تنظیم آب و هوا ضروری هستند.

شهردار لندن در تلاش برای اجرای  طرح سیستم حمل و نقل بدون کربن است و در نظر دارد از وسایل حمل و نقل با انتشار کم گازهای مضر و اتوبوس‌های الکتریکی استفاده کند.

اگر سیستم انرژی پاک و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در مقیاس بیشتری استفاده شود، میزان انتشار کربن بیش از ۳۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

این گزارش یادآوری می‌کند که چگونه کسب و کارها می‌توانند به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و اهداف بلندمدت در این راستا کمک کنند. ترویج و استفاده از کسب و کارهای سبز در این زمینه بسیار موثر است و می‌تواند یک ناجی برای زمین باشد.

حمل و نقل پاک

به گزارش ایسنا، مجمع بین‌المللی تغییرات آب‌ و هوایی (IPCC) در گزارشی هشدار می‌دهد که افزایش میانگین دمای جهانی به میزان دو درجه سلسیوس، پیامدها و عواقب قابل توجهی دارد.

بیشتر بخوانید: انرژی پاک و اقتصاد شهری ابتکار دانکرک فرانسه برای مقابله با آلودگی هوا با ایجاد حمل و نقل رایگان شهریشهر دانکرک در شمال فرانسه به بزرگترین شهر اروپایی تبدیل شده است که اتوبوس‌های شهری در آن کاملا رایگان است.

به گزارش یورونیوز، حمل و نقل رایگان پیش از این در برخی از شهرهای کوچک اروپا نیز وجود داشت اما این اولین بار است که این پروژه در شهری بزرگ و مناطق حومۀ آن اجرا می‌شود.

حمل و نقل عمومی در فرانسه

اتوبوس‌های دانکرک از ابتدای سپتامبر، هم برای ساکنان و هم گردشگران رایگان شدند؛ کاری که تاثیر شگفت‌انگیزی بر جامعه داشته است.

ناوگان اتوبوسرانی این شهر شامل ۱۴۰ اتوبوس است که همه آنها نیز با انرژی‌ پاک کار می‌کنند و دارای خدماتی مانند شارژ رایگان تلفن همراه و وای فای رایگان هستند.

بیشتر بخوانید: به افزایش تولیدات جهانی انرژی پاک خوشبین هستیم با این ابتکار، این شهر ۲۰۰ هزار نفری به مرکزی برای برگزاری برنامه‌های گروهی و فعالیت‌های اجتماعی تبدیل شده و حتی چهره‌های مشهور را نیز به این شهر کشانده است.

مطالعات نشان داده است که با اجرای این پروژه، علاوه بر کاهش آلودگی‌های هوا به دلیل کاهش قابل توجه شمار خودروهای شخصی در سطح شهر، میزان تحرک ساکنان بویژه افراد مسن نیز بیشتر شده است و در مجموع ساکنان شهر و حومه احساس آزادی عمل بیشتری دارند.

علاوه بر این بستگی به مسیرهای رفت و آمد، شمار مسافران اتوبوس‌ها بین ۵۰ تا ۸۵ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: شرکت BP، بیشتر در انرژی های تجدید پذیر و انرژی پاک سرمایه گذاری خواهد کرد! چرا اتوبوس رایگان؟پروژه اتوبوس‌های رایگان با هدف افزایش استفادۀ مردم از حمل و نقل عمومی انجام شده است زیرا بنا بر آمارها دو سوم از ساکنان دانکرک از خودروهای شخصی استفاده می‌کردند.

دومین دلیل اینکه درآمدی که از این راه به دست می‌آمد چندان زیاد نبود. بنا بر اعلام مقامات محلی، حمل و نقل عمومی تنها ۴.۵ میلیون یورو برای شهر درآمد داشت که در مجموع ۱۰ درصد از کل درآمدهای عملیاتی شهر را شامل می‌شد. به همین دلیل مقامات شهر تصمیم گرفتند با حذف بلیط اتوبول و همزمان با حذف سیستم پرهزینۀ کنترل مسافران، این کمبود فروش را جبران کنند.

مجریان این طرح امیدوارند با موفق بودن اجرای آن در دانکرک، امکان اجرای آن در دیگر شهرهای فرانسه نیز فراهم شود.

https://zistonline.com/vdcd9s05.yt0nn6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما