تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 80054
نمایندگان مردم در خانه ملت با دریافت عوارض ۱۰ درصدی از برق مصرفی قبوض مشترکان موافقت کردند ومشترکان روستایی و چاه‌های کشاورزی را از شمول حکم این بند معاف کردند.
تعیین عوارض برق مصرفی در سال آینده
به گزارش زیست آنلاین، نمایندگان در نشست علنی عصر دیروز (سه‌شنبه، ۳۰ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور با بند (د) تبصره (۶) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند (د) تبصره (۶) آمده است: عوارض موضوع ماده (۵) قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب ۱۰/۸/۱۳۹۴ به میزان ده درصد (۱۰%) مبلغ برق مصرفی در سقف هجده هزار و ششصد میلیارد (۱۸.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود و مشترکان روستایی و چاه‌های کشاورزی از شمول حکم این بند معاف می‌باشند.

طبق ماده (۵) قانون حمایت از صنعت برق کشور دولت موظف است برای تأمین بخشی از منابع لازم جهت اجرای طرح‌های توسعه و نگهداری شبکه‌های روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک عوارض مصرف انرژی هر کیلووات ساعت برق را در بودجه سالانه پیش بینی نماید. وجوه حاصل شده به حساب شرکت توانیر نزد خزانه داری کل کشور واریز و صد درصد (۱۰۰ %) آن صرفاً بابت کمک به اجرای طرح‌های مذکور هزینه می‌شود.

بیشتر بخوانید: کشور در بخش الگوی مصرف با نقاط ضعف فروان مواجه استتسویه ۱۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق

تسویه ۱۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برقمدیرعامل شرکت توانیر از تسویه ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی‌های صنعت برق کشور از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

"محمدحسن متولی‌زاده" در گردهمایی مدیران عامل شرکت‌های توزیع در خصوص پیک تابستان ۹۸ به تعیین سقف پیک برای هر یک از شرکت‌های توزیع برق اشاره کرد و گفت: این شرکت‌ها با برنامه‌ریزی لازم، ضمن مدیریت سهمیه تعیین شده، تمهیدات لازم را در جهت مدیریت شرایط پیک شرکت متبوع خود به‌کار ببندند.

مدیرعامل توانیر با اشاره به تلاش شرکت‌های توزیع در مدیریت سمت تقاضا و مشارکت صنایع خود تأمین و سایر راه‌های جبران کمبود تولید افزود: صرفه‌جویی در احداث نیروگاه‌های جدید، صرفه‌جویی در پرداخت مبالغ کلان بابت خرید سالانه برق این نیروگاه‌ها را به‌همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از سوی دیگر کاهش ۴ درصد از تلفات شبکه برق کشور که از سال ۹۲ تاکنون حاصل شده، با صرفه‌جویی در احداث ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه جدید و ۸ هزار میلیارد متر مکعب سوخت همراه بوده است و استمرار آن به‌عنوان یک استراتژی در وزارت نیرو پیگیری می‌شود.

به‌گزارش برق نیوز، متولی‌زاده در ادامه با تأکید بر اهمیت رویت‌پذیری و اتوماسیون در بودجه سال ۹۸، نصب کنتور‌های هوشمند را حایز اهمیت دانست و "ساتکاب" را به‌عنوان شرکت پشتیبان و تامین کننده تجهیزات کلیدی مورد نیاز معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: پیش بینی افزایش کسری بودجه صنعت برقبیشتر بخوانید: پیش بینی افزایش کسری بودجه صنعت برق

https://zistonline.com/vdcgtz97.ak9zn4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما