تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 80058
در نشست ­­اتاق بازرگانی ایران مطرح شد

ایجاد ۴۴ هزار شغل به ازای احداث هر ۵۰ مگاوات نیروگاه بادی

رئیس انجمن انرژی‌های تجدید پذیر از ایجاد ۴۴ هزار شغل به ازای تولید و احداث ۵۰ مگاوات نیروگاه بادی در کشور خبر داد.
ایجاد ۴۴ هزار شغل به ازای احداث هر ۵۰ مگاوات نیروگاه بادی
به گزارش زیست آنلاین، اکبر ادیب فر در نشست امروز ­­اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: طبق اعلام کنوانسیون آب و هوایی­ سازمان ملل متحد در نیروگاه بادی ۱۰۰ مگاواتی تاکستان، ­ بیش از ۹۰ میلیون لیتر در مصرف گازوئیل صرفه جویی شده است.

جلوگیری از تولید ۲۵۰ هزارتن co ۲وی با اشاره به اینکه احداث نیرو گاه بادی با این ظرفیت تولید، ­ سبب جلوگیری از تولید ۲۵۰ هزارتن co ۲ شده است گفت: احداث این نیروگاه سبب صرفه جویی ۲۵۰ هزارمترمکعبی آب می‌شود.
رئیس ­انجمن انرژی‌های تجدید پذیر ادامه داد: درحالی که نیروگاه‌های بادی و خورشیدی در بالاترین دما در فصل گرم سال، ­ بیشترین تولید برق را دارند نیروگاه‌های حرارتی به حداقل تولید خود در این فصل که زمان پیک مصرف است، می‌رسند.

بیشتر بخوانید: توسعه تجدیدپذیر ها راه حلی برای دو بحران آب و اشتغال در اصفهاناکبر ادیب فر در نشست امروز تجدید پذیر

هنوز بودجه‌ای به  بخش توسعه انرژی‌های تجدید پذیر اختصاص داده نشده استادیب فر با بیان اینکه هم اکنون ۷ ماه است که بودجه‌ای دریافت نکرده اند افزود: درحالی که طبق قانون، ­ ۸ درصد هر قبض برق متعلق به توسعه انرژی‌های تجدید پذیر و برق روستایی است و این مبلغ را­­ مردم بصورت نقد پرداخت کرده اند و هم اکنون در خزانه دولت موجود است، اما هنوز بودجه‌ای به این بخش اختصاص داده نشده است.
وی گفت: در صورت پرداخت نشدن بودجه به این بخش، ­ در اسفند ماه­ شرکت‌های تولید کننده با بحران مواجه خواهند شد.
رئیس­ انجمن انرژی‌های تجدید پذیر ادامه داد: علاوه بر موانع موجود در خزانه برای پرداخت بودجه، ­ مشکل بعدی­ تحویل همه مبلغ به توانیر است که ما پیشنهاد جداسازی سهم انرژی‌های تجدید پذیر در مبدا را داریم، زیرا نیمی از ۸ درصد مبلغ قبض مربوط به توسعه برق روستایی، ­ در توانیر است.

بیشتر بخوانید: جایگاه انرژی بادی در بین منابع انرژی های تجدید پذیر جهان هنوز بودجه‌ای به  بخش توسعه انرژی‌های تجدید پذیر اختصاص داده نشده است

 

https://zistonline.com/vdcaawna.49nwm15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما