تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 80071
یازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی های تجدیدپذیر، بهره وری و صرفه جویی انرژی صبح امروز ۲ اسفندماه ۱۳۹۷، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی افتتاح شد.
گشایش یازدهمین نمایشگاه انرژی های تجدیدپذیر در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران
به گزارش زیست آنلاین، «سیدمحمد صادق زاده» معاون وزیر نیرو در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: از سال ۱۳۹۴ هر سال، ظرفیت تولید برق از انرژی های تجدید پذیر و پاک در کشور ۲ برابر شده است.
وی افزود: در سال نخست ظرفیت تولید را از ۱۳۰ مگاوات به ۲۵۰ مگاوات و سال بعد ۲۵۰ مگاوات به ۵۰۰ مگاوات رسید و هم اکنون به ۷۰۰ مگاوات رسیده است و امیدواریم تا پایان سال به بیش از یک هزار مگاوات برسد، که این نشان دهنده نرخ رشد مناسب در بخش انرژی های تجدید پذیر است.
معاون وزیر نیرو گفت: کشور ما استعداد بالایی برای تولید برق از نور خورشید، باد و سایر منابع تجدید پذیر دارد و این انرژی ها در ایران بسیار ارزان و رقابتی است .
وی ادامه داد: ما می توانیم هر کیلووات ساعت در کشور با هزینه کمتر از ۳۰۰ تومان در کیلووات ساعت تولید کنیم که این بسیار جذاب است.
صادق زاده اظهارداشت: مجموع این شرایط بیانگر این است که استعداد بالایی برای تامین برق داخل کشور بدون استفاده از سوخت و آب وجود دارد و همینطور منابع زیادی انرژی برای صادرات به کشورهای منطقه و مناطق دوردست فراهم می شود.
این مقام مسئول ادامه داد: بسترهای قانونی و فنی صادرات انرژی های تجدید پذیر فراهم شده است و بخش خصوصی نیز حضور فعالی دارد و امیدواریم این نتایج هر چه بیشتر در سال های آینده برای مردم قابل عرضه باشد.
وی در خصوص صادرات برق تولیدی از منابع تجدید پذیر گفت: مصوبات قانونی لازم برای صادرات برق تجدیدپذیر فراهم شده است و پیش بینی می کنم که سال آینده همینطور که برق فسیلی صادر می کنیم برق تجدیدپذیر هم در سبد صادراتی فراهم شود.
صادق زاده گفت: در این نمایشگاه یک نمونه از محصولات تولید انرژی تجدیدپذیر رونمایی شد و در ۲ سال گذشته بیشتر از ۱۱ خط تولید تجهیزات انرژی تجدیدپذیر اعم از توربین های بادی، صفحات خورشیدی، الکترونیک قدرت در کشور راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: به نظر می رسد تامین مواد اولیه و قطعات از این به بعد از محل منابع داخلی قابل تامین باشد، زیرا دانش فنی و طراحی آن را در اختیار داریم و مواد اولیه آن نیز در کشور فراهم است و این خطوط تولید یکی پس از دیگری وارد فعالیت می شود و تحریم ها تاثیر کمی برآنها دارد.
یازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی های تجدیدپذیر، بهره وری و صرفه جویی انرژی از ۲ تا ۵ اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی پذیرای علاقه مندان و فعالان در این عرصه است.
باوجود تحریم های آمریکا، در این دوره از نمایشگاه شرکت هایی از کشورهای چین، اتریش، آلمان، استرالیا، هلند و ترکیه حضور یافته اند.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع انرژی تجدیدپذیر 

 

https://zistonline.com/vdcfyxdc.w6dxeagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما