تاریخ انتشار :جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 80076
زیست آنلاین: مشاور ارشد انجمن همکاری های ایران و آلمان در نشست همکاری ایران و آلمان در دومین روز از یازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی های تجدید پذیر گفت: آلمان در بازار انرژی به دنبال شرکایی است که تمایل به همکاری در ایران در حوزه تجدید پذیر دارد.
 تجدید پذیرها حلقه ای قوی در همکاری ایران و آلمان ایجاد می کنند
به گزارش زیست آنلاین،  نیوی پور، مشاور ارشد انجمن همکاری های ایران و آلمان در نشستی در دومین روز از یازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی های تجدید پذیر گفت: در بخش تولید انرژی و برق، آلمان سهم زیادی را مدیون انرژیهای تجدید پذیر است و قصد دارد بخشی از دانش خود را صادر نماید. همینطور همکاری های بین المللی را تسهیل کند. دانش خود را در غالب سمینارهای یکروزه ای که در آن مشکلات و چالش ها بررسی می شود و پاویون های گروهی انتقال دهد. 
وی افزود: در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ ما در ۱۶ نمایشگاه بین المللی در تهران شرکت کردیم. و این نشان می دهد که آلمان در این زمینه بسیار فعال است.  آلمان در ۲۰۱۸ تمرکز بیشتری روی صنایع خاص مثل انرژی، کشتی سازی، صنایع غذایی، بهداشت و ... داشت. همینطور در بخش همکاری به دنبال شرکایی است که تمایل به همکاری با ایران را دارند. هدف آلمان توسعه تجارت بخش انرژی برای آلمانی های به دنبال کار است.
مشاور ارشد انجمن همکاری های ایران و آلمان در ادامه یادآور شد: سال ۲۰۱۶ یک نمایشگاه در برلین بود که هیاتی از ایران نیز به آلمان آمدند و همزمان در سه رویداد دیگر در مونیخ و اشتوتگارت شرکت کردند. همینطور از آلمان نیز هیاتی به ایران خواهد آمد که مثل سفرهای قبلی سمینارهایی برگزار خواهد نمود. در این حوزه موظفیم شرکتهای ایرانی علاقه مند به همکاری در حوزه تجدیدپذیرها را شناسایی و حمایت نماییم. وزارت اقتصاد و انرژی و سازمان «german energy solution » و سازمان دنا در این همکاری ها مشارکت دارند. انجمن های آلمانی، موسسات و شرکتهای تحقیقاتی بسیاری وجود دارند که می توانند مخاطب نیازهای شرکتهای ایرانی در این حوزه باشند. 
اتاق بازرگانی آلمان در سال ۱۹۷۵ در ایران گشایش یافت و هم اکنون حدود ۳۰ همکار  در آن حضور دارند که می توانند به متقاضیان خدمات رسانی کنند که به شبکه اتاق های بازرگانی آلمان و انجمن آن متصل است.
آلمان در ۹۰ کشور دنیا ۱۳۰ اتاق بازرگانی دارد که شامل  ۲۸۰۰ عضو می باشد، که از جمله آن ها می توان به عنوان مثال به اتاق بازرگانی تهران و سنندج اشاره نمود.
لازم به ذکر است، وظایف اصلی این مجموعه های مستقر در ایران دفاع از حقوق شرکت های ایرانی و آلمانی است که در حوزه صنعت و اقتصاد با این اتاق همکاری دارند.
همچنین این اتاق های بازرگانی دارای چند نشریه تخصصی نیز هستند که از طریق آن به بررسی چالشها و مشکلات موجود پرداخته و شرکت های ایرانی و آلمانی که متقاضی همکاری باشند را به یکدیگر معرفی می کند.


 

https://zistonline.com/vdcaiwna.49nw015kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما