تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 80144
رئیس اداره سامانه‌های سازمان غذا و دارو از فراهم شدن امکان استعلام نشانگرهای رنگی فراورده‌های غذایی به وسیله اپلیکیشن TTAC خبر داد و گفت: این سامانه به لحاظ رهگیری و ردیابی محصولات با هدف کنترل و نظارت بر زنجیره تامین از مزرعه تا سفره اهمیت دارد.
ردیابی فراورده‌های غذایی با هدف کنترل به وسیله اپلیکیشن TTAC
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از سازمان غذا و دارو، سعید رضا رضایی با اشاره به اینکه سامانه رهگیری و رهیابی TTAC بستری برای نظارت و کنترل سیستمی مهیا می‌کند، اظهار کرد: امروزه دیگر نمی‌توانیم به صورت سنتی فراورده‌ها را بازرسی و نظارت کنیم، تمام دنیا به سمت مدیریت‌های سیستمی رفته است. زیرساخت‌های لازم این حوزه در کشور نیز از سال‌های گذشته فراهم شده است.

نظارت بر غذا از مزرعه تا سفره با اپلیکیشن TTACرضایی با ابراز امیدواری نسبت به پشتیبانی‌های لازم عنوان کرد: این سامانه به لحاظ رهگیری و ردیابی محصولات با هدف کنترل و نظارت بر زنجیره تامین از مزرعه تا سفره بسیار حائز اهمیت است، بر اساس آمارهای منتشر شده، سالانه ۱۰ درصد از مردم جهان به دلیل مصرف غذای آلوده دچار بیماری می شوند که عدد قابل توجهی به شمار می‌رود، درحالی‌که با استفاده از چنین سامانه هایی می توان ضریب ایمنی محصولات مصرفی را افزایش داد.

رئیس اداره سامانه‌های سازمان غذا و دارو عنوان کرد: تلاش بر این است که تمام فرایند‌های صدور پروانه‌های بهداشتی تولید نیز در حوزه غذایی به وسیله سامانه TTAC انجام گیرد.

رضایی افزود: سامانه TTAC کمک کرده با توجه به سیستم محور بودن، فرایندها برای تمامی کاربران، یکسان بوده و تفاوتی بین شرکتها، افراد و حتی از لحاظ جغرافیای وجود ندارد.

وی با اشاره به مهیا شدن امکان استعلام نشانگرهای رنگی از طریق اپلیکیشن TTAC، گفت: این امکان، به زودی در اپلیکیشن TTAC برای عموم قابل بهره برداری خواهد بود حتی در صورتی‌که برچسب جعلی باشد، می‌توان با استفاده از اپلیکیشن تمام اطلاعات مورد تایید فراورده‌های در سطح عرضه را از جمله نشانگر رنگی محصول را استعلام کرد.

رضایی در پایان از مردم خواست با استعلام شناسه اصالت محصولات ضمن اطمینان از اصالت کالا در جلوگیری از قاچاق نیز قدم بردارند. لازم به ذکر است شناسه اصالت در خصوص فراورده‌های سلامت محور وارداتی قابل استعلام بوده و به زودی فراورده‌های تولید داخل نیز اضافه خواهد شد.

ی محصولات وارداتی سلامت محور

معرفی نرم افزار TTAC با قابلیت گزارش گیری عوارض داروها و استعلام برچسب اصالت محصولات وارداتیبه گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز، کارشناس تخصصی معاونت غذا و دارو در خصوص استعلام اصالت برچسب های محصولات وارداتی سلامت محور گفت: برچسب اصالت و سلامت کالا اقدامی نوین و اثر گذار در راستای مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور بوده که در سال های اخیر تمامی نواقصات آن رفع شده و به آسانی و با استعلام ساده محصولات غیر مجاز و قاچاق قابل تشخیص می باشد. با توجه بیشتر مصرف کنندگان دارو، محصولات خوراکی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی وارداتی به این امر و صرف زمان کوتاهی صحت و اصالت محصولات خریداری شده مشخص می گردد.
 وی ادامه داد: اولین روش استعلام برچسب های اصالت و سلامت ارسال شماره های قسمت پوشیده شده به شماره ۲۰۰۰۸۸۲۲ هست و استفاده از روش نرم افزار ویژه گوشی های هوشمند با قابلیت های جدید این امر را تسهیل می کند. نرم افزار مذکور بر روی گوشی های اندرویدی قابل نصب بوده و استعلام برچسب های اصالت و سلامت کالا، دسترسی به اطلاعات نزدیکترین داروخانه، بهره گیری از اطلاعات دارویی و همچنین قابلیت ثبت گزارشات عوارض مصرف داروها و لوازم مصرفی پزشکی از امکانات این نرم افزار البته بصورت آن لاین می باشد.

https://zistonline.com/vdcgtq97.ak9zt4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما