تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 80196
وزیر نیرو با اشاره به در نظر گرفتن تعرفه‌های جدید برای مشترکان پرمصرف گفت: این تعرفه‌ها نه به منظور تعریف منابع مالی جدید بلکه به عنوان تعرفه‌ای بازدارنده برای مشترکان پرمصرف در نظر گرفته شده است.
تعرفه‌های جدید برای مشترکان پرمصرف
به گزارش زیست آنلاین، رضا اردکانیان، با اشاره به برنامه وزارت نیرو در بحث تعرفه قبوض آب و برق اظهار کرد: وزارت نیرو در بحث تعرفه‌های آب و برق یک نرخ ثابت را که کمتر از نرخ تورم است، سالانه به تعرفه‌ها اضافه می‌کند.

وی افزود: صنعت آب و برق متکی به منابع داخلی و پرداخت‌هایی است که مردم در بحث قبوض دارند و از این رو سالانه این مبلغ به تعرفه‌های آب و برق افزوده می‌شود.

وزیر نیرو با اشاره به در نظر گرفتن تعرفه‌های جدید برای مشترکان پرمصرف تصریح کرد: این تعرفه‌ها نه به منظور تعریف منابع مالی جدید بلکه به عنوان تعرفه‌ای بازدارنده برای مشترکان پرمصرف در نظر گرفته شده است.

اردکانیان ادامه داد: این تعرفه که برای مشترکان پرمصرف از سوی وزارت نیرو در نظر گرفته شده در فرآیند نهایی شدن است و به زودی اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تأملی کوتاه بر آینده الگوهای مصرف را تغییر خواهد داداستفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای تسریع آب‌رسانی به روستاها

استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای تسریع آب‌رسانی به روستاهاوزیر نیرو گفت: در سال آینده با اذن مقام معظم رهبری برای سرعت دادن به اجرای طرح‌های آب‌رسانی روستایی از منابع صندوق توسعه ملی استفاده خواهیم کرد.

رضا اردکانیان امروز در مراسم آغاز آماده‌سازی زیرساخت‌های نیروگاه سیکل ترکیبی رامهرمز اظهار کرد: امروزه کشور ما به برکت جمهوری اسلامی ایران و خون شهدا در جایگاهی است که از حیث خودکفایی و استقلال فنی و اجرایی در عرصه‌های مختلف از جمله دو عرصه مهم آب و انرژی در بهترین شرایط قرار گرفته است.

وی با اشاره به این‌که ظرفیت نصب نیروگاه‌های کشور به بیش از ۸۰ هزار مگاوات رسیده است، گفت: در حال حاضر قادر هستیم برق تولید شده خود را نیز به دیگر کشورهای همسایه کنیم به‌طوری که هم اکنون ایران با تمام همسایگان خود که مرز زمینی داشته باشند، ارتباط و تبادل انرژی دارد.

اردکانیان با اشاره به آغاز آماده‌سازی زیرساخت‌های نیروگاه سیکل ترکیبی رامهرمز، ادامه داد: امیدواریم با آغاز عملیات این طرح، در ماه‌های پیش رو بحث‌های مربوط به فاینانس این پروژه نیز به نتیجه برسد تا بتوانیم بدون وقفه کار ساخت و نصب این نیروگاه را پیش ببریم.
وزیر نیرو اضافه کرد: امیدواریم در برنامه‌ای چهار ساله که مربوط به برنامه هفتم توسعه کشور است، بتوانیم این نیروگاه را وارد مدار کنیم.
وی ادامه داد: انتظار ما این است با پشتیبانی‌های لازم از سوی دولت و مشارکت فعال بخش خصوصی راه‌های متنوعی برای اجرای سریع طرح‌ها پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: صرفه جویی در مصرف آب و برق به سود دولت و مردم استآبرسانی  آب در رامهرمز در کنار برق مسئله‌ای بسیار مهم است

آبرسانی  آب در رامهرمز در کنار برق مسئله‌ای بسیار مهم استبه گزارش ایسنا، وزیر نیرو عنوان کرد: امروز در سفر به خوزستان بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان طرح در حوزه‌های مختلف در شهرستان‌های مختلف استان به مرحله اجرا و یا به بهره‌برداری رسید.
اردکانیان بیان کرد: موضوع آب در رامهرمز در کنار برق مسئله‌ای بسیار مهم است و در این زمینه برای سال ۱۳۹۸ با اذن مقام معظم رهبری برای سرعت دادن به اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی از صندوق توسعه ملی استفاده خواهیم کرد.
وی ادامه داد: بر این اساس سعی خواهیم کرد روستاهای شهرستان رامهرمز را در قالب طرح‌های تهیه شده و با تأمین منابع مالی آبرسانی کنیم.

https://zistonline.com/vdcd9f0j.yt0zn6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما