تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 80238
وزیر نیرو گفت: نه فقط در تابستان آینده بلکه در همه تابستان‌های پیش رو، به مدد همت مردم و پاسخ مثبت به درخواست ما برای مدیریت مصرف، نه تنها مشکلی در تامین برق مورد نیاز کشور نخواهیم داشت بلکه می‌توانیم تامین کننده برق کشور‌های همسایه نیز باشیم.
 مدیریت بهینه مصرف راه گشای تامین برق مورد نیاز کشور
به گزارش زیست آنلاین، اردکانیان گفت: با افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تولید برق و فروش انرژی در بازار‌های منطقه‌ای، برای کشور تولید ثروت خواهد شد.

رضا اردکانیان وزیر نیرو ، با اشاره به بارش‌های اخیر در کشور اظهار کرد: به شکرانه قدرانی مردم از نعمت آب، در فصل پاییز و زمستان نزولات خوبی در کشور داشتیم و امیدواریم بارش‌های اخیر، طی هفته‌های آینده نیز ادامه یابد.

وزیر نیرو ادامه داد: ارزش گذاری منابع آب در کشور، به نحوه صحیح مصرف باز می‌گردد و امیدواریم با ادامه یافتن مدیریت مصرف، تابستانی به مراتب راحت‌تر و توامان با آسایش را پیش رو داشته باشیم.

وی افزود: با مصرف صحیح، دور شدن از پرمصرفی و صرفه جویی‌ها ازحیث برق نیز مشکلی در کشور نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: تامین ۱۵۰۰ مگاوات برق در تابستان ۹۸در تابستان ۹۸ مشکلی در تامین برق مورد نیاز کشور نخواهیم داشت

در تابستان ۹۸ مشکلی در تامین برق مورد نیاز کشور نخواهیم داشتوزیر نیرو تصریح کرد: نه فقط در تابستان آینده بلکه در همه تابستان‌های پیش رو، به مدد همت مردم و پاسخ مثبت به درخواست ما برای مدیریت مصرف، نه تنها مشکلی در تامین برق مورد نیاز کشور نخواهیم داشت بلکه می‌توانیم تامین کننده برق کشور‌های همسایه نیز باشیم.

اردکانیان گفت: افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تولید برق، آسایش و توسعه را به همراه خواهد داشت و فروش انرژی در بازار‌های منطقه‌ای منجر به تولید ثروت برای کشور خواهد شد.

بیشتر بخوانید: توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر راه عبور از خاموشی های سال ۹۸ستفاده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر برای تامین برق کشور

استفاده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر برای تامین برق کشوروزیر نیرو با اشاره به استفاده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر برای تامین برق کشور اظهار کرد: ما در پی استفاده از پتانسیل‌های کشور مانند خورشید و باد هستیم و ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت تولید انرژی بادی داریم که در کنار آن انرژی خورشیدی برای پاسخگویی به نیاز کشور قدم خواهیم برداشت.

اردکانیان تصریح کرد: برای پاسخگویی به نیاز کشور اجرای طرح‌های نیروگاه سیکل ترکیبی برای افزایش راندمان در نظر گرفته شده است و امسال ۲۵ نیروگاه سیکل ترکیبی پیش از پیک مصرف وارد مدار خواهد شد.

این در حالی است که  محمودرضا حقی فام،  معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر، شب گذشته در در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت توزیع برق استان فارس اظهار داشت:  گذر از تابستان سال آینده نیاز بیشتری به صرفه جویی در مصرف انرژی   و مصرف بهینه برق دارد، از این رو به ارائه بخشی از سخنان وی نیز خواهیم پراخت.

محمودرضا حقی فام

سال ۹۸ سال چندان راحتی برای صنعت برق نیستمعاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر اعلام کرد:سال ۹۸ سال چندان راحتی برای صنعت برق کشور نیست و گذر از تابستان سال آینده نیاز بیشتری به صرفه جویی و مصرف بهینه برق دارد.

به گزارش برق نیوز، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر اعلام کرد:سال ۹۸ سال چندان راحتی برای صنعت برق کشور نیست و گذر از تابستان سال آینده نیاز بیشتری به صرفه جویی و مصرف بهینه برق دارد.

 محمودرضا حقی فام  ادامه داد: لازم است با برنامه ریزی‌های دقیق وهمچنین پیگیری موضوعات مدیریت مصرف بتوان مشکل کمبود تولید برق را مدیریت کنیم.

وی افزود: مدیریت مصرف و مدیریت پیک باربرای تابستان پیش رو، ضروری است تا از خاموشی‌های ناخواسته جلوگیری شود.

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: برنامه ذخیره عملیاتی و تاثیر ۳۸ درصدی آن در پیک و سایر برنامه‌های پاسخگویی بار مانند برنامه‌های تشویقی ویژه کشاورزان، برنامه تعطیلات و تعمیرات، استفاده از مولد‌های خود تامین نیز آثار خوبی در کاهش پیک بار داشتند.

حقی فام با بیان این که باید از همه راهکار‌ها و ابزار‌های لازم برای مدیریت مصرف برق استفاده کرد، گفت:در زمینه استفاده از مولد‌های خود تامین دستگاه‌های دولتی در ایام پیک مصرف برق باید از فرصت قانونی پیش آمده بهره گیری کنند، الزام دستگاه‌های دولتی برای تامین حداقل ۲۰ درصد از برق مورد نیاز توسط سیستم‌های خورشیدی، باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

معاون توانیر با اشاره به اینکه علیرغم کمبود نقدینگی و مشکلات سرمایه گذاری در کشور وضعیت شبکه‌های توزیع مناسب است گفت: طی سال‌های گذشته اقدامات مناسبی برای کاهش تلفات شبکه توزیع برق در کشور انجام شده و در حال حاضر کاهش تلفات در کشور به ۱۰ درصد رسیده است.

حقی فام افزود: در صنعت توزیع برق وارد عرصه‌ای شدیم که با نگاه سنتی نمی‌توانیم حرکت کنیم بنابراین باید با ایجاد تحول در صنعت توزیع برق گام‌های ارزشمندی برداشته شود تا بتوان تحول اساسی در صنعت برق ایجاد کرد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر ادامه داد: انعطاف پذیری در تامین برق و برقراری ارتباط دوسویه با بهره برداران، امنیت سایبری، تغییرات اقلیمی وسیع در کشور، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی از جمله نیازمندی‌ها و مشخصات شبکه برق است. وی با بیان اینکه استان فارس در مساله پیک بار توانسته برای چند سال متوالی موفقیت‌های خوبی کسب کند افزود: امید است برای تابستان سال آینده نیز این امر مد نظر مردم و مسئولان قرار گیرد.

حقی فام بیان کرد: موضوعاتی از قبیل: کاهش تلفات برق، مقاوم سازی شبکه‌ها، کاهش متقاضیان در نوبت، همچنان در دستور کار شرکت توانیر قرار دارد.

دراین مراسم با تقدیر از خدمات زینل قنبری، احمدرضا خسروی به عنوان مدیر عامل جدید و رییس هیات مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان فارس معرفی شد.

https://zistonline.com/vdcaauna.49nwe15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما