تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 80529
زیست آنلاین: بنیاد Arbor Day اخیرا اعلام کرد که ابتکار جدیدی تحت عنوان "Time for Trees" راه اندازی کرده است؛ که هدف آن کاشت ۱۰۰ میلیون درخت تا سال ۲۰۲۲ است.
100 میلیون گیاه توسط بنیاد Arbor Day کاشت می شود
به گزارش زیست آنلاین، بر طبق اعلام بنیاد Arbor Day ابتکار جدیدی تحت عنوان "Time for Trees" راه اندازی شده  است؛ که هدف آن کاشت ۱۰۰ میلیون درخت تا سال ۲۰۲۲ می باشد.

بنابراین گزارش، افراد، جوامع، دولت ها و شرکت های مختلف برای تکمیل این طرح می توانند با یکدیگر متحد شوند. برخی از حامیان و شرکت کنندگان عبارتند از Bank of America، Bass Pro Shops & Cabela، Church & Dwight و Exelon.

در همین راستا رئیس بنیاد آربور، به چند نکته در این زمینه اشاره کرد، که در ادامه به آن پرداخته شده است، وی در زمینه پاکسازی هوا از آلودگی و آلایندگی در راستای اجرای این طرح گفت: بر طبق اعلام مطبوعات، ۱۰۰ میلیون درخت می تواند ۵۷۸ هزار تن آلودگی شیمیایی موجود در هوا را حذف کند. اما بهتر است اشاره شود که این مواد شیمیایی حذف شده شامل چه مواردی هستند؟ در پاسخ به این سوال باید اشاره کرد در هوايي که ما تنفس مي کنيم، مواد شيميايي و ذرات کوچکی مانند NO۲، O۳، SO۲ وجود دارند که کاشت درختان موجب جذب این ذرات تا قر PM۲.۵ شده و آن ها را از هوای تنفسی ما حذف مي کنند. که می توان گفت این امر پیامدهای سلامت قابل توجهی به همراه دارد و در بالا رفتن شاخص سلامتی نیز بی تاثیر نیست. سازمان خدمات جنگلی ایالات متحده تخمین می زند درختان در ایالات متحده موجب حفظ و حراست زندگی بیش از ۸۵۰ موجود زنده می شود و از ۶۷۰،۰۰۰ مورد بیماری های  تنفسی حاد را جلوگیری می کنند که این امر تنها مواردی از نشانه های کاهش آلودگی هوا در هر سال می باشد.

وی در خصوص این که چه نوع درختانی در این طرح کاشته می شوند، اضافه کرد: ما بر اساس توصیه های استراتژیک شرکای محلی کاشت در جنگل ها و جوامع در سراسر جهان، گونه های درختی را انتخاب می کنیم. اما باید گفت اولویت های اصلی ما حصول اطمینان از تنوع و کاشت درختانی است که در بلندمدت سالم و انعطاف پذیر باقی بمانند.

برای دیدن طیف وسیعی از درختانی که از طریق Time for the Trees کاشته شده اند، می توان به  تصویر زیر اشاره کرد که نشان دهنده گونه هایی است که ما در سال ۲۰۱۹ کاشته ایم.

بیشتر بخوانید: معرفی زیباترین جنگل های ایرانhttps://www.zistonline.com/

انواع مختلفی از کاج ها از جمله کاج Longleaf، کاج اروپایی و سدر، کاج جورج، کاج قرمز، کاج جفری، کاج سفید، کاج ponderosa و بلطو هایی نظیر بلوط سفید، بلوط قرمز، شاه بلوط امریکایی، کیک داگلاس، شیرگوم، هیکور، سایپرس تابستانی، در این طرح کاشته شده و با موفقیت رو به رو بوده اند.

در سال ۲۰۱۹، ما در ۲۴ ایالت در سراسر ایالات متحده و ۱۱ کشور در سراسر جهان کاشت انجام داده ایم. که البته این اقدامات با ایجاد یک همکاری بزرگ با بنیاد جنگل آمریکا برای پرورش ۸۰۰۰ هکتار جنگل در کالیفرنیا و جنگل های تخریب شده توسط آتشفشان های اخیر شکل گرفته است.

وی در این خصوص که چگونه می توان این پروژه کاشت عظیم را مدیریت کرد، گفت: وقتی که هدف بلندپروازانه ای با منظور کاشت ۱۰۰ میلیون درخت در نظر گرفتیم، می دانستیم که نمی توانیم آن را به تنهایی انجام دهیم. به همین دلیل است که ما با چندین گروه گسترده و متنوع از شرکا را برای اجرای این طرح برگزیدیم. در حال حاضر نیز، نزدیک به ۱ میلیون عضو، شامل دولت های محلی، شرکت های خصوصی در این زمینه فعالیت دارند و بیش از ۱۰۰ عضو اتحادیه در انجمن های محلی (سازمان های غیر انتفاعی محلی) پارک های ملی و کارشناسان جنگل ها در اراده خدمات جنگلی ایالات متحده و انجمن ملی جنگل های دولتی به این طرح پیوسته اند.

علاوه بر آن برای کمک به ما برای راه اندازی Time for Trees، ما اتحاد Evergreen Alliance را ایجاد کردیم که در آن یک گروه دست ساز از شرکای پرشور و متعهد خدمت می کنند. این شرکت ها علاوه بر تامین بودجه بحرانی، برنامه های درختکاری و برنامه های آموزشی در راستای آگاهی رسانی و هدایت مردمی فعالیت می کنند و از سرمایه گذاری در فضای سبز شهری تا پرورش و نگهداری درختان پس از بلایای طبیعی مانند طوفان، آتش سوزی و گردبادها، در تلاش هستند و در سراسر جهان تاثیر می گذارند.

وی در خصوص تکنولوژی های مورد استفاده برای انجام فعالیت های کاشت، افزود: تعدادی از شرکای ما در صنعت انرژی و آب و برق - از جمله Exelon و Oncor - برنامه ای به نام "صرفه جویی در انرژی درختان" راه اندازی کرده اند، در این رویکرد با استفاده از ابزار آنلاین تعاملی، آموزش می دهند که افراد، درختان را با حداکثر مزایا و مصرف بهینه انرژی، با رعایت اصول بهینه هوا، آب و کربن بکارند. این برنامه به طور قابل توجهی مصرف انرژی و هزینه های خانه داران را  نیز کاهش می دهد، در حالی که در عین حال جوامع و مناطق شهری را سبز می کند.

وی در پاسخ به این سوال که برای ۱۰۰ میلیون درخت چه مقدار هزینه می شود، گفت: تا کنون بیش از ۲۰۰ میلیون دلار توسط بنیاد آربور، اعضای ما و شرکای تجاری و شرکت های اجتماعی تامین شده است.

رئیس بنیاد آربور،  همچنین در پاسخ به این سوال که آیا آنها از بذر یا نهال برای کاشت و زراعت مورد نظر استفاده می کنند اعلام کرد، این موضوع بستگی دارد، اما به طور کلی  ما با شرکای کاشت خود برای شناسایی بهترین رویکرد در هر پروژه به شکل کاملا فردی کار می کنیم.

همچنین شبکه کاشت روستایی نمونه خوبی برای ما ایجاد کرده است. این شرکای نهال ها را در محل های نمونه کاشت محلی تهیه می کنند و حتی دانه ها نیز از نهال های محلی جمع آوری می شوند. به طور معمول، درختان به مدت ۱-۲ سال در محل نمونه محلی رشد می کنند و پس از آن برداشته می شوند و هنگامی که شرایط برای بقا بهترین باشند. به موقع کاشته می شوند. وی در زمینه اینکه چگونه کاشت را در کشورهای مختلف هماهنگ می شود، افزود: ما ارتباطات قوی با دولت های محلی، غیرانتفاعی و شرکت های خصوصی در سرتاسر جهان داریم این واقعا یک وظیفه عظیم است، بنابراین دولت ها نیز از انجام آن حمایت می کنند و هدف کاشت ۱۰۰ میلیون درخت برای آن ها نیز امر مهم و خطیری محسوب می شود.

به عنوان مثال،ما در حال حاضر با مجموعه باغ وحش هنری دربلی و آکواریوم Omaha در حال همکاری هستیم و انواع پروژه های کاشت درخت در ماداگاسکار را نیز بر عهده داریم. گروه کارشناسان ما نیز بین اوماها و ماداگاسکار تقسیم شده اند، که کمک کنند تا اطمینان حاصل کنیم که ما به سرعت و به طور منظم به پیشرفت های مورد انتظار خود دست یابیم.

اما در اینجا ذکر این نکته هم لازم است، محل های نمونه کاشت هر سال با تمرکز انتخاب می شوند و و پروژه های کاشت درخت  در مکان های خاص متفاوت خواهد بود. ما به طور مداوم با شرکای کاشت، صحبت می کنیم که در مناطق جنگلی و جوامع محلی مناطقی را که بیشترین نیاز را دارند شناسایی کنند و بهترین مکان با کاشت مناسب ترین گونه های ممکن صورت گیرد. لازم به ذکر است بسیاری از مردم محلی نیز در کاشت درگیر خواهند بود، چراکه ما از طریق این طرح، ۵ میلیون گیاه تازه به کاشت رسانده ایم. هر درختی که شمارش می شود، این تفکر را ایجاد می کند که یک نفر آن را  کاشته است یا یک پروژه بزرگ جنگلداری که توسط یکی از شرکای شرکت ما هدایت شده، به انجام رسیده است. این احساس زیباست و باید اعلام کرد، همه می توانند شرکت کنند و سهم خود را در ایجاد حیات سبزتر در کره زمین انجام دهند.

وی در پاسخ به آخرین سوال که چه زمانی پروژه به پایان خواهد رسید نیز اضافه کرد، زمان برای کاشت کامل درختان تا سال ۲۰۲۲ کامل خواهد شد. اما این بدان معنا نیست که کار ما تمام خواهد شد. ما همچنان به ماموریت خود، الهام بخشیدن به مردم برای کاشت، پرورش و نگهداری از درختان، برای سال های آینده ادامه خواهیم داد./ منبع: cleantechnica

 

 

https://zistonline.com/vdcdnk0j.yt0zx6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما