تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 80737
زیست آنلاین: رئیس جمهور برزیل  Jair Bolsonaro برای اعمال سیاست های تخریب گرانه زیست محیطی محکوم شد
محکومیت رئیس جمهور برای اعمال اقدامات تخریب گرانه محیط زیست
به گزارش زیست آنلاین، همان طور که در تصویر این خبر مشاهده می کنید از سال ۱۹۸۸، درختان در آمازون پس از آتش سوزی متداومی  که توسط دامداران در ایالت راندونیا آغاز کرده بوند، مورد تخریب و تحلیل بسیار قرا گرفته و سهم عظیمی از آنها نیز سوزانده شد. در حال حاضر نیز منتقدان می گویند که سیاست بلسنارو (رئیس جمهور برزیل) با آسیب بین المللی کشور هم راستا و هم سو است. 
مارینا سیلوا فعال و سیاستمدار هشدار داد جنگل های استوایی برزیل در حال تخریب قرار گرفته است اما او قول داده است که جلوی این آسیب را خواهد گرفت و اجازه نخواهد داد که این روند ادامه یابد.
وی در ادامه اظهار داشت  که جیر بلسنارو، رئیس جمهور، برزیل و هفت وزیر دیگر با استفاده از اعمال نفوذ قدرت رئیس جمهوری با انجام اقدامات افراطی در حفاظت از جنگل های بارانی، آینده این جنگل ها را به نابودی خواهد کشاند.
هشت تن از  وزیران سابق - که در حدود سی سال سابقه خدمت در خاورمیانه را دارند، روز چهارشنبه هشدار دادند  که دولت بلسنارو سعی در تخریب سیاست های حفاظت از محیط زیست برزیل دارد. موضوعاتی مانند تنوع زیستی، حیات وحش، اکوسیستم ها و تخریب جنگل ها از جمله مهم ترین موضوعات مطرح شده در این میان بودند.

جنگل های آمازون


به طور کلی باید اشاره داشت که جنگل های آمازون نقش مهمی در جلوگیری از گرم شدن کره زمین دارد و در سراسر جهان از آن به نام  تهویه هوا در جهان یاد می شود، در واقع می توان گفت این جنگل ها شرایط آب و هوایی را در سراسر قاره تنظیم می کنند و تحت تاثیر قرار می دهند بنابراین کوچکترین اختلال در آن ها می تواند نظم جهانی را بر هم زده و گسترش دهنده تغییرات اقلیمی باشد.
در حال حاضر به گفته محققان و فعالان زیست محیطی بلسنارو به شدت در داخل و خارج از کشور مورد انتقاد قرار گرفته است زیرا ادعاهای او مبنی بر این که حفاظت از محیط زیست مانع رشد اقتصادی برزیل شده است، کاملا مرجوع گشته و از نقطه نظر های مختلف مورد انتقادات شدیدی قرار گرفته است. او با ایجاد یک همبستگی نزدیک با لابی قدرتمند کشاورزان در جریان مبارزاتش اعلام کرد که اگر او انتخاب شود، حتی "یک سانتی متر" از زمین را به ذخایر بومی اختصاص نخواهد داد.
ایزابلا تیکهیرا، رهبر تیم مذاکره برزیل در موافقتنامه آب و هوایی پاریس به عنوان وزیر محیط زیست تحت رهبری دیلما روسف، رئیس جمهور چپگرا، گفت که سیاست های بلسنارو در حال حاضر موجب آسیب دیدن وضعیت بین المللی کشور است.

وزیر محیط زیست Bolsonaro، ریکاردو Salles، نیز با انتشار بیانیه ای ادعاهای مبنی بر "مدیریت ضعیف" را متهم کرد و گفت:"آنچه که برای برزیل تصویری مخرب است، مبارزات دائمی و مستحکم غیر اصولی توسط سازمان های غیردولتی و متخصصان در داخل و خارج از برزیل است.
وی تغییر آب و هوا را "مسئله ثانوی" نامید و گفت که جریمه های زیست محیطی "ایدئولوژیک" است. . خبرگزاری Folhapress گزارش داد که این وزیر با تعهد بر کاهش جنگل زدایی و درگیری های بومی، سفر خود را به انگلیس، نروژ و آلمان لغو کرد./ منبع: theguardian

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

افزایش ۲۸ درصدی تخریب جنگل‌های آمازون

تخریب جنگل های آمازون تهدیدی جدی برای آب و هوای جهانی

 

 

https://zistonline.com/vdceff8v.jh87xi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما