تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 80769
زیست آنلاین: سیاست های سازگار کالیفرنیا در حمایت از بهره وری انرژی، انرژی های تجدید پذیر و حمل و نقل پاک از مهم ترین عامل های  تقویت و رشد اقتصادی آن بوده است، به نحوی که اگر بقیه کشورها  با نرخ رشد کالیفرنیا هم راستا بودند، سالانه میزان انتشار دی اکسید کربن در حدود ۲۵ درصد پایین تر از میزان فعلی اش بود.
چگونه کالیفرنیا به یک اقتصاد سالم رسیده است
به گزارش زیست آنلاین، NRDC (یک گروه بین المللی محافظت از محیط زیست بین المللی غیر انتفاعی در ایالات متحده) یک مقایسه جامع و دقیق را طی چهار دهه از سال ۱۹۷۵ به منظور تعیین شدت انرژی کالیفرنیا در مقایسه با سایر نقاط کشور و با همکاری Charles Komanoff، انجام داده است. اقتصاددان در این خصوص می گویند، ما می خواستیم تعیین کنیم که آیا رشد اقتصادی کالیفرنیا با سرعت بیشتری پیش می رود یا خیر، و اگر چنین باشد، دلیل اصلی آن چیست؟ ممکن است ناشی از کاهش متوسط رشد جمعیتی باشد یا بهره وری بهتر و بیشتر در رشد اقتصادی؟پاسخ این دو سوال، به ترتیب بزرگ خیر و بله است.

در طول یک دوره زمانی که اقتصاد کالیفرنیا،  به طور متوسط بیشتر از سایر ایالات متحده رشد کرد، میزان شدت انرژی اش را (بر اساس اندازه گیری انجام شده در مصرف سوخت فسیلی برای هر  از فعالیت اقتصادی) با سرعت قابل ملاحظه ای سریع تر از بقیه ایالات متحده کاهش داد.

گفته می شود، اگر بقیه کشور با نرخ بهبود کالیفرنیا هماهنگ و همراستا باشد، سالانه میزان انتشار دی اکسید کربن در حدود ۲۵ درصد پایین تر از میزان فعلی خواهد بود. این رقم مساوی با میزان انتشار سالانه وسایل نقلیه مسافربری در کشورو یا کل انتشار سالانه ژاپن، به عنوان پنجمین  صادر کننده جهان (۱.۲ میلیارد تن) است.

جدول زیر میزان استفاده سوخت فسیلی در کالیفرنیا و ۴۹ ایالت دیگر را نشان داده است.

جدول زیر میزان استفاده سوخت فسیلی در کالیفرنیا و 49 ایالت دیگر را نشان داده است.

به بیانی دیگر، اگر شدت انرژی اقتصاد کالیفرنیا از سال ۱۹۷۵ سریعتر از ۴۹ کشور دیگر بهبود نیافته بود، در حال حاضر از نظر اقتصادی، به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار  در جایگاه عقب تری قرار داشت.

اندرو مک الیستر، یکی از اعضای کمیسیون انرژی کالیفرنیا، گفت: شواهد واضح نشان می دهد که سیاست های سازگار "کالیفرنیا در حمایت از بهره وری انرژی، انرژی های تجدیدپذیر و حمل و نقل پاک یکی از مهم ترین عامل های  تقویت  و رشد اقتصادی در این منقطه بوده است.

می توان گفت مهمترین سیاست های مربوط به این نتیجه، برنامه های کاربردی و یک پارچه و انجام مداوم آن بوده است، بهره وری انرژی و استانداردهای انرژی تجدید پذیر، مشارکت تجاری در تمام بخش های اقتصادی، انگیزه های هدفمند از طریق صورتحساب های مالی و سرمایه گذاری های نو  و ایجاد نوآوری فناوری از جمله موارد دیگری است که در نتیجه حاصل موثر بوده است.

این گزارش باید کشورهای دیگر را تشویق کند تا پیشرفت خود را سریعتر کنند و از همه آنچه که قبلا در این زمینه آموخته شده و انجام شده است، استفاده کنند./ منبع: energycentral

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

رشد اقتصادی از طریق رشد اقتصاد سبز

رشد سبز راهی مطمئن برای رشد اقتصادی

https://zistonline.com/vdcjhaeo.uqeymzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما