تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 80891
وزیر نیرو درباره ظرفیت تولید برق در ایران اظهار کرد: ظرفیت تولید روال خود را طی می‌کند. پیش بینی شده بود که امسال نسبت به سال گذشته حدود ۵۲۰۰ مگاوات ظرفیت جدید وارد مدار شود که میزان قابل توجهی از آن محقق خواهد شد.
ظرفیت تولید برق روال خود را طی می‌کند
به گزارش زیست آنلاین، رضا اردکانیان در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی که امروز برگزار شد، در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که آیا امسال خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده خواهیم داشت یا خیر؟ اظهار کرد: این سوالی است که من باید از هموطنان عزیز مصرف‌کننده بپرسم که آیا قرار است کماکان مصرف صحیح داشته باشیم و چنانچه پاسخ مثبت بشنوم، می‌توانم اعلام کنم هیچ نوع خاموشی نخواهیم داشت.

باید از مردم بپرسیم امسال خاموشی داریم یا خیر؟وزیر نیرو درباره این‌که آیا امسال با خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده مواجه خواهیم شد یا خیر؟ اظهار کرد: این سوالی است که باید از هم‌وطنان و مصرف‌کنندگان پرسید.

وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر در نقاط مختلف کشور تاکید کرد: بارش‌های اخیر بخشی از کمبودهای سال گذشته که ناشی از کم بارشی بود را برطرف کرده است اما با توجه به شروع زودرس فصل گرما، هموطنان هم در بخش خانگی و هم در بخش‌های عمومی اداری باید توجه داشته باشند دمای آسایش را از حدی که موجب آسایش است پایین‌تر نیاورند.

وزیر نیرو درباره ظرفیت تولید برق در ایران اظهار کرد: ظرفیت تولید روال خود را طی می‌کند. پیش بینی شده بود که امسال نسبت به سال گذشته حدود ۵۲۰۰ مگاوات ظرفیت جدید وارد مدار شود که میزان قابل توجهی از آن محقق خواهد شد.

ساخت حدود ۶۰ سد ملی و ۵۰ سد استانیاردکانیان در ادامه با بیان این‌که از ابتدای دولت یازدهم تا کنون ۶۰ سد ملی و حدود ۵۰ سد استانی ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است اظهار کرد: تا پایان دولت دوازدهم نیز به این تعداد اضافه خواهد شد. وزارت نیرو بر اساس برنامه توسعه کشور و پتانسیل منابع آبی طرح‌هایی را نهایی و مطالعه کرده است که در مرحله اجرا قرار دارد.

وی ادامه داد: در صددیم در آینده نزدیک با توجه به آخرین برآوردها و احتمالاتی که در بحث‌های تغییر اقلیم داده می‌شود، به درک و دریافت دقیق‌تری از شرایط آبی کشور برسیم تا اگر تغییراتی لازم است اعمال شود.

وزیر نیرو با تاکید بر این‌که مخازن و سدهای دست‌ساز بشر برای اهداف اصلی و فرعی مختلفی ساخته می‌شود اظهار کرد: از حدود ۴۷ هزار سد بزرگ دنیا رقم قابل ملاحظه‌ای از سدها هستند که هدف اصلی آن‌ها کنترل سیلاب، تولید انرژی، تأمین آب شرب و … است. البته این به این معنی نیست که سدها تک منظوره هستند.

لزوم ساخت سدهایی برای کنترل سیلاببه گزارش ایسنا، اردکانیان ادامه داد: چنانچه به این نقطه برسیم که اگر شرایط بارش‌ها از شرایط معتدل تبعیت نخواهد کرد و رادیکالیزم آب و هوایی خواهیم داشت و ممکن است چند سال خشک داشته باشیم و بعد با ترسالی مواجه شویم، باید سدهایی با کنترل سیلاب داشته باشیم و مخازنی داشته باشیم که هر گاه که این بارش‌ها صورت می‌گیرد، امکان نگهداشت را داشته باشند.

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

هیچ خاموشی در تابستان ۹۸ اعمال نمی ‌شود

صرفه جویی در مصرف آب و برق به سود دولت و مردم است

تأملی کوتاه بر آینده الگوهای مصرف را تغییر خواهد داد

بازدید از سدها جزو جاذبه های گردشگری قرار گرفت

جدی گرفتن رسوب زدایی سدها

https://zistonline.com/vdcfycdc.w6dx1agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما