تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 81071
به دنبال افزایش دمای هوا در روزهای اخیر، مصرف آب و برق افزایش یافته است. صرفه جویی در مصرف آب علی رغم بارش های خوبی داشت همچنان باید مورد توجه جدی همگان باشد.
افزایش مصرف آب و برق در کشور همزمان با افزایش گرما
به گزارش زیست آنلاین، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: گرمای این روزهای بیشتر مناطق کشور امری طبیعی است زیرا آخرین روزهای بهار را می گذرانیم و معمولا در زمان تغییر فصل شاهد تغییراتی در هوا و دمای آن هستیم.

کبری رفیعی درباره وضعیت هوا در کشور افزود: امروز (۳۰ خرداد) ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی مانند استان های مازندران، گلستان، شمال خراسان شمالی، خراسان رضوی و آذربایجان غربی و فردا در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و دامنه‌های البرز در استان گیلان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران پیش بینی شده که گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه خواهد بود.

وی اظهار داشت: همچنین از بعدازظهر فردا در نیمه جنوبی استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق استان هرمزگان شرایط برای وقوع رگبار و رعد و برق فراهم خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: طی روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در بیشتر مناطق کشور شاهد جوی آرام و پایدار خواهیم بود.

وی افزود: امروز در برخی از مناطق استان‌های شمال شرق، شرق و جنوب استان‌های سمنان، تهران، البرز، قزوین و شمال استان‌های اصفهان، یزد و قم پدیده غالب وزش باد شدید است که در برخی از ساعات با گرد و خاک همراه خواهد شد، این شرایط را امروز در استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر انتظار داریم.

رفیعی اظهار داشت: همچنین امروز بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج و متلاطم پیش بینی شده است.

مصرف آب را از حد نگذرانیماما همزمان با افزایش دمای کشور، معاون راهبری و نظارت بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: صرفه جویی در مصرف آب گرچه امسال بارش های خوبی داشت همچنان باید مورد توجه جدی همگان باشد.

حمید رضا کشفی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: با توجه به شروع زود هنگام گرمای هوا و نیز احتمال طولانی تر بودن روزهای گرم مردم همچنان باید مدیریت مصرف آب را جدی گرفته از مصرف بیش از نیاز خوداری کنند.

وی به مصوبه پارسال هیات وزیران برای افزایش تعرفه آب و برق اشاره کرد و اظهار نظر درباره تاثیرهای آن را زود هنگام توصیف کرد.

کشفی در عین حال خاطرنشان ساخت: این تغییر تعرفه های افزایش چندانی نبوده است و افزایش درآمد زیادی هم به دنبال نخواهد داشت.

اواخر پارسال هیات وزیران مصوب کرد از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ تعرفه آب و برق برای همه مشترکان ۷ درصد افزایش یابد و این تعرفه ها برای مشترکان پرمصرف علاوه بر ۷ درصد شانزده درصد دیگر هم اضافه شود.

مدیریت مصرف انرژیگرما مصرف برق را به ۵۴ هزار مگاوات رساندبه دنبال افزایش دمای هوا در روزهای اخیر، مصرف برق افزایش یافت و دیروز به رقم ۵۴ هزار و ۱۳۸ مگاوات رسید.

گزارش های شرکت مدیریت شبکه برق ایران حاکی از این است که مصرف برق در تاریخ مشابه پارسال، ۵۰ هزار و ۳۲۵ مگاوات بود.

میزان مصرف برق در روز گذشته نسبت به روز نخست هفته جاری از رشدی بیش از ۷ هزارمگاواتی برخودار بود.

مبادلات برق کشور در زمان پیک (اوج مصرف) حدود یک هزار و ۶۲۲ مگاوات بود که از این میزان یک هزار و ۳۱۳ مگاوات به صادرات و ۳۰۹ مگاوات واردات برق تعلق داشت.

ایران اکنون با ارمنستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان و عراق و همچنین جمهوری خودمختار نخجوان مبادله برق دارد و به ترکیه، عراق، پاکستان و افغانستان برق صادر می کند.

دیروز میزان ذخیره نیروگاه‌ها دو هزار و ۳۷۴ مگاوات و مصرف برق صنایع چهار هزار و ۲۳۶ مگاوات گزارش شد.

توان قابل تامین امسال حدود ۵۹ هزار مگاوات است و براساس پیش‌بینی‌های اولیه، اوج مصرف برق تابستان به ۶۲ هزار مگاوات نیز خواهد رسید؛ صنعت برق درصدد است با اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف و همکاری مردم بتواند با همان توان قابل تامین، پیک امسال را بدون خاموشی سپری کند.

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

اتمام فاز اولیه طرح آموزش بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان مدارس

بزرگترین خطر صنعت برق و انرژی در جهان چیست

اهمیت آشنایی با اصلاح الگوی مصرف

https://zistonline.com/vdcgqz97.ak9qu4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما