تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 81152
مدیرکل دفتر مشارکتهای مردمی سازمان محیط زیست درخصوص طرح جدید این سازمان برای آموزش زیست محیطی به کودکان گفت: سازمان در تلاش است تا پارک پردیسان را با المان‌های طبیعی به پارک آموزش به کودکان تبدیل کند./ معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست تاکید کرد که بهترین راهکار برای رونق طبیعت گردی استفاده از توان جوامع محلی است.
تلاش برای تبدیل «پردیسان» به پارک آموزش کودکان/ بهره‌گیری از توان جوامع محلی برای رونق طبیعت گردی
به گزارش زیست آنلاین، ژیلا مهدی آقایی گسترش معضلات محیط زیستی طی دو قرن اخیر را ناشی از توسعه صنعتی و دست‌اندازی‌های گسترده انسان به منابع طبیعی دانست و اظهار کرد: برای حفظ محیط زیست باید آن را به باور قلبی و ذهنی نهادینه کنیم که این مهم نیازمند آموزش به افراد از دوران کودکی است.

 مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و مسئول اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اهمیت کسب دانش محیط زیستی گفت: ما به دنبال ایجاد علاقه به محیط زیست و تغییر در کودکان هستیم تا آنان محیط زیست را نیز جزو ارزش‌هایی در حد پدر و مادر بدانند و به آن پایبند باشند.

 وی درباره مدارس طبیعت اظهارکرد: مدارس طبیعت با یک حرکت مردمی از سال ۱۳۹۳ آغاز به کار کرد. در آن زمان تعدادی از این مدارس تاسیس شد و همکاری خود را با سازمان محیط زیست آغاز کرد. مجوزها از طریق دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست اما بدون تایید و مجوز دفتر حقوقی سازمان صادر می‌شد. در طول این مدت اساسنامه و دستورالعملی‌هایی صادر شد که کفایت لازم را نداشت و نهایتاً با تغییر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سال ۱۳۹۶ مشخص شد که  صدور مجوز تأسیس این نوع مدرسه بر عهده وزارت آموزش و پرورش بوده است.  

مهدی آقایی با اشاره به هدف دفتر مشارکت های مردمی در سازمان حفاظت محیط زیست در این حوزه گفت: هدف ما آموزش به کودکان به ویژه بین سه تا شش سال است اما باید مجاری قانونی آن نیز دیده شود.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئول اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص طرح جدید سازمان برای آموزش زیست‌محیطی به کودکان اظهارکرد: در حال حاضر سازمان در تلاش است تا پارک پردیسان را با المان‌های طبیعی به پارک آموزش به کودکان تبدیل کند. ما از طرح و ایده هر یک از ارگان‌ها درخصوص آموزش غیرمستقیم به کودکان در این حوزه استقبال و پیگیری خواهیم کرد.

مهدی آقایی که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد، در پایان با اشاره به تأثیرگذاری وسیع سیستم رسمی آموزشی بر بچه های شش سال به بالا گفت: با توجه به اینکه ساعت‌های زیادی از زندگی بچه‌ها در مدرسه می گذرد بهتر است از تست‌زنی‌ها فاصله بگیریم و وارد حوزه‌های کسب مهارت‌های زندگی از جمله محیط زیست شویم.

ضرورت بهره گیری از توان جوامع محلی برای رونق طبیعت گردیضرورت بهره‌گیری از توان جوامع محلی برای رونق طبیعت گردیمعاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست تاکید کرد که بهترین راهکار برای رونق طبیعت گردی استفاده از توان جوامع محلی است.

حمید ظهرابی در سفر به استان فارس ضمن بازدید از مناطق حفاظت شده بهرام گور، پارک ملی و پناهگاه حیات وحش بختگان و سایت طرح احیا گوزن زرد ارسنجان گفت: استفاده از توان جوامع محلی به منظور رونق طبیعت گردی و گردشگری طبیعی خصوصا در این مناطق به عنوان راهکاری مناسب برای ایجاد معیشتی پایدار در مقیاس محلی باید مد نظر باشد.

در این بازدید، جمعیت رو به رشد گونه‌ در خطر انقراض گور ایرانی همچنین تهدیدات بالقوه منطقه بهرام گور و موضوع گسترش قلمرو و زیستگاه این گونه، مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به پتانسیل بالای حفاظتی، پیشنهاد الحاق و توسعه پارک ملی قطرویه مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی محیط زیست فارس معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید از مجموعه پارک ملی و پناهگاه حیات وحش بختگان و محدوده طرح احیای گوزن زرد ایرانی شهرستان ارسنجان، بر ضرورت توسعه‌ طرح احیای گوزن همچنین ارتقای سطح منطقه شکار ممنوع کوه خم شهرستان ارسنجان تاکید کرد.

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

کلیدی‌ترین راهکار حفظ محیط زیست مشارکت مردم است

چالشها و موانع تشکیل مدارس طبیعت

از نگاه یک سازمان جهانی چالش‌های "شهر سالم" چیست؟

نیاز ضروری به آموزش مسائل زیست‌محیطی به دانش آموزان

کاهش آلاینده‌ها و پسماند؛ آسمان آبی، زمین سبز

https://zistonline.com/vdcgxq97.ak9qn4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما