تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 81178
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه تا پایان امسال ۳۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر جدید وارد مدار خواهد شد، گفت: حدود ۸۰ درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور در مدت زمان فعالیت دولت تدبیر و امید وارد مدار شده و این روند همچنان توسعه پیدا خواهد کرد. وی افزود: در حال حاضر ۱۱۵ نیروگاه تجدیدپذیر به ظرفیت ۷۵۰ مگاوات در کشور به بهره‌برداری رسیده است .
ورود ۳۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر جدید تا پایان امسال
به گزارش زیست آنلاین، رضا اردکانیان در جریان سفر به فارس و در حاشیه در مراسم عملیات اجرایی پست ۲۳۰ کیلوولت حسن آباد اقلید گفت: برق مهمترین نیاز اصلی مردم است و مسئولین صنعت برق برای بستر سازی زیرساخت‌ها تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت .

وی افزود: راه‌اندازی و اجرایی شدن پروژه مزبور نویدبخش توسعه صنعتی و کشاورزی در منطقه خواهد بود و مردم منطقه از برق مطمئن و پایدار برخوردار خواهند شد .

اردکانیان با تاکید بر اینکه تا پایان امسال ۳۰۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر جدید وارد مدار خواهد شد، گفت: حدود ۸۰ درصد نیروگاه‌های تجدید پذیر کشور در مدت زمان فعالیت دولت تدبیر و امید وارد مدار شده و این روند همچنان توسعه پیدا خواهد کرد .

وی افزود: در حال حاضر ۱۱۵ نیروگاه تجدیدپذیر به ظرفیت ۷۵۰ مگاوات در کشور به بهره‌برداری رسیده است .

وزیر نیرو ادامه داد: توجه به انرژی‌های نو جزو اولویت‌های برنامه دولت و وزارت نیرو است و این روند همچنان توسعه پیدا خواهد کرد .

در ادامه این مراسم افضلی، نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارشی از روند توسعه صنعت آب و برق در حوزه انتخابی خود از مسئولین صنعت برق به علت اجرای پروژه پست ۲۳۰ کیلوولت حسن آباد تشکر و خواستار تسریع روند پروژه مورد نظر شد .

همچنین عبدالعزیز کریمی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس نیز گزارش اهم اقدامات و عملکرد این شرکت را ارائه کرد.

وی خاطرنشان کرد: منطقه اقلید به واسطه‌ اهمیت آن در بخش کشاورزی و افزایش متقاضیان جدید نیاز به توسعه و بستر سازی در بخش برق داشت. در این خصوص عملیات اجرایی پروژه برق رسانی پست ۲۳۰ کیلوولت حسن آباد در منطقه اقلید فارس با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان هم‌اکنون به دست وزیر محترم نیرو انجام شد .

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت برق منطقه ای فارس، در ادامه سفر وزیر نیرو، نیروگاه خورشیدی اقلید با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در زمینی مساحت حدود ۲۰ هکتار نیز به بهره‌برداری رسید که میزان استفاده از تجهیزات داخلی در این نیروگاه حدود ۹۰ درصد است و با بهره برداری ان برای ۶۴ نفر ایجاد اشتغال شده است .

ورود نیروگاههای خورشیدی به مدار

۱۵ طرح آب و برق با حضور وزیر نیرو در فارس بهره‌برداری شد همزمان با سفر وزیر نیرو به فارس، دویست و بیست و سومین تصفیه‌خانه فاضلاب کشور و ۱۵ طرح برق و آب و فاضلاب در این استان به بهره برداری رسید.

رضا اردکانیان در آیین بهره برداری از طرح‌های آب و فاضلاب در شهر نورآباد با اشاره به آغاز به کار و بهره‌برداری از ۱۵ پروژه برق، آب و فاضلاب در جریان سفر به استان فارس گفت: در این سفر آغاز به کار و بهره‌برداری از ۱۲ پروژه برق و آب و فاضلاب در شهرستان‌های مختلف استان فارس با ۳۵ میلیارد ریال اعتبار انجام می‌شود که بخشی از آنها امروز و بخش دیگر فردا به همراه معاون اول رئیس جمهوری افتتاح خواهد شد.

وی افزود: افزون بر آن، عملیات اجرایی سه پروژه دیگر هم در بخش‌های برق و آب و فاضلاب با اعتباری افزون بر ۸۰۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.
وزیر نیرو با بیان اینکه طرح‌های وزارت نیرو ارتباط مستقیمی با آسایش و امنیت خاطر مردم در شهر و روستا دارد، ادامه داد: پروژه‌ای که امروز به بهره‌برداری رسید، دویست و بیست و سومین تصفیه‌خانه فاضلابی است که در کشور افتتاح شده که به‌جز چهار مورد از این تصفیه‌خانه‌ها که قبل از انقلاب ساخته شده، مابقی تصفیه‌خانه‌های کشور در دوران جمهوری اسلامی ایران طراحی و ساخته شده و متکی به ظرفیت‌های داخلی بوده است.
اردکانیان تصریح کرد: این تصفیه‌خانه که جزو پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌های کشور محسوب می‌شود، پنجاه و پنجمین تصفیه‌خانه فاضلاب است که در دولت تدبیر و امید از نیمه سال ۹۲ در کمتر از ۶ سال به بهره‌برداری رسیده است.
وی اظهار امیدواری کرد، مجموعه طرح‌های در دست اجرا با حمایت دولت و پشتیبانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌ویژه نمایندگان مردم استان فارس، در موعد مقرر و زمان‌بندی‌های پیش‌بینی شده به بهره‌برداری برسند.

فاز اول شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب شهر نورآباد در مدار بهره‌برداری قرار گرفت همزمان با سفر وزیر نیرو به استان فارس فاز اول شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب شهر نورآباد با صرف اعتباری افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

محمدعلی قلندری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس در این مراسم به تشریح مشخصات فنی طرح فاضلاب شهر نورآباد پرداخت و افزود: این پروژه شامل سه کیلومتر خط انتقال و ۶۴ کیلومتر شبکه جمع‌آوری اصلی و فرعی فاضلاب است.
وی با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه این طرح در دو واحد طراحی شده است، عنوان کرد: واحد اول این مجموعه با ظرفیت هفت هزار و ۶۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز با قابلیت حذف ازت با صرف اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.
قلندری با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از فاز اول این طرح هشت هزار و ۲۰۰ خانوار شهر نورآباد از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: پساب تصفیه‌شده در این تصفیه‌خانه قابلیت استفاده در بخش کشاورزی را داراست.

افتتاح تصفیه خانه

برنامه های سفر وزیر نیرو به استان فارس رضا اردکانیان وزیر نیرو عصر دوشنبه وارد شیراز شد و راهی شهرستان ممسنی شد تا در مراسم بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب نورآباد و همزمان پروژه‌های آبرسانی روستایی حضور پیدا کند.
وزیر نیرو همچنین با حضور در شهرستان اقلید نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی این شهرستان را افتتاح و عملیات اجرایی پست ۲۳۰ کیلوولت حسن‌آباد را آغاز خواهد کرد.
براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته بازدید از تصفیه‌خانه آب مرودشت و شروع عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی روستاهای شرق این شهرستان بخش دیگری از برنامه‌های روز نخست سفر وزیر نیرو به استان فارس خواهد بود.
اردکانیان صبح روز سه‌شنبه نیز نشستی با مدیران عامل صنعت آب و برق، اعضای هیئت مدیره و مدیران حراست استان خواهد داشت و سپس در مراسم بهره‌برداری از پست ۲۳۰ کیلوولت دانشگاه و همزمان پروژه‌های شرکت برق منطقه‌ای استان و اعلام شروع عملیات اجرایی پست ۲۳۰ کیلوولت سفیر حضور پیدا خواهد کرد.
وزیر نیرو ظهر روز سه‌شنبه راهی شهرستان جهرم خواهد شد تا در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی به جهرم و افتتاح بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی این شهرستان با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری شرکت کند.

درباره این موضوع بیشتر بخوانید:

بحران کم آبی و لزوم تاکید بر طرح های بازچرخانی و جلوگیری از مصرف آب

بحران‌ های زیست‌ محیطی و آلودگی های آب

مدیریت صحیح آب چالش بزرگ توسعه پایدار

بحران آب در جهان

بزرگترین مشکلات آب در جهان امروز چیست؟

توسعه انرژی خورشیدی راه حلی برای جلوگیری از تخلیه روستاهای اصفهان

توسعه تجدیدپذیر ها راه حلی برای دو بحران آب و اشتغال در اصفهان

تغییر اقلیم برای تولید انرژی های تجدیدپذیر یک فرصت است

استان اصفهان قطب صادراتی برق تجدید پذیر

یارانه پنهان انرژی یکی از علل خاموشی برق در تابستان

 

https://zistonline.com/vdcevz8v.jh8zfi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما