تاریخ انتشار :سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب : 81314
بهتر است سازمان میراث فرهنگی تا زمانی که اصول انتخاب سفیر را یاد نگرفته قید این کار را بزند، باید روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی هم کمی هوشیارانه‌تر عمل کند تا هر خبری را روی خروجی خود قرار ندهد تا نه با آبروی یک بازیگر بازی کند و نه عملکرد خود را زیر سوال ببرد.
گاف سازمان میراث فرهنگی در انتخاب «سفیر» تمامی ندارد
به گزارش زیست آنلاین، 25 بهمن ماه سال 97 بود که خبرگزاری میراث آریا (پورتال اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) از انتخاب مجید مظفری به عنوان «سفیر گردشگری ایران» خبر داد.

در این خبر، مجید مهدوی رئیس شرکت مادر تخصصی شرکت توسعه گردشگری و مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی چنین اعلام کرده بود:

«یکی از بازیگران مشهور در سینما و تلویزیون که چهره‌ای شاخص و بدون حاشیه‌ای هست را به عنوان سفیر گردشگری انتخاب کرده‌ایم تا به شهرهای مختلف کشور برود، او به همراه یکی از جوانان کشور که در زمینه گردشگری فعالیتی نداشته به سفر می‌روند تا از مناطق گردشگری دیدن کنند و تجریبات خود را در دسترس عموم مردم قرار دهند. این گروه تاکنون  از چند شهر گردشگری ایران دیدن کرده‌اند و سفرهایشان همچنان ادامه خواهد داشت.»

مجید مظفری هم در حاشیه این نمایشگاه گفته بود: «ایران جاذبه های گردشگری زیادی دارد اما به آن توجهی نمی شود به عنوان مثال موضوع سرویس های بهداشتی در ایران بسیار مهم است اما هنوز در این زمینه مشکل داریم و مجتمع های مناسب در کشورمان بسیار کم است.

هر کشوری را مردم آن کشور آباد می کند ایرانی ها باید در زمینه تبلیغ گردشگری ایران و معرفی امنیت آن به مردم کشورهای دیگر بسیار فعالیت کنند و زمینه را برای جذب گردشگران کشورهای خارجی ایجاد کنند در این زمینه استفاده از هنرمندان نیز برای تبلیغ گردشگری ایران بسیار مفید خواهد بود هنرمندان نیز این طرح ها حمایت خواهند کرد.»

برای انجام یک گفت‌وگو با مجید مظفری به عنوان سفیر گردشگری ایران تماس گرفتم اما وی در پاسخ عنوان کرد که از تاریخ 25 بهمن 97 تاکنون هیچ تماسی از سوی معاونت گردشگری نداشته و از آن روز به بعد انگار موضوع به فراموشی سپرده شده است.

به همین جهت به سراغ ولی تیموری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفتم و از وی داستان را جویا شدم.

تیموری در پاسخ به خبرنگار فارس گفت: اصلاً چنین انتخابی صورت نگرفته و من از آن کاملاً بی اطلاع هستم.

وی در واکنش به صحبت خبرنگار فارس مبنی بر اینکه خبر انتخاب مجید مظفری به عنوان «سفیر گردشگری ایران» از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منتشر شد و آن زمان تمام رسانه‌ها این خبر را روی خروجی خود قرار دادند، گفت: آقای مهدوی در جایگاهی نبودند که بخواهند برای گردشگری سفیر انتخاب کنند، اگر قرار بر انتخاب سفیر گردشگری ایران هم باشد باید رئیس سازمان و با یک درجه تخفیف بنده به عنوان معاون گردشگری این کار را انجام دهم.

معاون گردشگری گفت: قطعاً این انتخاب و معرفی رسمیت ندارد و اشتباه روابط عمومی سازمان بوده که چنین خبری را منتشر کرده است.

این در حالی است که مجید مهدوی به همراه تعدادی دیگر از مدیران سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری اوایل سال 98 دستگیر شدند.

سوم اردیبهشت ماه سال جاری غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با بازداشت برخی مسئولان گردشگری استان تهران و برخی استان دیگر، اظهار کرد: افرادی از میراث فرهنگی و گردشگری و شرکت مادر تخصصی میراث فرهنگی به لحاظ اتهامات مالی که بخشی از آن در حوزه ارتشا و بخشی هم در حوزه کلاهبرداری و ارائه اسناد مجعول است، تحت تعقیب قرار گرفتند و پرونده مراحل اولیه تحقیقات را سپری می‌کند.

گفتنی است ناقل خبر انتخاب مجید مظفری به عنوان «سفیر گردشگری ایران» هم اکنون با قرار وثیقه آزاد است.

سنت انتخاب سفیر از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از زمان ریاست زهرا احمدی‌پور گذاشته شد. 

سال 96 «ساره بیات»، بازیگر سینما و تلویزیون سفیر صنایع دستی شد که به خاطر عملکرد منفعلش، مورد انتقاد قرار گرفت و سال گذشته هم مجید مظفری به عنوان سفیر گردشگری معرفی شد، سفیری که عملاً برای یک شوآف سازمانی انتخاب شد تا دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری بی خبر نماند.

به گزارش فارس، فارغ از اینکه بهتر است سازمان میراث فرهنگی تا زمانی که اصول انتخاب سفیر را یاد نگرفته قید این کار را بزند، باید روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی هم کمی هوشیارانه‌تر عمل کند تا هر خبری را روی خروجی خود قرار ندهد تا نه با آبروی یک بازیگر بازی کند و نه عملکرد خود را زیر سوال ببرد.

 

https://zistonline.com/vdcgtw97.ak9qq4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما