تاریخ انتشار :سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب : 81322
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه محیط‌زیست ارث پدری نسل حاضر نیست، گفت: نباید محیط زیست فدای اهداف کوتاه‌مدت توسعه شود.
محیط‌زیست فدای اهداف کوتاه‌مدت نشود
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، عیسی کلانتری در نشست شورای هماهنگی رؤسای مراکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور که با حضور علی ربیعی سخنگوی دولت و علیرضا معزی در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد با اشاره به اهمیت محیط‌زیست و سختی کار محیط‌بانان افزود: پاسخ‌های سازمان محیط‌زیست به طرح‌های توسعه با لحاظ کردن معیارهای محیط‌زیستی شتاب گرفته است.
وی با اشاره به محدودیت‌ها، مشکلات و موانع موجود در حفاظت محیط زیست کشور اظهار داشت: محیط زیست طبق قانون، حامی نسل‌های آینده است.
وی با تاکید بر اینکه عامل تمام تخریب‌های زیست محیطی برای اهداف کوتاه‌مدت و کنار گذاشتن توسعه پایدار توسط دستگاه‌هاست، گفت: برای حفظ سرزمین باید محکم و منطقی ایستاد، باید اصول اولیه زیست محیطی در اجرای طرح‌ها در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهارداشت: برای حفظ حقوق نسل‌های آینده باید تلاش کرد، اما بستر توسعه کشور هم باید حفظ شود.

سخنگوی دولت نیز در این نشست با تاکید بر به‌کارگیری استراتژی برجسته‌سازی از اقدامات شاخص دولت گفت: هم‌افزایی و انسجام روابط عمومی دستگاه‌ها باید در دستور کار شورای اطلاع‌رسانی دولت قرار گیرد.
علی ربیعی با بیان اینکه شورای اطلاع‌رسانی در سطح استان‌ها احیا می‌شود، گفت: روابط عمومی‌ها باید به نخ‌های تسبیح حمایتی دولت تبدیل شوند.

در ادامه معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری گفت: مستندسازی اقدامات شاخص دولت ضرورت دارد و در هفته دولت باید از فعالیت‌های شاخص توسط دستگاه‌های اجرایی اطلاع‌رسانی گسترده صورت گیرد.

علیرضا معزی با تاکید بر مشارکت دستگاه‌های اجرایی در اطلاع‌رسانی هفته دولت گفت: پیش‌نویس برنامه‌های اطلاع‌رسانی و سیاست‌های هفته دولت تهیه شده است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی نهایی خواهد شد.
وی با اشاره به پیگیری‌های شورای اطلاع‌رسانی دولت در خصوص بند چ ماده ۳۷ قانون احکام دائمی کشور برای طرح در هیات دولت گفت: موضوع سه در هزار بودجه دستگاه‌ها به فعالیت‌های روابط عمومی و اطلاع‌رسانی نیز از سوی شورای اطلاع‌رسانی دولت پیگیری خواهد شد.
مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این نشست، گزارشی از اقدامات شاخص روابط عمومی این سازمان در حوزه‌های اطلاع‌رسانی و آموزش مخاطبان و عموم مردم برای حفظ محیط زیست ارائه کرد. 
امیر عبدالرضا سپنجی با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی، از سوی دو گروه بدخواه داخلی و خارجی و رسانه‌هایشان مورد هجمه واقع شده است، راهبرد سازمان محیط زیست در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی را، راهبرد فعال و مسئولانه، به جای ارسال جوابیه و دفاع صِرف دانست و بر تلاش این سازمان برای تعامل روزافزون با رسانه‌ها و فعالان محیط‌زیست تاکید کرد.

درباره این موضوع بیشتر بخوانید:

توسعه همه جانبه کشور با رعایت الزامات محیط زیستی امکانپذیر است​

دیدار رئیس سازمان محیط زیست با سفیر فرانسه https://zistonline.com/vdcf0mdc.w6dy0agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما