تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : 81327
رئیس هیئت مدیره انجمن علمی جنگلبانی ایران گفت: جنگل‌بانان، قرق‌بانان و محیط‌بانان، بازوان توانمند و پاهای استواری هستند که چتر امنیت و امید به آینده را بر سر منابع طبیعی گسترانده‌اند تا فرزندان این مرز و بوم در فردای دور و نزدیک نیز از منافع و مزایای میراث‌های طبیعی بهره‌مند شوند.
جنگل‌بانان و محیط‌بانان چتر امنیت بر سر منابع طبیعی گسترانده‌اند
به گزارش زیست آنلاین، رامین رحمانی در بیانیه‌ای به نمایندگی از انجمن علمی جنگلبانی ایران با گرامیداشت روز جهانی جنگل‌بان و اعلام قدردانی و حمایت از فعالان این عرصه به‌ویژه جنگل‌بانان، قرق‌بانبان و محیط‌بانان اظهار داشت: افرادی که به این حرفه اشتغال دارند با از خودگذشتگی و تحمل سختی‌ها و خطراتی که با آن‌ها مواجه هستند، حفاظت و صیانت از میراث‌های طبیعت ایران را به عهده دارند.

وی افزود: باید پذیرفت که حفاظت و صیانت از میراث‌های طبیعت ایران، مرهون از خودگذشتگی، تلاش و عشق بی‌بدیل قرق‌بانانی است که در سخت‌ترین شرایط کاری، با کمترین امکانات (گاهی بدون امکانات) و بدون برخورداری از یک نظام حمایتی مستمر و مقتدر، تا پای جان و گاهی به بهای جان یا آسیب‌های جسمی جبران‌ناپذیر، انجام وظیفه را بر هر چیزی مقدم می‌دارند. بنابراین ضرورت دارد مسئولان ذیربط نیز برای برطرف کردن مشکلات شغلی و معیشتی آن‌ها با تمام قوا تلاش کنند.

در بیانیه انجمن علمی جنگلبانی ایران آمده است: در بسیاری از کشورهای جهان، سازمان‌هایی وجود دارند که مسئول حفاظت و مدیریت مناطق طبیعی از جمله جنگل‌ها هستند. از دیدگاه اتحادیه بین‌المللی جنگل‌بانان/قرق‌بانان/محیط‌بانان که در سال ۱۹۹۲ تاسیس شد، افرادی که توسط این سازمان‌ها برای حفاظت از مناطق طبیعی به‌کار گرفته می‌شوند، جنگلبان، قرقبان یا محیط‌بان نام دارند.

این اتحادیه یک سازمان غیرانتفاعی است که با هدف افزایش آگاهی درباره شغل حساس جنگلبانان، قرقبانان و محیط‌بانان در حفاظت از میراث طبیعی و فرهنگی جهان و حمایت از شاغلان این حرفه تاسیس شد.

این اتحادیه سازمان‌های ملی و استانی را مورد حمایت قرار می‌دهد و به تاسیس آنها کمک می‌کند. مهم‌ترین اهداف اتحادیه بین‌المللی جنگل‌بانان/قرق‌بانان/محیط‌بانان، برگزاری گردهمایی به‌منظور تبادل تجربیات موفق و ناموفق در حفاظت از میراث جهانی و انتقال اطلاعات و فناوری حفاظت مناطق طبیعی بین کشورهای جهان است. این کنگره جهانی هر سه سال یک‌بار برگزار می‌شود و کشور نپال میزبان این کنگره جهانی در سال ۲۰۱۹ (۱۱ تا ۱۶ نوامبر) است.
به گزارش ایرنا، در حالی که اتحادیه بین‌المللی مذکور، پس از ۱۵ سال فعالیت، ۳۱ جولای (۹ مرداد) را به عنوان روز جهانی جنگل‌بان/قرق‌بان/محیط‌بان را پایه‌گذاری کرد، در ایران از سه سال قبل گرامیداشت این روز در قالب جشنواره ملی روز جنگلبان آغاز شد و سومین جشنواره در ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

نگهبانان جنگل‌های شمال ۸ ماه است که حقوق نگرفته‌اند​

صدای عاشقان طبیعت را بشنویم تصویب لایحه حمایت قضایی و بیمه‌ای از محیط بانان در مجلس و راه اندازی شعبه مستقل برای پرونده‌های آنها

کاهش هزینه های حفاظت از طبیعت با حمایت از محیط بانان

لایحه حمایت قضایی از محیط بانان

امیدواریم طرح حمایت از محیط بانان تصویب شود

https://zistonline.com/vdca0ena.49n6u15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما