تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : 81357
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با اشاره به اینکه این شرکت زیانده نیست و سالانه 22 میلیارد کیلووات ساعت برق در تهران به فروش می‌رسد، گفت: تا پایان سال جاری 200 هزار مشترک پ رمصرف خانگی و تجاری مجهز به کنتور هوشمند می‌شوند.
200 هزار مشترک پرمصرف به کنتور هوشمند مجهز می‌شوند/ برق سازمان‌های پرمصرف را قطع کردیم
به گزارش زیست آنلاین، حسین صبوری در نشست خبری در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که شرکت توزیع برق تهران سالانه چه میزان فروش انرژی دارد و اینکه گفته می‌شود این شرکت زیانده است یا خیر، گفت: شرکت توزیع برق تهران سالانه 22 میلیارد کیلووات ساعت برق می‌فروشد. 

وی افزود: شرکت توزیع برق تهران زیانده نیست. 

حسین صبوری گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که امسال در تابستان صورت گرفت یکی از راهبردها ارتقاء قابلیت شبکه توزیع برق بود؛ به همین دلیل 10 درصد هم انرژی توزیع نشده و هم خاموشی‌های برق نسبت به پارسال کاهش پیدا کرد. 

* تهران 10 درصد انرژی برق کشور را مصرف می‌کند

صبوری با اشاره به اینکه تهران با 4.5میلیون مشترک 10 درصد مشترکان کشور را در خود جای داده است گفت: 10 درصد  انرژی برق کشور در تهران مصرف می‌شود. 

وی با بیان اینکه تهران دارای 32 هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف است، گفت: 76 درصد مشترکان تهران خانگی هستند که 40 درصد انرژی برق تهران را به خود اختصاص دادند. 

صبوری ادامه داد: در سال 96 نقشه راهی ترسیم شد تا حرکت سالیانه شرکت توزیع برق در آن طراحی شود به همین منظور در این ترسیم نقشه راه هدف این بود که بدانیم در سال 1400 به کجا خواهیم رسید. بنابراین تمام برنامه‌های امروز که شاهد آن هستیم در یک راستا و برنامه‌های تعریف شده بوده است.

* مصرف برق تهران 2 درصد رشد داشت

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با اشاره به اینکه میانگین رشد سالیانه پیک مصرف برق تابستان در هشت سال گذشته 3.5 درصد بود گفت: امسال با پیش‌بینی‌های صورت گرفته از پیک سال گذشته تا امروز صد هزار مشترک جدید به مشترکان اضافه شده است که حداقل مصرف آ‌نها 200 مگاوات را به پیک مصرف اضافه کرده است. 

صبوری اضافه کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته پیک مصرف برق تهران قرار بود به 5 هزار مگاوات برسد که با مدیریت مصرف و همکاری سازمان‌ها و ادارات پیک مصرف برق تهران به 4660 مگاوات رسید که نشان می‌دهد مردم و ادارات و صنایع همکاری خوبی داشتند به طوری که تمام برنامه‌ها به خوبی پیاده شده و توانستیم 350 مگاوات مدیریت مصرف برق انجام دهیم. 

به گفته وی مصرف برق تهران نسبت به سال گذشته دو درصد رشد داشته است. 

صبوری با اشاره به همکاری ادارات و سازمان‌ها پس از  اطلاق بخشنامه استانداری تهران برای مدیریت مصرف گفت: پس از  ابلاغ بخشنامه استانداری تهران مقرر شد از ساعت 12 تا 16  ادارات با استفاده از مولدهای خود تامین برق خود را تامین کنند که این موضوع بسیار به خوبی پیاده شد. 

* هزار سازمان و دستگاه ملی در تهران به کنتور هوشمند مجهز می‌شوند

وی افزود: در این بخشنامه تاکید شده بود که باید ادارات مصرف برق خود را 10 درصد کاهش دهند و باید از دستگاه‌های مولد خود استفاده کنند و دمای کولرهای خود را در درجه مناسبی قرار دهند. بنابراین هزار سازمان و دستگاه ملی در تهران هدف‌گذاری شد تا مجهز به کنتورهای هوشمند شود. 

صبوری خاطرنشان کرد: تا امروز 15 سازمان از وزارتخانه‌ها، بانک‌های بزرگ و شرکت‌های بزرگ که بخشنامه استانداری را برای مدیریت مصرف برق رعایت نکرده بودند روزانه 2 ساعت برق آنها را قطع کردیم. 

وی درخصوص مدیریت مصرف و بار شبکه گفت: هوشمندسازی کنتور مشترکان برق یکی از برنامه‌های شرکت توزیع برق در راستای مدیریت مصرف است بنابراین تمام مشترکان دیماندی و مشترکان برق ادارات و صنعتی مجهز به کنتورهای هوشمند هستند که مصرف برق آنها از راه دور کنترل و قرائت می‌شود و صورتحساب آنها  پیامک می‌شود. 

صبوری ادامه داد: تا پایان سال جاری نیز 200 هزار مشترک پرمصرف خانگی و تجاری مجهز به کنتور هوشمند خواهند شد. 

به گفته وی سالیانه 500 هزا نفر از مردم برای اخذ خدمات برق و خدمات پس از فروش به مناطق 22 گانه مراجعه می‌کردند که با راه‌اندازی سامانه 1521 حدود 90 درصد خدمات برق از طریق این سامانه انجام می‌شود. 

وی درخصوص طرح ملی قبوض سبز که در راستای اجرای سیاست‌های دولت الکترونیک است، گفت: جمع‌آوری قبوض فیزیکی در شهر تهران همزمان با کل کشور قرار است درخصوص قبض برق نیز اجرا شود به طوری که از ابتدای مهرماه سال جاری قبوض کاغذی جمع‌آوری و صورتحساب‌ها به صورت پیامک به مشترکان ارسال خواهد شد. 

* 40 درصد مشترکان تهرانی شماره‌های خود را برای دریافت قبض الکترونیکی ثبت کردند

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران ادامه داد: در تهران 40 درصد مشترکان که حدود یک میلیون و700 هزار مشترک بودند شماره تلفن خود را در این سامانه ثبت کردند و شماره همراه خود را پیامک کردند؛ بنابراین طی روزهای آینده به شماره‌هایی که ثبت شده است به صورت پیامک اطلاع‌رسانی خواهد شد برای اینکه از اول مهرماه مشترکان با مشکل عدم دریافت صورتحساب مواجه نشوند تا 15 شهریور ماه شماره تلفن خود را از طریق سامانه‌هایی مثل ارسال شناسه قبض با *1 به سرشماره 10001521  ارسال کنند. 

به گزارش فارس، وی درخصوص میزان تلفات برق در شبکه توزیع نیز گفت: میزان تلفات شبکه توزیع برق در سال 95 حدود 7.4 درصد بود که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال 97 به 6.4 درصد رسید؛ بنابراین طی هدف‌گذاری که برای سال 1400 انجام شده این میزان تلفات به 0.6 درصد خواهد رسید.

https://zistonline.com/vdcd5s0j.yt0fk6a22y.html
تگ ها
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما