تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : 81391
معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اظهار کرد: متاسفانه تمامی دستگاه های موثر در اجرای قانون مدیریت پسماندها نقش خود را به خوبی ایفا نمی کنند.
بسیاری از ظرفیت‌های قانون مدیریت پسماند بی‌استفاده مانده است
به گزارش زیست آنلاین، علیرضا شریفی فرد در یک برنامه رادیویی با اشاره به این که دستگاه های متعدد دولتی و غیر دولتی در قانون مدیریت پسماندها وظایف مختلفی را بر عهده دارند، گفت: بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی سازمان محیط زیست ایران متولی موضوع پسماند در کشور است و  وزارتخانه‌های صمت، جهاد کشاورزی، نیرو و  بهداشت و موسسه استاندارد از دیگر متولیان مهم قانون مدیریت پسماندها در کشور هستند.
وی با بیان اینکه متاسفانه تمامی دستگاه های موثر در اجرای قانون مدیریت پسماندها نقش خود را به خوبی ایفا نمی کنند، گفت:‌ در حال حاضر تمامی مواد موجود در قانون مدیریت پسماندها به مرحله اجرا نرسیده اند و بسیاری از ظرفیت های پیش بینی شده در قانون مدیریت پسماندها بی استفاده مانده اند.

معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اضافه کرد: سازمان محیط زیست ایران در قبال قانون مدیریت پسماندها مسئول است، بر این اساس باید پاسخ مناسبی برای عدم اجرای کامل این قانون داشته باشد.

وی با اشاره به این که مدیریت پسماند یک چرخه است، عنوان کرد: پروسه های تولید زباله، ذخیره سازی و انتقال و مراقبت های پس از دفع زبانه شامل چرخه پسماند می شوند.

شریفی فرد ادامه داد: هر کدام از مراحل موجود در چرخه پسماند می تواند متولی تخصصی و منحصر به خود را داشته باشد ولی به دلیل عدم حضور دستگاه های مختلف در روند اجرای قانون مدیریت پسماندها، شهرداری در این حوزه به عنوان مدیریت اجرایی با چالش های متعددی مواجه شده است.

وی اضافه کرد: بسیاری از مشکلات مربوط به حوزه جمع آوری و انتقال زباله ها در عدم انجام وظیفه دستگاه های مختلف ریشه دارند.

به گزارش ایسنا، معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان این که پسماند تهدیدی برای محیط زیست است، خاطر نشان کرد: تمامی دستگاه های مشخص شده در قانون مدیریت پسماندها در قبال تمامی پسماندهای کشور وظایف مختلف دارند، در حالی که برخی از دستگاه ها به واسطه تولید بیشتر پسماند باید وظایف بیشتری را بر عهده بگیرند.

https://zistonline.com/vdcb8fbw.rhb89piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما