تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : 81431
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی گفت: ۶۰ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده از ۶ تصفیه خانه فاضلاب استان به دریاچه ارومیه رها شده‌ است.
رهاسازی ۶۰ میلیون مترمکعب پساب تصفیه‌شده به دریاچه‌ ارومیه
به گزارش زیست آنلاین، مقداد اسکندرپور با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی وظایف خود در احیای دریاچه ارومیه طبق برنامه انجام می‌دهد، بیان کرد: تا سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۰۵ میلیون متر آب از تصفیه خانه‌های فاضلاب ارومیه، بوکان، سلماس، میاندوآب، مهاباد، نقده و گلمان ارومیه به دریاچه ارومیه رها می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۵.۲ درصد جمعیت شهری آذربایجان غربی در حال حاضر تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند، گفت: با توجه به جوان تر بودن ارائه خدمات در بخش فاضلاب، نسبت به بخش آبرسانی، یک میلیون و ۴۴۸ هزار و ۲۹۰ نفر زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند.
وی اضافه کرد: فقط ۱۳ شهر استان از تاسیسات فاضلاب و ۱۱ شهر نیز از انشعاب فاضلاب بهره مند هستند که تلاش برای بهره مندی سایر شهرهای استان از خدمات این بخش همچنان ادامه دارد.

طبق آخرین آمار گستره دریاچه ارومیه با افزایش یک‌هزار و ۱۵ کیلومتری در همسنجی با زمان مشابه سال گذشته به ۲ هزار و ۹۳۱ کیلومترمربع رسیده و امیدبخش است.

تراز این دریاچه اکنون یکهزار و ۲۷۱ متر و ۴۵ سانتی‌متر برآورد شده که ۱۰۲ سانتی‌متر بیشتر از زمان مشابه سال ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایرنا، دریاچه ارومیه در قالب طرح‌های ستاد احیا قرار است ظرف مدت ۱۰ سال / از ۱۳۹۴/ به تراز اکولوژیک خود برسد؛ این دریاچه از اواسط دهه ۱۳۸۰ شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین‌المللی تا سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۸۰ درصد از مساحت آن خشک شد.

همه کارشناسان داخلی و خارجی بر این عقیده هستند که مشارکت جوامع محلی در کنار اجرای طرح‌های مختلف، نقش مهمی در احیای نگین آبی آذربایجان دارد.

https://zistonline.com/vdcgqt97.ak9qw4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما