تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : 81457
زیست آنلاین: وزیر نفت در چهارمین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت گفت: موضوع مسئولیت اجتماعی به فرهنگ‌ سازی نیاز دارد و اولین مساله در این رابطه توجه به مباحث زیست‌ محیطی است چراکه صنعت نفت صنعتی است که ریسک زیست‌ محیطی بالایی دارد.
صنعت نفت ریسک زیست‌ محیطی بالایی دارد
به گزارش زیست آنلاین، بیژن زنگنه در چهارمین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت گفت: طرح موضوع مسئولیت اجتماعی به فرهنگ‌ سازی نیاز دارد و با توجه به اینکه مسئولیت اجتماعی در دنیا تخصصی شده و تنها یک کار اخلاقی نیست لذا باید به این موضوع توجه کرد که تداوم حیات و فعالیت اقتصادی شرکت‌ ها به این مساله بستگی دارد و بدون مسئولیت‌ های اجتماعی نمی‌توان کاری را از پیش برد.

زنگنه با تاکید بر این مساله که در راستای اجرای مسئولیت‌ های اجتماعی یک نظام‌ نامه ابلاغ شده که نحوه اجرا و نقش مشاوران این حوزه را مشخص کرده است، گفت: مردم در مناطق نفتی باید احساس کنند که با آنها مثل یک خانواده رفتار می‌شود که در این رابطه اولین مساله توجه به مباحث زیست‌ محیطی است چراکه صنعت نفت صنعتی است که ریسک زیست‌ محیطی بالایی دارد.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان وزیر نفت طرحی که ارزان باشد اما به مباحث زیست محیطی توجه نکند قبول نخواهم کرد چرا که  مخاطرات در صورت عدم رعایت می توانند در حوزه آب، هوا و خاک ایجاد معضل کند. در آن زمان که وارد وزارت نفت شدم طرحی بود که در آن مطرح شده بود هورالعظیم خشک شود تا نفت در محیطی خشک توسعه یابد اما من این را یک جنایت ضد بشری دانستم و اعلام کردم که نباید این اتفاق بیفتد.

وزیر نفت افزود: در حوزه مسائل اجتماعی و زیست محیطی باید سواد عمومی و تخصصی افزایش یابد و برای این منظور نیازمند ورود استارتاپ‌ها و مشارکت بیشتر مردم داریم.
وزیر نفت با اشاره به اینکه در دورانی که مسئول وزارت نیرو بودم، شدیدا با حفر چاههای غیرمجاز مخالفت می کردم، اظهار داشت: در همان دوران هیچ کس از من حمایت نکرد؛ با این وجود موکدا اعلام می کردم که نباید چاههای غیرمجاز حفاری شده و باید جلوی آنها را بگیریم که نتیجه اقدامات آن روز که عدم رعایت حفاری غیرمجاز بود، نشست دشت های کنونی کشور است.


در ادامه علیرضا صادق آبادی، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های در چهارمین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت، اقدامات صنعت پالایش و پخش را به ویژه در بخش زیست محیطی تبیین کرد. وی در این خصوص گفت: در ابتدای دولت تدبیر وامید میزان تولید بنزین یورو در کشور صفر بود، اما هم اکنون حدود 90 میلیون لیتر از 112 میلیون لیتر بنزین تولیدی با بالاترین استانداردهای زیست محیطی تولید می شود.
صادق آبادی با بیان اینکه هم اکنون نیز 60 میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین یورو قبلی اضافه شده است، افزود: از این میزان 45 میلیون لیتر بنزین یورو در پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس، 12 میلیون لیتر در پالایشگاه بندرعباس و 3 میلیون لیتر آن نیز در پالایشگاه تبریز تولید می شود.
وی ادامه داد: میزان مصرف بنزین در سالهایی که بنزین با کیفیت پایین تولید و مصرف می شد، روزانه 60 میلیون لیتر بود و روزهای زیادی به دلیل آلودگی، کشور تعطیل می شد، افزود: این در حالی است که هم اکنون روزانه 100 میلیون لیتر بنزین مصرف می شود، اما حتی یک روز هم به علت آلودگی هوا ناشی کیفیت پایین بنزین، تعطیلی در کشور نداشته ایم.
وی ضمن اشاره به خسارت هایی که به مردم وارد شده است، تصریح کرد: آمار قابل اندازه گیری و دقیقی از خسارت ها موجود نیست اما از منظر اقتصادی با احتساب GDP کشور (حدود 400 میلیارد دلار) یک میلیارد دلار خسارت هر روز تعطیلی در  کشور است.
وی درباره کیفیت نفت‌ گاز تولیدی این شرکت نیز گفت: هم اکنون ظرفیت تولید نفت‌گاز با کیفیت یورو 4 و 5 در کشور 50 میلیون لیتر است که با بهره برداری از واحد تصفیه هیدروژنی نفت‌گاز پالایشگاه اصفهان به 70 میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

همچنین در حاشیه این همایش وزیر نفت ازغرفه پایگاه خبری زیست آنلاین بازدید به عمل آورد و در جریان فعالیتهای این پایگاه قرار گرفت.



 بازدید جناب آقای مهندس زنگنه، وزیر نفت، از غرفه پایگاه خبری زیست آنلاین، در چهارمین همایش مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت

 

https://zistonline.com/vdcefe8v.jh8zni9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما