تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۱
کد مطلب : 81513
نماینده مردم سرخه، سمنان و مهدی‌شهر گفت: محل دفن و دفع زباله مازندران حوالی فولاد محله سمنان و در محلی نامناسب واقع‌شده و به همین علت مشکلات زیست محیطی نیز ایجاد شده است.
دفن زباله های استان مازندران در سمنان
به گزارش زیست آنلاین, احمد همتی در بازدید از محل دفن و انباشتن زباله استان مازندران در روستای فولاد محله سمنان ضمن بیان اینکه این سایت سلامت اهالی فولاد محله و پشت کوه را به‌ شدت تهدید می‌کند، ابراز داشت: روزانه ۴۰۰ تن زباله خانگی در منطقه گویچاله فولاد محله دفن می‌ شود که زنگ خطری برای محیط‌ زیست منطقه خواهد بود.

وی ضمن بیان اینکه جایگاه دفن زباله در روستای فولاد محله چهره زشتی به طبیعت منطقه بخشیده است، افزود: محل دفن و دفع زباله مازندران حوالی فولاد محله و در محلی نامناسب واقع‌ شده به همین علت مسائل زیست محیطی نیز به طبع آن ایجاد کرده است.

عضو خانه ملت ضمن بیان اینکه دفع و دفن زباله در مکان فعلی مشکلات عدیده‌ ای برای آب‌ های جاری ایجاد و شیرابه‌ های زباله به مجراهای زیرزمینی راه پیدا و منابع آب را آلوده کرده است، ابراز داشت: شیرابه‌ های حاصل از دفن زباله علاوه برنشست در کوه‌های اطراف، آلودگی سفره‌ های آب زیرزمینی را به همراه دارد و طبق آزمایش‌های انجام‌ شده روی آب‌ های آشامیدنی، درصد سرب و کادمیم که از عناصر سرطان‌ زا هستند، بالاتر از حد نرمال گزارش داده‌ شده است و نسل فعلی و آینده در معرض بیماری‌های سرطان، وبا و اسهال خونی قرار دارند.

همتی در ادامه تصریح کرد: روستاهای مجاور محل دپو مثل فولاد محله و اگره نیز درگیر این موضوع شده‌اند که طبق گزارش‌ های محلی ارائه‌ شده علاوه بر بوی تعفن، انباشت زباله‌ ها، افزایش حشرات موذی، موش و مگس را به دنبال داشته و همچنین در صورت متوقف نشدن دپوی زباله، بیماری سالک تهدید جدی برای مردم روستایی است.

به گزارش مهر, وی با بیان اینکه تحت تأثیر قرار دادن جاده‌ها با ریزش شیرابه‌ ها از دیگر تهدیدات جدی برای همه گردشگران است، افزود: با توجه به گردشگر پذیری این جاده، مسافران زیادی در طول سال از این جاده عبور می‌کنند و می‌بایست مسئولان به این مسأله به‌ عنوان یک امنیت ملی نگاه جدی‌ تری داشته باشند.

https://zistonline.com/vdchxmn6.23nzzdftt2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما