تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : 81534
زیست آنلاین: اکثر رفتارهای ما بر روی زمین دارای تاثیر منفی است. این رفتارها باید اصلاح شود، مخصوصا در بخش صنعت تاثیرات منفی بر کره زمین جبران ناپذیر است.
 تاثیر بد رفتار انسان ها بر کره ی زمین
به گزارش زیست آنلاین، سوپر مارکت زنجیره ای سینزبوری (Sainsbury’s) اعلام کرده است که در شش سال آینده میزان بسته بندی های پلاستیکی مورد استفاده در شعب این فروشگاه  50 درصد کاهش می یابد.

این سوپرمارکت نخستین سوپر مارکت بزرگی است که چنین طرحی را انجام می دهد. این طرح برای همه بسته بندی های غذایی برند در سینزبوری اعمال می شود.

در حال حاضر این سوپر مارکت سالانه تقریباً 120 هزار تن بسته بندی پلاستیکی مصرف می کند که بطری های پلاستیکی شیر یکی از بزرگترین منابع مصرف بسته بندی پلاستیکی است.

اقداماتی که توسط این سوپر مارکت برای دستیابی به هدف خود در نظر گرفت شده است شامل استفاده از مواد جایگزین، استفاده از پلاستیک های سبک تر و ارائه کیسه های پارچه ای به مشتریان است.

علاوه بر بطری های پلاستیکی شیر، سایر محصولات موجود در سینزبوری که بیشترین بسته بندی پلاستیکی را استفاده می کنند عبارتند از میوه و سبزیجات، نوشیدنی های گازدار ، آب و آب میوه.

مایک کوپه ، مدیر اجرایی سینزبوری گفت که این طرح در سوپر مارکت یک جاه طلبی جسورانه است زیرا متوجه شدهایم که ما فوراً باید تأثیرات منفی خود را بر روی کره زمین کاهش دهیم و به تغییر مسیر در صنعت خود کمک کنیم. کاهش استفاده از پلاستیک و بته بندی های پلاستیک کار آسانی نیست.

وی افزود بسته بندی نقش مهمی در نگهداری سالم و تازه ماندن مواد غذایی و به حداقل رساندن ضایعات آن را دارد. بنابراین ما باید جایگزین هایی برای پلاستیک بیابیم که کیفیت مواد غذایی را حفظ کند و تأثیر منفی ما را بر محیط زیست به حداقل برساند. ما از مشتریان و تولید کنندگان مواد غذایی درخواست می کنیم که به ما در این تغییر مهم کمک کنند.

وزیر امور روستایی، غذا و محیط زیست انگلیس این اقدام بزرگ سوپر مارکت سینزبوری را به دلیل تلاش های خود برای معرفی استانداردهای جدید در سطح صنعت و حفاظت از محیط زیست برای نسل های آینده مورد تقدیر قرار داد.

https://zistonline.com/vdcaymna.49n6e15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما