تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : 81552
زیست آنلاین: تغیییرات اقلیمی و افزایش دما باعث شده زندگی مردم گرینلند با تغییراتی مواجه شود که برخی از این تغییرات مثبت و برخی دیگر منفی هستند.
اثرات مثبت و منفی تغییرات اقلیمی بر زندگی اهالی گرینلند
به گزارش زیست آنلاین، برای بسیاری از دانشمندان ، گرینلند برای تغییرات آب و هوایی "صفر زمین" در نظر گرفته می شود، مکانی که تأثیر گرمایش کره زمین در آن مشهود است و جایی که اثرات افزایش دما، گرم شدن اقیانوس ها و ذوب یخ می تواند شدیدترین پیامدها را می تواند داشته باشد. اما برای 55000 نفری که خانه خود را در این جزیره عظیم پوشانده از یخ، در یک سرزمین خودمختار دانمارک می گذرانند، واقعیت های تغییر آب و هوا پیچیده است، هم فواید غیر منتظره و هم چالش های حاد به همراه دارد.

در سراسر جزیره ، ذوب بی سابقه یخچال های طبیعی گرینلند در حال باز شدن آبراه های جدید برای ماهیگیری و گردشگری است. در ایلولیسات، در غرب گرینلند، این صنایع در سالهای اخیر رونق گرفته و ثروت قابل توجهی را به این شهر وارد کرده اند.

اما در جاهای دیگر، به ویژه در شرق گرینلند، زمستان های کوتاه تر و تابستان های طولانی تر، شکار، نگهبانی سگ ها و سایر روش های سنتی زندگی را برای تقریباً 50،000 سکنه گرینلند به خطر انداخته است.

توماس جول-پدرسن ، دانشمند و هماهنگ کننده آموزش در مرکز تحقیقات آب و هوایی گرینلند در نووک، پایتخت این کشور گفت: "هم اکنون ما شاهد ذوب بی سابقه ورق های یخ هستیم و ورق های یخ گرینلند مرکز همه چیز است." "این به طور بالقوه می تواند تأثیر بزرگی بر گرینلند و همچنین معیشت مردم در اینجا داشته باشد."

منبع : nbcnews

 

https://zistonline.com/vdcaumna.49n6m15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما