تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : 81555
زیست آنلاین: تحقیقات نشان می دهد که کربن سیاه که توسط مادران تنفس می شود، می تواند به کودکان متولد نشده منتقل شود.
وجود نانو ذرات آلودگی هوا در جفت جنین ها
به گزارش زیست آنلاین، ذرات آلودگی هوا که در قسمت جنینی جفت ها یافت شده است، نشان می دهد که نوزادان متولد شده مستقیماً در معرض کربن سیاه تولید شده در اثر ترافیک و سوختن سوخت های فسیلی هستند.

این تحقیق اولین مطالعه برای نشان دادن وجود ذراتی در جفت جنین است که توسط مادر تنفس می شود. در هر میلی متر مکعب از جفت مورد تجزیه و تحلیل، هزاران ذره ریز یافت شد.

ارتباط بین قرار گرفتن مادر در معرض هوای کثیف و افزایش سقط جنین ، زایمان زودرس وتولد نوزاد با وزن کم قبلا برقرار شده است. این تحقیقات نشان می دهد که این ذرات ممکن است علت اصلی این اتفاقات باشند.

عواقب این چنین اتفاقاتی مادام العمر است. پروفسور تیم نوروت در دانشگاه هاسلت بلژیک، که مدیر این تحقیق بود، گفت: "دوره جنینی آسیب پذیرترین دوره زندگی است. تمامی اندام ها در حال رشد سریع هستند. برای محافظت از نسل های آینده، ما باید میزان قرار گرفتن در معرض این آلودگی ها را کاهش دهیم. وی بیان کرد: دولت ها وظیفه دارند آلودگی هوا را کاهش دهند اما مردم باید خود در صورت امکان از تردد در جاده های شلوغ خودداری کنند.

یک بررسی جامع جهانی نشان داد که آلودگی هوا ممکن است به هر اندام و تقریباً هر سلول در بدن انسان آسیب برساند. همچنین نشان داد که نانوذرات از سد خونی مغزی عبور می کنند و میلیاردها ذره در قلب ساکنان جوان شهر پیدا شده است.

در حالی که آلودگی هوا در برخی کشورها در حال کاهش است ، اما شواهد نشان می دهد خسارات ناشی از آن به سرعت در حال افزایش است. 90٪ از جمعیت جهان در مکانهایی زندگی می کنند که آلودگی هوا بالاتر از استانداراهای سازمان بهداشت جهانی (WHO) است.

این تحقیق که در ژورنال Nature Communications منتشر شده است ، 25 جفت از زنان غیر سیگاری را در شهر هاسلت مورد بررسی قرار داده است.  میزان آلودگی ذرات، کمتر از حد اتحادیه اروپا بود، گرچه بالاتر از حد WHO قرار داشت. محققان برای تشخیص ذرات کربن سیاه از تکنیک لیزر استفاده کردند.

نانو ذرالت پیدا شده در جفت جنین ارتباط مستقیمی با دوری و نزدیکی مادران باردار با مراکز آلودگی داشت. به طور متوسط 20،000 نانوذره در هر میلی متر مکعب در جفت مادرانی که در نزدیکی جاده های اصلی زندگی می کردند وجود داشت. برای افراد دورتر ، این میزان  10،000 نانوذره در هر میلی متر مکعب بود.

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdcdkk0j.yt0fk6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما