تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 81567
زیست آنلاین: یک پروژه تحقیقاتی شش ساله به راه حل هایی برای کمک به صنعت لبنیات جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در کنار افزایش سودآوری دست پیدا کرده است.
کاهش تولید گازهای گلخانه ای در صنعت لبنیات
به گزارش زیست آنلاین، پروژه تحقیقاتی کشاورزی 10 میلیون دلاری پیرامون صنعت لبنیات دانشگاه Wisconsin-Madison، در سال 2013 و برای ارزیابی سهم صنعت لبنیات در انتشار گازهای گلخانه ای و کمک به کشاورزان برای تحقق هدف این صنعت به منظور کاهش 25 درصدی انتشار این گازها تا سال 2020 شروع شد.
تولید شیر، منجر به انتشار گازهای گلخانه ای از طریق متان تولید شده بوسیله گاوها، نگهداری و پخش کود و کاشت محصولات کشاورزی برای خوراک دام ها می شود. متان یک محصول فرعی اجتناب ناپذیر، حاصل از هضم غذای گاو ها است که تولید آن نگران کننده می باشد. زیرا این گاز 25 برابر قوی تر از گاز دی اکسید کربن در به دام انداختن گرمای موجود در جو است. اکسید نیتروژن حاصل از کود در این مورد، حتی از متان نیز 10 برابر قوی تر است.
محققان دریافتند که ترکیبی از ژنتیک ایده آل گاو، بهبود استراتژی های تغذیه و مدیریت مناسب کود دادن، می تواند به مزارع لبنی اجازه دهد تا تولید گازهای گلخانه ای خود را یک سوم تا یک دوم کاهش دهند، در حالی که با خوراک کمتر، شیر بیشتری تولید می کنند.
این کارآیی، سود را افزایش می دهد و امکان سنجی اقتصادی را تضمین می کند. این در حالی است که کشاورزان سالهاست به قیمت پایین شیر اعتراض دارند.
بهره وری در تولید شیر، منجر به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای می شود و این کاهش می تواند همراه با کاهش تلفات مواد مغذی و افزایش بازده اقتصادی حاصل شود.

منبع: enn

https://zistonline.com/vdcgun97.ak9q34prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما