تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 81578
زیست آنلاین: ذرات معلق موجود در هوای آلوده از طریق ریه ها وارد بدن می شوند و به روش های مختلفی بر سلامتی ما تأثیر می گذارند.
اثرات آلودگی هوا بر بدن انسان
به گزارش زیست آنلاین، آلودگی هوا تنها مشکلات ریوی ایجاد نمیکنند بلکه بر اعضای دیگری از بدن نیز تاثیر می گذارند

جنین این هفته، دانشمندان اعلام کردند که برای اولین بار ذرات آلوده هوا را در بافت جفت جنین مشاهده کرده اند. این کشف ممکن است ارتباط بین افزایش سقط جنین و تولد زودرس و قرار گرفتن در معرض هوای آلوده را بیان کند.

مغز در سال 2016، دانشمندان انگلیسی مقدار زیادی نانوذرات سمی مانند مگنتیت موجود در هوای آلوده را در مغز انسان کشف کردند. مطالعات گذشته ارتباط این ذرات و بیماری آلزایمر را نشان می داد.

قلب یک مطالعه در سال 2019، ذرات آلوده هوا را در بافت عضله قلب ساکنان شهر و کسانی که در معرض آلودگی قرار دارند، نشان داد. این ذرات درون میتوکندری هایی که آسیب دیده و غیر طبیعی هستند وجود دارند. 

کبد کبد به دلیل نقش خود در پاکسازی خون، به طور خاص در معرض خطر آلودگی هوا قرار دارد. یک مطالعه که در دانشگاه ایالتی وین در میشیگان و با استفاده از نمونه های حیوانی انجام شد، نشان داد که قرار گرفتن در معرض ذرات آلوده هوا باعث ایجاد فیبروز کبدی می شود. همچنین مطالعه ای دیگر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی انجام شد نشان داد که بیماران مبتلا به سرطان کبد که در مناطق شهری زندگی می کردند، شانس کمتری برای زنده ماندن داشتند.

دیگر اعضای بدن در اوایل سال جاری، یک بررسی جامع جهانی نشان داد که آلودگی هوا می تواند به هر عضوی از بدن آسیب وارد کند. لازم به ذکر است، 70 هزار مقاله علمی نشان داده اند که این آلودگی بر سلامت انسان تأثیر می گذارد. ذرات بسیار ریز از طریق ریه ها وارد بدن می شوند و به راحتی توسط سلول ها جذب شده و از طریق جریان خون منتقل می شوند و تقریباً تمام سلول های بدن را درگیر می کنند.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcivwav.t1azy2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما