تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : 81582
زیست آنلاین: مصادف شدن آخرین جمعه تابستان ۱۳۹۸ و روزجهانی پاکسازی زمین، علی رغم گرمی هوا بهانه بسیار خوبی بود تا گروه ها و همچنین داوطلبان محیط زیستی برنامه های زیست محیطی خود را در سراسر ایران برگزار کنند تا در حفظ و نگهداری این سرمایه دوست داشتنی کوشا باشند.
قرار سبز حامیان طبیعت در هفته پایانی شهریور ۱۳۹۸
به گزارش زیست آنلاین، مصادف شدن آخرین جمعه تابستان ۱۳۹۸ و روزجهانی پاکسازی زمین، علی رغم گرمی هوا بهانه بسیار خوبی بود تا گروه ها و همچنین داوطلبان محیط زیستی برنامه های زیست محیطی خود را در سراسر ایران برگزار کنند تا در حفظ و نگهداری این سرمایه دوست داشتنی کوشا باشند. ما نیز در قرارسبز هفتگی خود سعی کردیم همچون گذشته با انتشار این فعالیت های داوطلبانه حمایت کننده آنها در این زمینه باشیم.



۱- تپش قلب زمین در مرکز شهر دهدشت

قرارسبز در شهر دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد این پروژه به منظور جمع آوری درب بطری به همت سمن بلادشاپور و با هزینه ی اعضای این گروه در شهرستان دهدشت استان کهگیلویه و بویر احمد طراحی و اجرا شد. بر اساس هماهنگی های صورت گرفته تعیین گردید در ازای تحویل این درب بطری ها به یک نهاد اجتماعی در مرکز کشور، چند دستگاه ویلچر جهت اهدا به معلولان دهدشتی توسط این انجمن دریافت شود.



 

۲- سردشتی ها روز جهانی صلح را با پاکسازی حاشیه سد این شهر گرامی داشتند

قرارسبز در شهر سردشت استان آذربایجان غربی اعضای انجمن زیست محیطی بلوط زاگرس به همراه جمعی از مردم سبز اندیش منطقه سردشت استان آذربایجان غربی، در اقدامی داوطلبانه بیش از ۲۰۰ کیسه زباله را در حاشیه غربی سد این شهرستان جمع آوری کردند.



۳- اصفهانی ها روز جهانی پاکسازی را گرامی داشتند

قرارسبز در شهر اصفهان استان اصفهان همزمان با روز جهانی پاکسازی زمین، جمعی از اعضا گروه مجمع فعالان محیط زیست اصفهان، اقدام به جمع آوری فیلتر سیگار و زباله‌ها غیر بازیافتی در طبیعت این شهرستان کردند.



۴- آموزش کودکان زرندی به مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین

قرار سبز در شهر زرند استان کرمان به مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین جلسه ای در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زرند استان کرمان با گروه رویش گلبرگها برگزار شد. راهکارهایی درمورد کمک به محیط زیست، چرا این روز را روز پاکسازی زمین نامیدند و چه کمکی از ما بر می آید از عناوین مهم این گفتگو بود.



۵- حاشیه جاده اقلید به سورموق در استان فارس پاکسازی شد

قرارسبز در شهر اقلید استان فارس  انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان اقلید در آخرین جمعه شهریور ماه ۱۳۹۸ برنامه پاکسازی حاشیه جاده این شهرستان به شهر سورمق را انجام دادند و همچنین اعضا انجمن ضمن بهینه سازی پای درختان کنار جاده آنها را آبیاری کرده و در پایان زباله های جمع آوری شده را به سایت زباله انتقال دادند.



۶- همایش ۹۸ گروه پاکبانان در شیروان برگزار شد

قرارسبز در شهر شیروان استان خراسان شمالی در ۹۸ مین همایش گروه طنین پاکبانان شیروان خراسان شمالی، خیابان جامی شمالی به سمت خیابان ساحلی این شهرستان توسط اعضا و همچنین همیاران گروه پاکسازی شد.



۷- بوستان خبرنگار در بهبهان پاکسازی شد

قرار سبز در شهر بهبهان استان خوزستان گروه رفتگران طبیعت بهبهان در صد و شصت و پنجمین برنامه خود و به مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین، به فرهنگسازی، پاکسازی و جمع آوری فیلتر سیگار و همچنین جمع آوری درب بطری در محل بوستان خبرنگار این شهرستان در استان خوزستان پرداخت‌.



۸- داوطلبان کانون هموفیلی ایران به بزرگترین فعالیت داوطلبانه در دنیا پیوستند

قرارسبز در تهران داوطلبان کانون هموفیلی ایران در روز جمعه ۲۹ شهریور همگام با کل دنیا به پاکسازی زمینپرداختند. این داوطلبان در دو ایستگاه جنگل کارا  و درکه تهران فعالیت محیط زیستی خود را انجام دادند که با بازخوردهای بسیار خوب مردمی همراه بود.



۹- محرم پاک و بدون زباله در مسجدسلیمان رقم خورد

 قرارسبز در شهر مسجدسلیمان استان خوزستان این ایستگاه محیط زیستی در دهه محرم اقدام به توزیع بروشور، نهال، پمفلت و نذورات در لیوان شیشه ای در این مکان نموده تا عزم جدی برای رقم زدن محرم پاک و عاری از زباله را با احترام به زمین عملی نموده باشند. علاوه بر این با در دست داشتن تراکت هایی با شعائر محیط زیستی در بین عزادران حسینی بر اهمیت حفظ پاکیزگی معابر شهری و جلوگیری از ریختن زباله تاکید گردید. گفتنی است این برنامه با مشارکت اداره محیط زیست، انجمن های دیده بان محیط زیست، آوای طبیعت کارون، همیاران محیط زیست و موسسه ندای مردم زاگرس در شهرستان مسجدسلیمان استان خوزستان برگزار شد.



۱۰- ۷۲ اصله نهال در مسجدسلیمان به یاد ۷۲ تن از شهدای کربلا کاشته شد

قرارسبز در شهر مسجدسلیمان استان خوزستان در آستانه فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی ۷۲ اصله نهال به یاد ۷۲ تن از شهدای کربلا به دست فعالین محیط زیست خوزستانی در محدوده روبروی فرمانداری مسجدسلیمان در منطقه نفتک و با هدف زنده نگه داشتن آرمان های شهدای دشت کربلا کاشته شد. در این برنامه اداره محیط زیست، انجمن دیده بان محیط زیست، آوای طبیعت کارون و انجمن های محیط زیست شهرستان اندیکا مشارکت داشتند.



۱۱- زمین در دست ورزشکاران و کوهنوردان مشهدی قرار گرفت

قرارسبز در شهر مشهد استان خراسان رضوی در روز ۲۹ شهریورماه ۱۳۹۸ بیش از ۲۵ نفر از اعضای فعال انجمن همیاران محیط زیست و حیوانات همگام با سراسر جهان اقدام به پاکسازی قله زو در ارتفاعات مشهد کردند. همچنین در این برنامه تعدادی از فعالان محیط زیستی گروه با حضور در بین مردم از خطرات و آسیب های این قاتل خاموش توضیحاتی را برای آنها تشریح کردند. جمع آوری حدود ۵۰۰۰ عدد فیلتر سیگار و چند پلاستیک زباله فقط از محدوده پیمایش کوهنوردان و ورزشکاران مشهدی و غیرمشهدی خطری بزرگ برای زمین را نشان میدهد.



۱۲- کارگاه آموزشی پلنگ در اندیکا برگزار شد

قرارسبز در شهر اندیکا استان خوزستان  کارگاه آموزشی مهارتی پلنگ ایرانی ویژه سازمان های مردم نهاد و فعالین محیط زیست در شهرستان اندیکا استان خوزستان برگزار شد. این کارگاه که با حضور اعضای انجمن های آسمان آبی زمین سبز و همیاران طبیعت سبز از اندیکا و دیده بان محیط زیست و همچنین آوای طبیعت کارون از مسجدسلیمان برگزار شد، بستر مناسبی برای آگاهی بیشتر سازمان های مردم نهاد و فعالین محیط زیست جهت آموزش جوامع محلی و فراگیری بیشتر آنان در این زمینه می باشد.



۱۳- کمپ گروه رفتگران طبیعت بهبهان در عاشورا برپا شد

قرارسبز در شهر بهبهان استان خوزستان گروه رفتگران طبیعت بهبهان استان خوزستان در شب های تاسوعا و عاشورا، ضمن برپایی کمپ محیط زیستی و توزیع کیسه زباله در بین عزاداران، با شعار  " زباله کمتر "  اقدام به پاکسازی مسیرهای عزاداری در این ایام کردند. کمترین هدف آنها در این برنامه و برپایی کمپ " فرهنگ سازی عاشورایی " در شب‌های تاسوعا و عاشورا بود.



۱۴- شهروندان رحیم آبادی آموزش محیط زیستی دیدند

قرار سبز در شهر رحیم آباد استان گیلان اعضای موسسه محیط زیستی آسمانرود رحیم آباد در روز جمعه مورخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ بمناسبت روز جهانی پاکسازی زمین و با هدف فرهنگسازی، اقدام به پاکسازی مناطقی از این شهر گیلانی و نیز آموزش محیط زیستی به شهروندان کردند.



۱۵- روز جهانی پاکسازی زمین در روستای تاریخی وفس برگزار شد

قرارسبز در شهر اراک استان مرکزی به مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین برنامه ای محیط زیستی توسط موسسه محافظان طبیعت و با همکاری موسسه سبزاندیشان اراک، گروه کابوک، هیئت کوهنوردی استان مرکزی، شهرداری اراک و همچنین با مشارکت بیش از ۱۵۰ نفر از علاقمندان محیط زیستی در روستای گردشگری وفس برگزار شد. لازم به ذکر است در این برنامه حدودا یازده ساعته، بیش از ۳۰۰ کیسه زباله از حاشیه رودخانه این روستا در استان مرکزی جمع آوری شد.



۱۶- مهر سبز در مدارس مسجدسلیمان اجرا شد

قرارسبز در شهر مسجد سلیمان استان خوزستان طرح مهر سبز در اولین روز بازگشایی مدارس توسط انجمن همیاران محیط زیست مسجد سلیمان و با همکاری اداره محیط زیست در قالب آموزش محیط زیستی به دانش آموزان در مدارس این شهرستان اجرا شد که با استقبال بسیار خوب آموزگاران و دانش آموزان خوزستانی قرار گرفت.

همچنین اعضای این انجمن در ادامه طرح مهر سبز با همکاری مدیریت مدرسه شهید حجازی فر، جهت گرامیداشت شهادت دانش آموز شهید محمد طاها (کودک شهید حمله تروریستی) در این مدرسه اقدام به کاشت نهال کردند .



۱۷- برگزاری مراسم جهانی روز پاکسازی زمین در پلدختر

قرارسبز در شهر پلدختر استان لرستان به مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین، زباله های به جا مانده از تفرج کنندگان مجموع تالابهای ولیعصر(عج) در شهر پلدختر استان لرستان به همت اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان و با حضور دوستدارن محیط زیست، تشکلها، هیات کوهنوردی و انجمن حامیان محیط زیست پلدختر، نیروهای بسیج و جمعی از مسئولان شهری پاکسازی شد.

 

https://zistonline.com/vdcdxk0j.yt0fj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما