تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 81606
زیست آنلاین: طبق بررسی جدید کمیسیون جنگلداری انگلیس، درختان باید برای جایگزینی تهویه هوا استفاده شوند.
درختان می توانند جایگزین سیستم های خنک کننده شوند
به گزارش زیست آنلاین، این تحقیق که با حمایت وزارت محیط زیست، غذا و امور روستایی انگلیس انجام شد، نشان داد مناطقی که درختان زیادی دارند به اندازه 4 درجه خنک تر از مکان های مشابه در همان شهر و در مناطق بدون پوشش گیاهی هستند.
دانشمندان دریافتند که درختان بزرگتر با مقدار سطح بیشتر برگ ها، تاج های متراکم تر و سرعت بالاتر تعرق برای خنک کردن فضا بهتر عمل خواهند کرد.
تحقیقات دانشگاه ریدینگ نشان داد که برخی از بهترین درختان برای خنک کردن محلی در لندن عبارتند از: پلاتانیوس ، بلوط سیسیلی و گیلاس.
این درختان باید در مناطقی کاشته شوند که مردم بتوانند در زیر آنها قدم بزنند یا بنشینند و از سایه آن ها بهره مند شوند و شاخه و برگ ها نیز باید به شکلی باشند که سایه آن ها خانه ها و ساختمان ها را پوشش دهد.
درختان از طریق فرآیند تبخیر و تعرق، که در آن آب حاصل از تعریق از برگ درختان تبخیر می شود، هوا را خنک می کنند.
از آآنجایی که این درختان در مناطق گرم و خشکتر درون شهر ها ممکن است کاشته شوند، باید نسبت به خشکی مقاوم باشند.

با بهره گیری از توصیه های منتشر شده از جمله انتخاب درخت مناسب و نحوه صحیح کاشت درخت، استفاده از سیستم های تهویه مطبوع تا 13 درصد کاهش یافته که باعث صرفه جویی 22 میلیون پوند شده و ردپای کربن نیز کاهش می یابد.
محققان به تابستان گرم سال 2018 اشاره کردند و اظهار داشتند که اگر درختان بیشتری در شهرها کاشته شوند، ساکنان در شهرها می توانند در هنگام موج گرما راحتی بیشتری داشته باشند.
اخیرا سازمان هواشناسی پیش بینی کرد که انگلیس تا سال 2030 چهار موج گرمای بالای 30 درجه را تجربه خواهد کرد.

منبع: telegraph

https://zistonline.com/vdcaiina.49n6w15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما