تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 81609
زیست آنلاین: شروع فصل پاییز و بازگشایی مدارس فرصت بسیار خوبی بود برای گروه های محیط زیستی که علاوه بر برنامه های اجرایی خود به دنبال آموزش نسل آینده جهت حفظ و نگهداری محیط زیست و همچنین این طبیعت بسیار زیبا باشند.
قرار سبز حامیان طبیعت در هفته اول مهرماه 1398
به گزارش زیست آنلاین، شروع فصل پاییز و بازگشایی مدارس فرصت بسیار خوبی بود برای گروه های محیط زیستی که علاوه بر برنامه های اجرایی خود به دنبال آموزش نسل آینده جهت حفظ و نگهداری محیط زیست و همچنین این طبیعت بسیار زیبا باشند. ما نیز کوشیدیم در قرارسبز هفتگی خود با پوشش برنامه های محیط زیستی گروه های مردمی و داوطلبانه، حامی این عزیزان باشیم.



۱_ بوستان سپاهان شهر پاکسازی شد

قرارسبز در اصفهان به همت اعضاء مجمع فعالان محیط زیست اصفهان بوستان سپاهان شهر در استان اصفهان از حیث زباله شد.



2 -کازرونی ها تفاهم نامه مدارس جم را منعقد کردند

قرارسبز در شهر کازرون استان فارس تفاهم نامه مدارس جم (مدارس جامع محیط زیست) در بخش جره و بالاده شهرستان کازرون منعقد شد.

در این جلسه  که با حضور دبیر انجمن میراث پریشان، رییس اداره آموزش و پرورش جره و بالاده، بخشدار جره و بالاده، دهیاران برخی روستاها، نماینده شورای شهر و شهرداری والاشهر و نماینده اداره منابع طبیعی

در محل بخشداری بخش جره و بالاده شهرستان کازرون استان فارس برگزار شد، دبیر انجمن میراث پریشان طرح مدارس جم و نحوه ی اجرای برنامه های این مدارس را برای حضار توضیح داد.

همچنین در انتهای این جلسه مقرر شد در سال تحصیلی ۹۹ - ۹۸ طرح مدارس جم با همکاری و طبق تفاهم نامه در تعداد کثیری از مدارس ابتدایی بخش جره و بالاده اجرا شود.

 



۳_برگزاری آیین پاکسازی آتشکده باستانی سرمسجد مسجدسلیمان همزمان با آغاز هفته گردشگری

قرارسبز در شهر مسجدسلیمان استان خوزستان آیین پاکسازی آتشکده باستانی سرمسجد که یکی از کهن ترین قلعه های قبایل پارس در استان خوزستان می باشد، با مشارکت انجمن های دیده بان محیط زیست مسجدسلیمان، آوای طبیعت کارون، بانوان طبیعت دوست، موسسه ندای مردم زاگرس و اداره میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان برگزار شده و این محوطه باستانی و گردشگری از حیث زباله پاکسازی گردید. مشارکت جمعی از شهروندان و کودکان دوستدار محیط زیست و گردشگری در این برنامه از شاخص ترین نکات آن بود.

 



۴_ اعتراض مدنی فعالان محیط زیستی محلهٔ کوجووار تبریز

قرارسبز در شهر تبریز استان آذربایجان شرقی فعالان محیط زیستی محلهٔ کوجووار تبریز روز جمعه ۵ مهر ماه در همایش پیاده‌روی خانوادگی شرکت کرده و اعتراض خود را نسبت به آلودگی هوا در کلانشهر تبریز توسط شرکت‌های بزرگ شیمیایی (پالایشگاه، پتروشیمی و پلی‌نار) و توسعهٔ اخیر فعالیت‌های این شرکتها اعلام کردند.



۵_ برداشت ۵۰۰۰ بذر از درختان حرا در گناوه

قرارسبز در شهر گناوه استان بوشهر اعضای گروه یاوران طبیعت گناوه به مناسبت نکوداشت روز جهانی گردشگری و ملی آبزیان اقدام به برداشت پنج هزار بذر از درختان حرا کردند. با اجرای این برنامه درساحل بندر ریگ استان بوشهر، بیش از ۵۰۰۰ دانه بذر برداشت شد که طی فراخوانی در اختیار دوستداران طبیعت قرار گرفت تا پس از تولید نهال در حاشیه خورها کاشته شود.



 

۶_ غار باستانی کرفتو در کردستان پاکسازی شد

قرار سبز در کردستان به مناسبت روز ملی غار پاک و در ادامه برنامه های جنبی دبیرخانه همایش ملی آشتی با طبیعت، مراسمی با حضور دوستداران طبیعت و فرهنگ شهرستان های همجوار غار باستانی کرفتو و با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان به منظور ترویج کار داوطلبانه برای حفظ محیط زیست و اماکن تاریخی برگزار شد. در این مراسم سبز پس از برگزاری سخنرانی های ترویجی با محوریت حفظ محیط زیست منطقه و حفاظت از قدمت غار برای مهمانان سبزاندیش، محوطه و داخل غار به صورت کامل پاکسازی شد.



 

 

۷_ پاکسازی غار کوگان در روز ملی غار پاک

قرارسبز در شهر پلدختر استان لرستان به مناسبت روز ملی غار پاک، اداره حفاظت محیط زیست پلدختر با همکاری جمعی از دوستدارن محیط زیست، هیات کوهنوردی، انجمن حامیان محیط زیست این شهرستان و هیات صخره نوردی استان لرستان غار کوگان را پاکسازی کردند. در این برنامه ضمن صعود به ارتفاعات منطقه و بازدید از این غار، کارگاهی آموزشی در خصوص غارها و نقش آنها در حفظ تنوع زیستی برگزار گردید.

 



۸_ اجرای طرح " شهر سبز من " در مسجدسلیمان

قرارسبز در شهر مسجدسلیمان استان خوزستان  طرح "شهر سبز من" پس انجام مطالعات کارشناسی، تبیین اهداف و ترسیم چشم انداز با هدف ایجاد فضاهای تنفسگاهی شهری، توسعه پوشش درختی و فضای سبز شهری در محلات کمتر برخوردار با استفاده از گونه های بومی در مسجدسلیمان، به همت انجمن های محیط زیستی آغاز گردید.

در اولین گام این طرح با حضور جمعی از دوستداران طبیعت و محیط زیست ۱۰۰ اصله نهال گونه کُنار بومی در منطقه باشگاه سوارکاران و تپه های منتهی به فرودگاه مسجدسلیمان در استان خوزستان کشت شده و مقرر گردید تا بصورت هفتگی و ماهانه مورد بازدید و پایش قرار گیرند. گفتنی است در این برنامه اعضای انجمن های دیده بان محیط زیست مسجدسلیمان، آوای طبیعت کارون، بانوان طبیعت دوست، موسسه ندای مردم زاگرس و واحد فضای سبز شهرداری نیز مشارکت داشتند.



۹_شیروانی ها به یکصدمین فعالیت محیط زیستی خود نزدیک شدند

قرارسبز در شهر شیروان استان خراسان شمالی در ۹۹مین همایش گروه طنین پاکبانان شیروان، مسیر میدان انقلاب تا میدان کوهنورد این شهرستان در استان خوزستان، توسط اعضا و دیگر همیاران گروه پاکسازی شد.



۱۰- آموزش تفکیک زباله به دانش آموزان نقده

قرارسبز در شهر نقده استان آذربایجان غربی نشست اعضای تشکل زیست محیطی " شانلی سولدوزنقده " در روز پنجشنبه ۴ مهرماه ۱۳۹۸ با محوریت آموزش تفکیک زباله برای دانش آموزان شهرستان نقده در استان آذربایجان غربی برگزار گردید.



۱۱- پارک جنگلی بیستون پاکسازی شد

قرارسبز در کرمانشاه به مناسبت ۵ مهر روز جهانی گردشگری، حاشیه پارک جنگلی بیستون توسط انجمن های محیط زیستی کرمانشاه پاکسازی شد.



۱۲- آموزش محیط زیستی به دانش آموزان ارومیه

قرارسبز در شهر ارومیه استان آذربایجان غربی همزمان با بازگشایی مدارس در روز اول مهرماه سال ۱۳۹۸ به همت تشکل زیست محیطی کانون دوستداران طبیعت و حیات وحش ارومیه، برنامه های آموزش محیط زیستی برای دانش آموزان مدارس ابتدایی کیمیای علم پسرانه و دخترانه در مرکز استان آذربایجان غربی برگزار شد.



۱۳- پاکسازی حریم رودخانه مارون در بهبهان

قرارسبز در شهر بهبهان استان خوزستان  ۱۶۶مین برنامه گروه رفتگران طبیعت بهبهان در استان خوزستان به فرهنگ سازی، پاکسازی، جمع آوری فیلتر سیگار و همچنین جمع آوری درب بطری در محل پارک ساحلی خارستان، حریم رودخانه مارون اختصاص داده شد.



 

۱۴- پویش جمع آوری فیلتر سیگار همزمان با روز جهانی پاکسازی زمین در دانشگاه تهران

قرارسبز در تهران  

انجمن های علمی دانشجویی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در اقدامی با همکاری باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی، کمیته سبز دانشگاه تهران و سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج و حضور پرشور دانشجویان فیلتر سیگار های رها شده در محیط پردیس را جمع آوری نمودند. این پویش از میدان مرکزی پردیس شروع شده و پس از سخنرانی مسئولان دانشگاهی و استانی و ذکر اهمیت شروع چنین فعالیت هایی در فضای دانشگاهی و انتقال آن در بطن جامعه توسط دانشجویان، به صورت میدانی برای جمع آوری ادامه یافت.

          

 

https://zistonline.com/vdcdn90j.yt0fz6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما