تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 81613
زیست آنلاین: کارشناسان هشدار داده اند که 250،000 متر مکعب یخ، از یخچال طبیعی Planpincieux در کوه مونت بلانک در حال جدا شدن است.
یخچال طبیعی مونت بلانک در معرض خطر فروپاشی است
به گزارش زیست آنلاین، مقامات ایتالیایی از ذوب شدن سریع یخچالی طبیعی که در دره ای زیبا در نزدیکی شهر آلپ کورمییور قرار دارد خبر دادند و علت این پدیده را تغییرات اقلیمی در سطح زمین بیان کردند.

استفانو میسروچی، شهردار کورمییر، یک جاده کوهستانی را بست و دسترسی به بخشی از وال فرت، یک منطقه پیاده روی محبوب در خارج از شهر در ضلع جنوبی کوه مونت بلانک را ممنوع اعلام کرد. این اقدام پس از هشدار کارشناسان در خصوص فروپاشی یک توده 250 هزار متر مکعبی از یخچال های طبیعی Planpincieux ، صورت گرفت.

این یخچال که 1،327 کیلومتر مربع (512 مایل مربع) در سرتاسر کوه قرار گرفته است، روزانه تا 50 سانتیمتر (نزدیک به 20 اینچ) در حال حرکت است.

شهردار این منطقه اعلام کرد: "هیچ مدلی وجود ندارد که به ما بگوید که آیا این یخچال به طور کامل فرو می ریزد یا قطعه قطعه می شود". "ما باید کاملا مراقب و ناظر این اتفاق باشیم."

وی تأکید کرد که حتی اگر یک قطعه بزرگ از یخچال های طبیعی سقوط کند، هیچ ساکنی در معرض خطر نخواهد بود، فقط منطقه جاده ای که بسته خواهد شد.

یخچال های طبیعی در کوه های آلپ در قله گراند ژوراس از کوه مونت بلانک واقع شده است، چهارراه مرز بین کشورهای ایتالیا، فرانسه و سوئیس است و دارای بلندترین قله اروپای غربی است.

مقامات گفتند که درجه حرارت های غیرمعمول بالا در طول ماه های اوت و سپتامبر باعث تسریع ذوب یخ در Planpincieux شده است، که از سال 2013 توسط بنیاد امن کوه گزارش شده بود.

سرجیو کاستا، وزیر محیط زیست اعلام کرد که باید اقدامات فوری برای جلوگیری از عواقب شدید تغییرات آب و هوایی صورت گیرد.

نخست وزیر ایتالیا، جوزپه كنته، به رهبران جهان در خصوص خطر فروپاشی یخچال های طبیعی در جریان سخنرانی خود درمجمع عمومی آمریكا در نیویورك هشدار داد، و به آنها گفت "این زنگ خطر است كه ما نمی توانیم نسبت به آن بی تفاوت باشیم."

منبع : nbcnews

https://zistonline.com/vdcipqav.t1azz2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما